درصد

خیلیکم

۲

۴/۱

کم

۷

۸/۴

تاحدودی

۱۰

۸/۶

زیاد

۳۴

۱/۲۳

بسیارزیاد

۹۴

۹/۶۳

جمع

۱۵۰

۱۰۰

۴-۱-۳- متغیرهای مربوط به نهاد علم و دانشگاه
۴-۱-۳-۱- میزان و نوع مشارکت فرد در نهاد علم و دانشگاه
سابقه شغلی
سابقه شغلی نشانگر مدت زمانی است که فرد در معرض باورها، ارزش‌ها، هنجارها و جزاهای نهاد علم و دانشگاه است. بررسی سابقه شغلی نشان میدهد که حداقل سابقه در میان پاسخگویان ۱ سال و حداکثر آن برابر با ۴۳ سال است. «میانگین» سابقه آنان ۲۲/۱۴ سال و «میانه سابقه» برابر با ۱۵ سال و «نما یا مد» برابر با ۲۰ سال است. برای گزارش سابقه افراد در قالب جدول یکبعدی به گروهبندی آنها پرداخته شده است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که ۴/۴۲ درصد از پاسخگویان بین ۱ تا ۱۰ سال سابقه دارند و ۲/۳۰ درصد از آنان بین ۱۱ تا ۲۰ سال و ۶/۲۷ درصد از آنان بین ۲۱ تا ۴۳ سال سابقه اشتغال در نهاد علم و دانشگاه دارند.(جدول۱۰-۴)
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

رشته تحصیلی
از آنجاکه تأکید این پژوهش، بر علوم تجربی بوده است، از پیش، رشته های غیرتجربی دانشگاهی، از قبیل ریاضیات، فلسفه و منطق، الهیات و معارف دینی و … از جامعه آماری و حجم نمونه کنار گذاشته شد. بر خلاف روال جاری در وزارت علوم و تقسیم رشته های دانشگاهی به ۶ گروه آموزشی علومانسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی، کشاورزی و دامپزشکی و هنر در این پژوهش علوم تجربی به سه دسته علوم فیزیکی، زیستی و علوم انسانی ـ اجتماعی تقسیم شدند و تلاش شد تا حجم نمونه از دانشگاه‌های تخصصی این رشته ها انتخاب شوند. نتایج پیشآزمون نشان داد که هرچه پرسشنامه بینام و نشانتر باشد افراد برای پاسخ به پرسشهای پرسشنامه رغبت بیشتری نشان میدهند. از این رو برای اعتمادسازی بیشتر و تشویق افراد مورد مطالعه به پاسخدهی، همین تقسیمبندی مورد پرسش واقع شد که نتایج به دست آمده نشان میدهد رشتۀ تحصیلی ۲/۳۰ درصد از پاسخگویان، علوم فیزیکی و رشتۀ تحصیلی ۲/۴۲ درصد از آنها علوم زیستی و رشتۀ ۳/۲۷ درصد از آنها علوم انسانی ـ اجتماعی بوده است.(جدول۱۰-۴)
رتبه علمی
بررسی رتبۀ علمی افراد مورد مطالعه نشان میدهد که ۷/۱۲درصد پاسخگویان دارای رتبۀ علمی استادی، ۸/۱۴ درصد آنها دانشیار و ۱/۵۲ درصد آنها استادیار و ۴/۲۰ درصدآنها مربی بودهاند.(جدول۱۰-۴)
عرصه فعالیت

عرصه فعالیت

آموزشی

پرورشی

فنّاوری

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...