متغیر

۲۰۰۹

۲۰۱۰

۲۰۱۱

۲۰۱۲

روند

کاربران اینترنت (درهر۱۰۰نفر)

۰/۶۴

۰/۶۸

۰/۷۸

۰/۸۵

صعودی

سرویس دهنده اینترنت امن

۷۵۸

۱۴۵/۱

۴۲۳/۱

۶۹۱/۱

صعودی

مشترکین اینترنت با پهنای باند ثابت

۷۱۳/۶۱۷

۸۱۸/۷۸۶

۹۶۸/۸۶۶

۷۸۵/۹۵۱

صعودی

Source:www.worldbank.org
مطابق جدول فوق حدود ۸۵ درصد از جمعیت امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۲ به اینترنت دسترسی منظم داشته اند. همانطور که گفته شد، منظور از سرویس دهنده اینترنت امن، سرورهایی هستند که از تکنولوژی رمزگذاری در مبادلات اینترنتی بهره می­برند، که این متغیر در امارات متحده عربی روند رو به رشدی داشته است و طبق آمار بانک جهانی در سال ۲۰۱۳ به ۸۱۵/۱ رسیده است. تعداد مشترکین اینترنت با پهنای باند ثابت نیز روند تصاعدی را طی کرده است.
بر طبق گزارش ۲۰۱۳-۲۰۰۹ رسانه عربی باشگاه مطبوعات در دبی، علی رغم محدودیت های گسترده، اکثریت مخاطبین اخبار در دبی، برای کسب اطلاعات به اینترنت تکیه می­ کنند. اگرچه قانون اساسی امارات متحده عربی تا حدی آزادی های بیان را فراهم می­ کند، دولت در عمل این حق را محدود می­ کند. در سال ۱۹۸۰ قانون چاپ و نشر به همه رسانه ­ها ابلاغ شد، براساس این قانون انتقاد از مذهب، دولت ومتحدان آن و انتشار تصاویر غیراخلاقی ممنوع اعلام شد. درنتیجه اغلب روزنامه­نگاران دست به خودسانسوری می­زنند و رسانه ها نیز اظهارات دولت را اغلب بدون اعمال نظر منتشر می­ کنند. بر طبق آمار خانه آزادی، امارات متحده عربی در زمینه آزادی اینترنت امتیاز ۶۶ از ۱۰۰ را دارد.( امتیاز بالاتر نشان­دهنده آزادی کمتر می­باشد).

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

میتوان گفت امارات متحده عربی با ۷/۱۱ میلیون مشترک تلفن همراه در سال ۲۰۱۲، یکی از بالاترین نرخ های نفوذ تلفن همراه را در منطقه دارد.
ج شاخص­ های سیاسی
همانطور که قبلا ذکر شد، شاخص سیاسی برای حکمرانی خوب، در برگیرنده متغیرهایی چون مشارکت سیاسی، فرهنگ سیاسی، آزادی مدنی، عملکرد دولت، رتبه دموکراسی و … می­باشد. جدول زیر این شاخص ­ها را در امارات متحده عربی نشان می­دهد.
جدول ۳-۲۱، شاخص­ های دموکراسی در امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۱

امتیاز

متغیرها

امتیاز

متغیرها

۰۰/۰

روند انتخابات و کثرت گرایی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...