همانگونه که اشاره شد، تحقیقی به طور کامل و کاربردی در دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌های ایران، درخصوص فراموشی سازمانی صورت نگرفته و این پژوهش در پی آن است تا بتواند بستر و فضای مناسبی را جهت بررسی تاثیر سبک های نوین رهبری بر فراموشی سازمانی هدفمند و با تاکید بر رضایت شغلی فراهم ساخته تا بتواند الگویی مناسب و نو برای سایر سازمان‌ها و دانشگاه های کشور باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۲-۵ مدل مفهومی تحقیق
مدل مفهومی تحقیق بر اساس پارمترها (شاخص ها) در قالب شکل ۲-۳ آمده است.
شکل ۲-۳ : مدل مفهومی تحقیق بر اساس پارامترها
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱ مقدمه
تحقیق در واقع زمینه‌یابی به منظور کشف داده‌ها یا اطلاعاتی است، که از طریق آنها می‌توان روابط بین متغیرها را مورد بحث و بررسی قرار داد(دلاور، ۱۳۷۹).
تحقیق به عنوان یک جستجوی یا بررسی سازمان یافته، منظم و متکی به داده هاست و به صورت نقادانه و علمی در زمینه یک مشکل ویژه تعریف می‌شود، که با هدف پاسخ یابی یا راه‌حل یابی راجع به مسئله‌ای ویژه یا مسائلی مهم صورت می‌گیرد. در حقیقت، تحقیق می‌تواند اطلاعاتی را برای مدیران فراهم کند تا بتوانند بر پایه آن تصمیم گرفته و مسائل را حل کنند(سکاران، ۱۳۸۰).
در این فصل که در واقع زیربنای علمی تحقیق به شمار می رود، به موارد زیر پرداخته خواهدشد:
روش تحقیق، جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری، ابزار و نحوه گردآوری داده ها، روایی و پایایی ابزار گردآوری داده‌ها، همچنین در مورد نوع و چگونگی نمونه گیری و تعیین اندازه آن بحث خواهد شد. در ادامه به معرفی پرسشنامه و توضیح بیشتر در مورد روش تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق پرداخته خواهدشد.
۳-۲ روش تحقیق
روش تحقیق حاضر، از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ نوع متغیرها، کیفی، از لحاظ زمانی، مقطعی و از لحاظ گردآوری به صورت توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی علی می‌باشد.
۳-۳ اهداف پژوهش
با توجه به موضوع پژوهش با عنوان بررسی تاثیر سبک های رهبری بر فراموشی سازمانی هدفمند در دانشگاه قم با تاکید بر رضایت شغلی ۴ هدف را میتوان تصویر نمود:

    1. بررسی تاثیر سبک رهبری تحول آفرین (تحولگرا) بر رضایت شغلی
    1. بررسی تاثیر سبک رهبری تبادلی (تعاملگرا) بر رضایت شغلی
    1. بررسی تاثیر سبک رهبری عدم مداخله گر بر رضایت شغلی
    1. بررسی تاثیر رضایت شغلی بر فراموشی سازمانی هدفمند

۳-۴ فرضیه های پژوهش
با توجه به موضوع پژوهش با عنوان بررسی تاثیر سبک های رهبری بر فراموشی سازمانی هدفمند در دانشگاه قم با تاکید بر رضایت شغلی ۴ فرضیه را میتوان تصویر نمود:

    1. سبک رهبری تحول آفرین (تحولگرا) بر رضایت شغلی تاثیر معناداری دارد.
    1. سبک رهبری تبادلی (تعاملگرا) بر رضایت شغلی تاثیر معناداری دارد.
    1. سبک رهبری عدم مداخله گر بر رضایت شغلی تاثیر معناداری دارد.
    1. رضایت شغلی بر فراموشی سازمانی هدفمند تاثیر معناداری دارد.

۳-۵ مدل مفهومی پژوهش
مدل مفهومی تحقیق بر اساس پارمترها (شاخص ها) در قالب شکل ۳-۱ آمده است.

شکل۳-۱ : مدل مفهومی تحقیق بر اساس پارامترها
۳-۶ جامعه آماری پژوهش
جامعه آماری به کل گروه افراد یا چیزهایی اشاره دارد که محقق می‌خواهد به تحقیق درباره آنها بپردازد(سکاران، ۱۳۸۲). جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان دانشگاه قم به تعداد ۳۸۰ نفر می‌باشد.
۳-۷ برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری
۳-۷-۱ برآورد حجم نمونه
پژوهشگر در این تحقیق با توجه به حجم جامعه آماری، یعنی کارکنان دانشگاه قم به تعداد ۳۸۰ نفر و موضوع تحقیق، حجم نمونه را با بهره گرفتن از جدول مورگان به صورت زیر بدست آورده است، لازم به ذکر است جدول مورگان، حداکثر تعداد نمونه را می‌دهد و اگر با فرمول کوکران نیز محاسبه شود حتما کمتر از این جدول خواهد بود.
جدول ۳-۱ جدول نمونه گیری مورگان

N
S
N
S
N
S
N
S

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...