یونگ و جانگ (۲۰۰۶)، به مطالعه سودآوری بلند مدت در بانک های تایوان پرداختند و به این نتیجه رسیدند که خدمات بانکی مهمترین عامل در سودآوری و کسب منفعت برای شعب بانکی مورد مطالعه محسوب می شود. در ادامه کارکنان بانکها مهمترین و اساسی ترین عامل جهت دستیابی به افزایش سودآوری و کسب منفعت محسوب شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

آبهیمان و همکاران (۲۰۰۹) با مطالعه برخی شعبه های بانک های بزرگ دولتی هند، عواملی همچون نیروی انسانی، سطح تحصیلات کارکنان، محیط بانک، محل استقرار و موقعیت مکانی بانک، تبلیغات، قوانین و مقررات دولتی و کاهش دخالت های دولت در امور بانکی را از عوامل مؤثر بر جذب سپرده های مردم برشمرده اند. به عقیده آنها مهمترین و اثرگذارترین عامل جذب سرمایه های افراد، نیروی انسانی است.
خلاصه فصل
این فصل شامل مبانی تحقیق و پیشینه تحقیق می باشد. پس از بیان مقدمه به بررسی فناوری اطلاعات و سیر تحول آن در نظام بانکی در چهار دوره مختلف، انواع سیستم‌های انتقال الکترونیکی وجوه، عوامل درون سازمانی موثر بر جذب منابع(خدماتی -مالی- ارتیاطی-انسانی-عوامل و شرایط فیزیکی – وابستگی سازمانی)، تجهیز منابع در بانک، پرورش ایده های خلاقانه و نوآورانه و نوآوری نظام یافته، ویژگی های خدمات بانکی، مقایسه خدمات بانکهای ایرانی وخارجی و سپس به بیان تئوریهای مختلف در این زمینه همچون تئوری انتشار نوآوری، عمل منطقی، رفتار برنامه ریزی شده، ویژگی‌های درک شده نوآوری،تجزیه شده رفتار برنامه‌ریزی شده ،مدل تکامل یافته پذیرش تکنولوژی پر داخته شده است و در انتها نیز پیشینه تحقیق در داخل و خارج از کشور و در نهایت نتیجه گیری و ارائه مدل مفهومی تحقیق بیان گردیده است.

فصل سوم:
روش شناسی تحقیق

۳-۱ مقدمه
بی شک توسعه کمی وکیفی جوامع، جملگی مرهون تصمیم سازی ها وتصمیم گیری هایی است که منتج از تحقیقات علمی صورت پذیرفته، می باشد. تحقیق را می توان تلاشی منظم وسازمان یافته برای بررسی مسئله ای خاص که به یک راه حل نیاز دارد، توصیف کرد و شامل گامهایی است که طراحی و پیگیری می شوند تا پاسخ هایی برای مسئله مورد علاقه ما در محیط کاری بدست آید. در واقع تحقیق علمی در پی دستیابی به یکی از خواسته های زیر بصورت فردی یا گروهی صورت می پذیرد:

    • ارضای یک حس کنجکاوی معرفتی(تحقیق بنیادی)؛
    • توصیف یک شرایط یا نگرش عده ای از افراد (تحقیق پیمایشی،همبستگی و…)؛
    • جستجوی پاسخ وراه حل برای یک مسئله ومشکل واقعی (تحقیق کاربردی).

و طی فرایند تحقیق با بکارگیری ابزارهای جمع آوری، داده ها بطور عینی ومعتبر مشاهده، بررسی واستخراج می شوند و سپس با بهره گرفتن از فنون تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی بطور کمی و غیرکمی سعی می شود که ادعاها وحدس های علمی اولیه (فرضیات) آزمون شده و در نهایت فرضیه ها رد یا پذیرفته می شوند و نتیجه گیری نهایی صورت می پذیرد.
در این فصل به بررسی فرآیندهای روش تحقیق که به شیوه های طراحی مطالعات پژوهشی و رویه های تجزیه و تحلیل داده ها که مبتنی بر جنبه هایی همچون محل انجام بررسی (جامعه آماری)، چگونگی نمونه برداری و گردآوری داده ها و سرانجام روش تجزیه وتحلیل داده ها اشاره دارد، می پردازیم.
با توجه به اینکه هدف کلی این پژوهش ،بررسی تاثیر طرح های نوآورانه بر تجهیز منابع در شعب بانک کشاورزی استان گیلان می باشد، فرضیه های زیر استنتاج گردیده است:
فرضیه۱: بین نوآوری خدمات و تجهیز منابع رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه ۲: بین نوآوری تکنولوژیک و تجهیز منابع رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه ۳: بین نوآوری فرایند و تجهیز منابع رابطه معناداری وجود دارد.
۳-۲ روش تحقیق
پژوهشگر پس از تهیه و تنظیم موضوع تحقیق باید در فکر انتخاب روش تحقیق باشد. هدف از انتخاب روش تحقیق این است که مشخص نماییم برای بررسی موضوعی خاص چه روش تحقیقی لازم است و محقق چه روش و شیوه ای را اتخاذ کند تا هر چه دقیقتر و سریعتر به پرسش یا پرسشهای تحقیق مورد نظر دست یابد .
این تحقیق بر اساس طرح تحقیق ، توصیفی و از نوع همبستگی می باشد و براساس هدف، از نوع کاربردی است. اجرای تحقیق توصیفی می تواند برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرایند تصمیم گیری باشد. تحقیق توصیفی می تواند شامل جمع آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سؤالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مطالعه شود. یک مطالعه ی توصیفی چگونگی وضع موجود را تعیین و گزارش می کند(خاکی، ۱۳۸۷).
۳-۲-۱)جمع آوری اطلاعات
در این تحقیق ابتدا با نگارش نامه ای به مسئولان حراست و آموزش بانک کشاورزی منطقه گیلان درخواست انجام تحقیق در شعبات منتخب بانک کشاورزی این منطقه مطرح گردید. همچنین یک نمونه از پرسشنامه تنظیم شده جهت بررسی و اخذ مجوز به دفتر آموزش ادراه مربوطه ارسال شد که پس از پیگیری های لازم پاسخ مثبت به این درخواست داده شد. اگرچه به دلیل بعد مسافت و همچنین برخی مسائل دیگر، صرفا شعب منتخب برای توزیع پرسشنامه انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه تهیه شده از طریق پست و بعضا فکس در اردیبهشت ماه سال نودوسه به شعبات منتخب ارسال شد. قبل از توزیع پرسشنامه تعداد دقیق کارکنان بانک کشاورزی استان گیلان از طریق سالنامه آماری سال ۹۲ استخراج شد ، که این آمار عدد ۵۵۴ را نشان می داد. همچنین جمع آوری کل پرسشنامه ها در حدود بیست روز انجام گرفت. در نتیجه ۲۵۰ پرسشنامه در بین شعبات منتخب توزیع گردید که البته با پی گیری های مستمر و دقیق و همکاری کارمندان ، تمامی پرسشنامه ها جمع آوری شدند. شایان ذکر است که از مجموع ۲۵۰ پرسشنامه توزیعی، ۲۲۹ عدد از آن ها به درستی تکمیل شد و مورد استفاده قرار گرفت.لازم به ذکر است که پرسشنامه در ضمیمه آورده شده است.
۳-۲-۲)شیوه تجزیه و تحلیل داده ها
این پژوهش از نظر ماهیت، توصیفی -تحلیلی است . روش تجزیه و تحلیل برا ی آزمون فرضیه ها، استفاده از آزمون رگرسیون خطی، رگرسیون چندگانه وآزمون همبستگی جزئی می باشد. همچنین می توان گفت تحقیق حاضر توصیفی و از نوع هدف ،کاربردی می باشد. در واقع می توان گفت که برای تجزیه و تحلیل داده ها از شیوه های چندگانه آنالیز استفاده شد. همچنین در طول زمان تحقیق مشخصات جمعیت شناختی ( جنسیت ، سن ، میزان تحصیلی ، رده سازمانی و نوع استخدام ) کنترل و مورد بررسی قرار گرفت. همچنین از آمار توصیفی برای تجزیه-تحلیل مشخصات پاسخ دهندگان استفاده شد.
۳-۲-۳)طراحی و مقیاسهای پرسشنامه
تمامی مقیاس های این تحقیق بر مبنای ادبیات موجود اتخاذ شده و همچنین از شیوه درجه بندی طیف پنج گزینه ای لیکرت به منظور پاسخ به پرسش های تحقیق استفاده شده است. پرسشنامه اصلی به زبان انگلیسی طراحی شده بود که با بهره گرفتن از دیکشنری های تک زبانه و دوزبانه به فارسی روان ترجمه گردید . در این امر از برخی از اساتید زبان انگلیسی نیز مشورت گرفته شد.این پرسشنامه از چهار قسمت تشکیل می شود.جدول زیر نوع توزیع پرسش ها را نشان می دهد:
جدول ۳-۱ :چگونگی توزیع سوالات پرسشنامه

تعداد سوال

متغیر

منابع

سوال ۷-۱

نوآوری خدمات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...