۷- ارائه مباحث و موضوعات بصورت گسترده و با چشم اندازهای متفاوت و فهم عمیق دانشجویان از موضوعات ارائه شده

۱۰

۶۶%

۱۵

دانشجویان قوت‌های زیر را برای روش تدریس مشارکتی بیان کردند:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

آشنایی با استادان بیشتر و بهره‌گیری از توانایی‌های علمی آنان
۶۶%درصد از دانشجویان بر این عقیده بودند که در دوره‌ها یتحصیلات تکمیلی چون تعداد واحد‌ها اندک است در نتیجه دانشجویان فرصت کمی برای آشنایی با تمام استادان را دارند. بنابراین این شیوه تدریس برای آنان این فرصت را فراهم می‌کند تا بتوانند با استادان بیشتری آشنا شوند و از تجارب علمی و دانش تخصصی آنان استفاده کنند.
آشنایی با مباحث و موضوعات از دیدگاه های مختلف
۵۳% درصد از دانشجویان بیان کردند که تدریس مشارکتی باعث می‌شود تا مباحث و موضوعات یک درس از دیدگاه های مختلف ارائه شود و هر استاد موضوعات و مباحث را از چشم اندازهای خود بیان کند که این رویه باعث افزایش دانش فراگیران و رشد خلاقیت آنان می‌شود.
افزایش تنوع در کلاس بواسطه حضور دو استاد
۴۰% درصد از دانشجویان تدریس به شیوه مشارکتی را باعث ایجاد تنوع در کلاس می‌دانستند و بیان کردند که گاها حضور یک استاد برای کل ترم برای دانشجویان خسته کننده می‌شود (خصوصا زمانیکه خصوصیات شخصیتی و اخلاقی استاد برای اکثریت دانشجویان قابل قبول نباشد) بنابراین حضور استاد دیگر در کلاس در نیم ترم دیگر باعث ایجاد تنوع در کلاس می‌شود.
تنوع در تکالیف و افزایش تلاش علمی دانشجویان
۴۰%درصد از دانشجویان معتقد بودند که در تدریس مشارکتی چون دو استاد با دیدگاه ها و حیطه‌ها ی تخصصی متفاوت یک درس را تدریس می‌کنند دانشجویان تلاش علمی گسترده‌ای را انجام می‌دهند تا بتوانند دانش خود را در در موضوعات مطرح شده از طرف استادان گسترش دهند.
۵-آشنایی دانشجویان با منابع تخصصی و علمی متنوع در رشته تحصیلی خود
۵۳%درصد از دانشجویا ن معتقد بودند که در روش تدریس مشارکتی دو استاد یک درس را تدریس می‌کنند و هر کدام از آنها منابع خاصی برای تدریس معرفی می‌کنند و این روند باعث می‌شود تا دانشجویان با منابع علمی و تخصصی بیشتری در رمینه موضوع درسی خود آشنا شوند.
جدول (۴-۲): جمع بندی نتایج مصاحبه با دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی در باره قوت‌های تدریس مشارکتی

تعداد مصاحبه شونده‌ها
پاسخ‌ها

فراوانی

درصد

جمع

۱-آشنایی با استادان بیشتر و بهره‌گیری از توانایی‌های علمی آنان

۱۰

۶۶%

۱۵

۲-آشنایی با مباحث و موضوعات از دیدگاه های مختلف

۸

۵۳%

۱۵

۳-افزایش تنوع در کلاس بواسطه حضور دو استاد

۶

۴۰%

۱۵

۴-تنوع در تکالیف و افزایش تلاش علمی دانشجویان

۶

۴۰%

۱۵

۵-آشنایی دانشجویان با منابع تخصصی و علمی متنوع در رشته تحصیلی خود

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...