– تعیین زمان دقیق ارائه خدمات و اعلام به دانش آموزان
– ارائه خدمات آنی و بدون معطلیبه دانش آموزان
– تمایل و آمادگی همیشگی برای مساعدت به دانش آموزان

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

– در دسترس بودن و داشتن زمان لازم کارکنان و معلمان برای پاسخگویی
بعد قابلیت همدلی
– توجه خاص و ویژهمدرسه به تک تک دانش آموزان
– توجه خاص و ویژهمعلمان و کارکنانبه تک تک دانش آموزان
– درک و شناخت کارکنان و معلمان از نیازهای فرد فرد دانش آموزان
– مناسب بودن زمان برنامه های ارائه شده مدرسه برای همه
بعد قابلیت اطمینان
– قابل اعتماد بودن کارکنان و معلمان مدرسه
– احساس امنیت دانش آموزان از ارتباط و تعامل با معلمان و کارکنان
– مودب بودن کارکنان و معلمان با دانش آموزان
– برخورداری کارکنان و معلمان از دانش کافی جهت پاسخگویی به دانش آموزان
بعد قابلیت اعتماد
– عمل به وعده انجام کار تا مدت معین
– همدردی با دانش آموزان و علاقه مندی به حل مشکلاتشان
– ارائه خدمات درست در بار اول
– ارائه خدمات درست در زمان وعده داده شده
– حفاظت دقیق از سوابق دانش آموزان

فصل سوم

روش اجرای پژوهش

۳-۱- مقدمه

برخی را عقیده بر این است که علم همان روش است. در هر حال میتوان به خوبی پذیرفت که هیچ علمی فاقد روش نیست و دستآوردهای هر پژوهش علمی به همان نسبت حائز ارزشاند که با روشهایی درست اخذ شده باشند(ساروخانی، ۱۳۸۲). از رهگذر پژوهش و تجربه است که نا آزموده در بوتهی آزمایش قرار میگیرد و ژرفنای تاریک نا آگاهی، بارقهی روشن اکتشاف و آگاهی تلألو مییابد. پژوهش و روش علمی اگر یک چیز نباشند کاملاً نزدیک و وابسته به یکدیگرند(هومن، ۱۳۷۳). روش علمی یا روش پژوهش علمی، فرایند جستجوی منظم برای مشخص ساختن یک موقعیت نا معین است(بازرگان و دیگران، ۱۳۷۶). در نهایت باید اذعان نمود دستیابی به هدفهای علم یا شناخت علمی میسر نخواهد شد مگر زمانی که با روش شناسی درست صورت پذیرید. به عبارت دیگر پژوهش از حیث روش است که اعتبار مییابد نه موضوع پژوهش(خاکی، ۱۳۷۸). در این فصل ضمن تعریف مفاهیم کلی در مورد عملیات تحقیق به تشریح جزئیات روش تحقیق و چگونگی اجرای آن خواهیم پرداخت. در این راستا سعی بر آن شده تا ضمن بیان روش تحقیق از دو جنبه هدف و نحوه گردآوری داده ها جامعه آماری تحقیق حجم نمونه و روش نمونهگیری و بیان فرمول محاسبه آن ابزار گردآوری اطلاعات و روش تجزیه و تحلیل و ابزار سنجش روایی و پایایی(ضریب آلفای کرونباخ) را تعریف کرده و تشریح نماییم.

۳-۲- روش تحقیق:

روش تحقیق مجموعه ای از قواعد ، ابزارو راه های معتبر و نظامیافته برای بررسی واقعیتی، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکل است (خاکی ۱۳۸۲ )و از نظر دیگر مجموعه ای از فعالیت هایی که به منظور حل یک یا چند مسئله یا پاسخ دادن به یک یا چند سوال انجام می شود.(کارل کتروکس-۱۹۶۷)
در این تحقیقی از روش پیمایشی (توصیفی)استفاده شده است ،که یکی از فنون بسیار قدیمی در تحقیق می باشد .در روش پیمایشی عموما از پرسشنامه _مصاحبه_ مشاهده و تحلیل محتواو ….استفاده می گردد.در تحقیق پیمایشی محقق نمونه ای از جمعیت را انتخاب نموده و پرسشنامهای استاندارد شدهای در اختیار آنان قرار میدهد تا به آن پاسخ دهند.

۳-۳- جامعه آماری:

جامعه آماری عبات است از کلیه عناصر و افرادی که در یک مقیاس جغرافیایی مشخص دارای یک یا چند صفت مشترک باشند(حافظ نیا، ۱۳۷۷). در این تحقیق جامعه آماری کلیه دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس متوسطه شهرستان گرمسار در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ به تعداد ۲۰۲۹ نفر در دو مدرسه دولتی و غیر دولتی میباشد.

حجم جامعه

جنسیت

نوع مدرسه

دخترانه

پسرانه

جمع کل

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...