– اولین انجمن مجازی SAFA (فوریه- مارس۲۰۱۱): فائو نظرات ذینفعان را در طول پنج هفته اجتماع مجازی در مورد ارزیابی پایداری زنجیره غذایی فراخواند. محدوده و شاخص های پیشنهادی SAFA مورد بحث قرار گرفت، و در مجموع ۲۴۶ نفر از ۶۱ کشور به عنوان شرکت کنندگان ثبت نام نمودند. به طور هفتگی خلاصه ها بر روی پورتال انجمن اعلام می شد و گزارش ترکیبی خلاصه شده خروجی انجمن مجازی بود.
– بررسی ذینفعان(آوریل- اوت ۲۰۱۱): کالج کشاورزی سوئیس، در همکاری با موسسه تحقیقات کشاورزی ارگانیک(FIBLE)، توسط فائو مأموریت داشت بررسی ذینفعان SAFA را بعهده بگیرد. خبرگان از صنایع غذایی و کشاورزی، ادارات دولتی، سازمان های غیردولتی و نهادهای چندجانبه برای بیان دیدگاه های خود دعوت شدند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

– مقایسه متقابل مجموعه استانداردها و شاخص ها(سپتامبر- دسامبر۲۰۱۱): با همکاری کالج کشاورزی سوئیس، نظرات ذینفعان بررسی و با تجزیه و تحلیل شاخص ها، دستورالعمل پیش نویس SAFA صادر گردید.
– دومین انجمن مجازی SAFA (ژانویه- فوریه۲۰۱۲): به دنبال نقطه نظرات ذینفعان در مورد پیش نویس دستورالعمل SAFA، شاخص ها و طبقه بندی های پایدار پیشنهاد شد. دیدگاه ذینفعان، شامل تولیدکنندگان مواد غذایی و خرده فروشان، کارشناسان، مصرف کنندگان و جامعه مدنی، بدین وسیله همراه با بازتاب های فائو خلاصه شد.
– نشست کارشناسان (آوریل ۲۰۱۲): فائو اجلاسی را با هدف به اشتراک گذاری نگرانی های مطرح شده توسط دومین انجمن مجازی SAFA، و برای بحث در مورد مسائل کلیدی قبل از نهایی شدن اولین دستورالعمل SAFA، میزبانی نمود.
– آزمون دستورالعمل (ژوئن۲۰۱۲- مارس ۲۰۱۳): به دنبال جلسات چهره به چهره، نسخه آزمایشی ِدستورالعمل ۱٫۰ در ژوئن ۲۰۱۲ برای اجلاس بیستم در ریو منتشر گردید. مطالعات آزمایشی در مورد طرح های اصلی پایداری منجر به تولید نسخه آزمایشی دستورالعمل ۱٫۱ گردید. در این تحقیق از این نسخه به عنوان چارچوب اولیه استفاده شده است.
۲-۹-۱-۲- ابعاد مدل ارزیابی پایداری سیستم های مواد غذایی و کشاورزی
چشم انداز راهنمای SAFA این است که سیستم های مواد غذایی و کشاورزی در سراسر جهان بوسیله چهار بعد پایداری مشخص می شود: حکمرانی خوب، تمامیت زیست محیطی،انعطاف پذیری اقتصادی و رفاه اجتماعی.
پایداری با توجه به نهاد مورد ارزیابی به عنوان یک کل باید تجزیه و تحلیل شود. این دیدگاه جامع در طول بسیاری از مراحل SAFA مورد نیاز است. این ابعاد در جدول( ۸-۲)گنجانده شده است.

پایداری به معنای اطمینان از رفاه انسان (و دستیابی به امنیت غذایی جهان) بدون تقلیل یا کاهش ظرفیت اکوسیستم زمین برای حمایت از زندگی یا در بهای رفاه دیگران می باشد.

حکمرانی خوب
تمامیت زیست محیطی
انعطاف پذیری اقتصادی
رفاه اجتماعی

ساختار حکمرانی

پاسخگویی

مشارکت

حاکمیت قانون

مدیریت جامع

جو

آب شیرین

خشکی

تنوع زیستی

مواد و انرژی

رفاه حیوانات

سرمایه گذاری

آسیب پذیری

ایمنی محصول و کیفیت

اقتصاد محلی

معیشت شایسته

حقوق نیروی کار

تساوی حقوق

سلامت و ایمنی انسان

تنوع فرهنگی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...