راهنمای نگارش پایان نامه در مورد بررسی رابطه بین مهارت … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۵۲/۱
۸۸/۱
۳۵/۱
۹۱/۱
۷۲/۱
۴-۳- جمع بندی:
یافتهها و نتایج حاصل از تجزیه و تحلیلهای آماری نشان داد که: ۱) مهارتهای غالب اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، مهارت در مرحله مشارکت و توسعه یادگیری میباشد. ۲) مهارتهای فکری و عملی دانشجویان در ابعاد تجزیه و تحلیل، تفکر انتقادی، ارتباط مکتوب و شفاهی، سواد کمی، سواد اطلاعاتی، کار تیمی و حل مسأله، بالاتر از حد کفایت قابل قبول (حد متوسط) ارزیابی شده است، اما میانگین مهارت تحقیق و تفکر خلاق آنها، در حد کفایت قابل قبول (حد متوسط) ارزیابی شده است. همچنین مهارتهای فکری و عملی دانشجویان مهندسی و ابعاد مختلف آن، از حد کفایت مطلوب، به طور معناداری پایینتر هستند.
۳) مهارتهای فکری و عملی غالب دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز، مهارتهای حل مسأله، تفکر انتقادی، سواد اطلاعاتی، سواد کمی و کار تیمی میباشد. ۴) بین مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفتگانه چرخه یادگیری و مهارتهای فکری و عملی دانشجویان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. ۵) مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، پیش بینی کننده مثبت و معنادار مهارتهای فکری و عملی دانشجویان زن و مرد مهندسی میباشد. ۶) مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، پیش بینی کننده مثبت و معنادار مهارتهای فکری و عملی دانشجویان رشتههای مهندسی مکانیک، شیمی، مواد، نفت، کامپیوتر، برق و عمران میباشد.
۷) بین میانگین مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، از دیدگاه دانشجویان زن و مرد، تفاوت معناداری وجود دارد. ۸) بین مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، از دیدگاه دانشجویان رشتههای مختلف مهندسی، تفاوت معناداری وجود دارد. ۹) بین میانگین مهارتهای فکری و عملی دانشجویان زن و مرد، تفاوت معناداری وجود دارد. ۱۰) بین مهارتهای فکری و عملی دانشجویان رشتههای مختلف مهندسی، تفاوت معناداری وجود ندارد.
و اما به طور کلی و صرف نظر از ویژگیهای جمعیت شناختی، و مطابق با شکل شماره (۴-۱۰)، میتوان گفت مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، پیش بینی کننده مثبت و معنادار (۰۱/۰ > p، ۴۹/۰= β) مهارتهای فکری و عملی دانشجویان میباشد. بنابراین آشنایی هرچه بیشتر اعضای هیأت علمی با چرخه یادگیری و مراحل مختلف آن و سعی در به کارگیری هر چه بیشتر آن در کلاسهای درس، موجبات بهره مندی و تقویت روزافزون مهارتهای فکری و عملی دانشجویان را فراهم میآورد.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۸۰/۰
۶۶/۰
۶۶/۰
۷۱/۰
۴۴/۰
۷۵/۰
۶۹/۰
استنباط
مشارکت
اکتشاف
توضیح
بسط یادگیری
ارزیابی
توسعه یادگیری
۵۲/۰
۳۷/۰
۵۰/۰
۴۳/۰
۴۹/۰
۵۹/۰
۳۶/۰
۶۳/۰
۴۰/۰
حل مسأله
تحقیق
تجزیه و تحلیل
تفکر خلاق
تفکر انتقادی
ارتباط مکتوب و شفاهی
سواد کمی
سواد اطلاعاتی
کار تیمی
۷۵/۰
۵۰/۰
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 03:40:00 ب.ظ ]
|