کولمگروف- اسمیرنوف

۰۰۳/۰

۰۴۸/۰

۰۳۸/۰

۰۲۰/۰

مقدار Sig

تایید

تایید

تایید

تایید

نتیجه

۴-۵-۱-۲ – تبیین و تفسیر متغیرﻫﺎی پرسش‌نامه شماره یک
ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اینکه ﺣﺠﻢ دادهﻫﺎ (ﺗﻌﺪاد پرسش‌نامه‌های ﺟﻤﻊآوری ﺷﺪه از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان است) ﺑﺎﻻﺗﺮ از ۳۰ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.( ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐﻪ ﻗﺒﻼ ذﮐﺮ ﺷﺪ ۷۴ پرسش‌نامه‌ شماره یک از ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﺟﻤﻊآوری ﮔﺮدید)، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ قضیه ﺣﺪ ﻣﺮﮐﺰی، ﺗﻮزیع ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری، ﺗﻮزیع ﻧﺮﻣﺎل ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﺮﻣﺎل ﺑﻮدن ﺗﻮزیع، ﺟﻬﺖ تبیین و تفسیر متغیرﻫﺎی تحقیق، از آزﻣﻮن t ﺗﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪای ﺑﺎ ﻣﻘﺪار آزﻣﻮن ﺑﺮاﺑﺮ ﻋﺪد ۳ ( ۳ = TestValue ) و ﻓﺎﺻﻠﻪ اطمینان ۹۵% (ﺧﻄﺎی ۵%) اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ.
در آزﻣﻮن ﻣﺬﮐﻮر، در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﻘﺪار P-Value ﺑﺰرﮔﺘﺮ از ۰۵/۰ ﺑﺎﺷﺪ، متغیر ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﺑﺎ ﻣﻘﺪار آزﻣﻮن ( یعنیﻋﺪد ۳ ) ﺗﻔﺎوت ﻣﻌﻨﺎداری ﻧﺪارد و در نتیجه ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ در ﺣﺪ ﻣﺘﻮﺳﻂ در ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری وﺟﻮد دارد؛ و درﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﻘﺪار P-Value ﮐﻤﺘﺮ از ۰۵/۰ ﺑﺎﺷﺪ، متغیر ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﺑﺎ ﻣﻘﺪار آزﻣﻮن (یعنی ﻋﺪد ۳) ﺗﻔﺎوت ﻣﻌﻨﺎداری دارد، در این ﺣﺎﻟﺖ اﮔﺮ میانگین ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ از ﻋﺪد ۳ ﺑﻮد، ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ‫ﺑﺼﻮرت ﻗﻮی در ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری وﺟﻮد دارد، و اﮔﺮ میانگین ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ پایین از ﻋﺪد ۳ ﺑﻮد، ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﺑﺼﻮرت ضعیف در ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری وﺟﻮد دارد. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ ذﮐﺮ ﺷﺪه و ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن t ﺗﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪای، کلیه عوامل(متغیرهای)مورد ﺑﺮرﺳﯽ‫ﺑﺼﻮرت ﻗﻮی (ﺑﻪ دلیل اینکه ﻣﻘﺪار P-Value ﮐﻤﺘﺮ از ۰۵/۰ و میانگین ﻋواﻣﻞ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ از ﻋﺪد ۳ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ) در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان وجود دارد.
ﺟﺪول ۴-۵ -ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن t ﺗﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ‌ای ﺑﺮای متغیرﻫﺎی ﻣﺴﺘﻘﻞ و واﺑﺴﺘﻪ

متغیرها

عوامل

P-Value
Sig. (2-tailed)

میانگین

انحراف معیار

آزمون t

مستقل

همکاری فعالان گردشگری

۰۰۰/۰

۰۱/۴

۷۶۴۱/۰

۴۴۱/۱۱

تدوین استراتژی گردشگری

۰۰۰/۰

۷۸/۳

۸۰۳۴/۰

۴۴۰/۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...