فراوانی

نسبت مشاهده شده

P – مقدار

گروه اول (متوسط و کمتر)

۱

۰۱/۰

۰۰۰/۰

گروه دوم (بالاتر از متوسط)

۱۱۰

۹۹/۰

جمع

۱۱۱

۱

هیستوگرام فراوانی مؤلفه «کاهش خطای کاربران سازمان»
چنانکه در نمودار فوق نشان داده شده است؛ تمام پاسخها بجز یک مورد بزرگتر از عدد ۳ بوده است، با توجه به مندرجات جدول نتایج آزمون دوجمله ای، نسبت مشاهده شده برابر ۹۹/۰ می باشد یعنی تمام پاسخ دهندگان بجز یک نفر ارسال لیست حق بیمه بصورت اینترنتی را بر کاهش خطای کاربران سازمان موثر دانسته اند، P – مقدار بدست آمده، بسیار کوچکتر از سطح خطای ۰۵/۰ = می‌باشد، بنابراین فرض ۰ H مبنی بر اینکه نسبت موفقیت در جامعه مساوی یا کوچکتر از عدد ۶/۰ می‌باشد؛ در سطح ۵ درصد رد می‌شود و نسبت نظرات جامعه بطور معناداری از عدد ۶/۰ بزرگتر است. یعنی فرضیه سوم تحقیق مورد تأیید قرار گرفته و میتوان گفت:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ارسال لیست حق بیمه بصورت اینترنتی باعث کاهش خطای کاربران سازمان ارباب رجوع می گردد.
آزمون t تک نمونه‌ای (One Sample T Test):
این آزمون برای تعیین معنی‌داری اختلاف بین میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت که مقدار آزمون (Test Value) نامیده‌ می‌شود،‌ به کار می‌رود. مهمترین نکته در استفاده از آزمون t یک نمونه‌ای، انتخاب مقدار آزمون است که باید یک نقطه وسط‌ را بیان کند.
در تحقیق حاضر با توجه به طیف درنظر گرفته‌ شده در پاسخ‌ها، مقدار آزمون برابر ۳ در نظر گرفته شده است. چنانچه میانگین پاسخ‌ها در هر یک از متغیرها از عدد ۳ بیشتر باشد وضعیت آن در جامعه مساعد خواهد بود در غیر این صورت از نظر جامعه مورد آزمون، متغیر بررسی شده وضعیت مساعدی نداشته و چالشی جهت امنیت فناوری اطلاعات خواهد بود.
در آزمون مورد نظر فرض‌های ۰ H و ۱H برای بررسی وضعیت میانگین نظرات جامعه با بهره گرفتن از نمونه گرفته شده؛ بصورت زیر بیان می‌شوند.
H0 : μx ≥ μ۰
H1 : μx > μ`
که با توجه به موارد ذکر شده ۳ = ۰ μ می‌باشد.
در انجام این آزمون، با توجه به مؤلفه p ـ مقدار (P-Value) ارائه شده تصمیم‌گیری خواهد شد. چنانچه مقدار آن کمتر از سطح آزمون(α) باشد و کرانهای فاصله اطمینان «اختلاف میانگین با مقدار آزمون» مثبت باشد فرض ۰ H رد می شود و گرنه دلیلی بر رد فرض ۰ H وجود ندارد. سطح آزمون در این بررسی ۰۵/۰ در نظر گرفته شده است.
د) بررسی فرضیه سوم تحقیق: چنین به نظر می رسد که ارسال لیست حق بیمه بصورت اینترنتی باعث رضایتمندی بیشتر ارباب رجوع می گردد .
در آزمون مورد نظر فرض‌های ۰H و ۱ H برای بررسی وضعیت میانگین نظرات جامعه بصورت زیر بیان می‌شوند:
H0 :µ ≥ رضایتمندی ارباب رجوع۳
H1 :µ < رضایتمندی ارباب رجوع۳
نتایج آزمون t جهت تعیین وضعیت میانگین مؤلفه «رضایتمندی ارباب رجوع»

جدول نتایج

فراوانی

میانگین

انحراف معیار

۱۱۱

۳/۹۵

۰/۳۷

آماره t

درجه آزادی

P – مقدار

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...