بالان تین (۱۹۹۷)

یک چهارچوب منظم جهت ایجاد توسعه و حفظ ارتباطات ارزشمند بین گر وهای ذینفع است که موجب شکل‌گیری مراودات ثابت و مستمر در زنجیره ارزش می‌شود.

گروه‌های ذینفع، شکل‌گیری مراودات ثابت و مستمر در زنجیره ارزش

پروتیار و شیت (۲۰۰۰)

فرایند پیوسته جالب توجه در فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعی و تعاونی با مشتریان واسطه و نهایی جهت ایجاد یا افزایش ارزش اقتصادی دوطرفه به همراه هزینه کاهش یافته

فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعی و تعاونی

کاتلر (۲۰۰۰)

ایجاد، حفظ و تقویت رابطه قوی با مشتریان و سایر گروه‌های ذینفع

تقویت رابطه، گروه‌های جمعی ذینفع

کیم و چا (۲۰۰۲)

مجموعه‌ای از فعالیت‌های بازاریابی جهت جذب و افزایش ارتباطات، با مشتریان برای مزیت دوجانبه، با تأکید بر حفظ مشتریان موجود

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

مزایای دوجانبه تأکید شده برای حفظ مشتریان موجود

هوگارد و بژیر (۲۰۰۳)

مجموعه روش‌های اتخاذ شده توسط شرکت با هدف حفظ و توسعه ارتباطات سودمند و رقابتی با مشتری برای منتفع شدن هر دو طرف درگیر در رابطه.

حفظ و توسعه ارتباطات سودمند و رقابتی

فونتنوت وهای من (۲۰۰۴)

نگهداری مشتریان و توسعه روابط و جذاب‌تر کردن هرچه بیشتر این رابطه با مشتریان

نگهداری مشتریان و توسعه روابط

شل بی و همکاران (۲۰۰۶)

فهم و مدیریت ارتباطات مشتریان و تأمین کنندگان

ارتباطات مشتریان و تأمین کنندگان

بهرام رنجبریان، مجتبی براری (۱۳۸۹)

اعتماد، تعهد، ارتباطات، مدیریت‏تعارض و شایستگی

مدیریت‏تعارض، ارتباطات، اعتماد و تعهد با مشتریان

۲-۹ اجزا و عوامل بازاریابی رابطه‌مند
سین و همکاران (۲۰۰۵)، بازاریابی رابطه‌مند را ساختار یک بعدی شامل شش عامل کلیدی در نظر گرفته‌اند که در شکل۲-۱نشان داده شده است.
شکل۲- ۳: اجزای بازاریابی رابطه‌مند
۱) اعتماد
اعتماد یک جزء کلیدی رابطه تجاری است؛ و مشخص کننده‌این مطلب که هر طرف رابطه تا چه میزان می‌تواند روی وعده وعیدهای طرف دیگر رابطه حساب کند. اعتماد یک متغیر مرکزی در مراودات بلند مدت است. مورگان و هانت[۵۹] (۱۹۹۴)، اعتماد را به عنوان یک ساختار کلیدی در مدل بازاریابی رابطه‌مند مورد بررسی قرار داده‌اند. اعتماد بیشتر بین خریدار و فروشنده باعث ایجاد بهره وری بیشتر و روابط بلند مدت تر می‌گردد.
۲) ایجاد پیوند
پیوند یک جزء دیگر مراوده تجاری است که بین دو طرف رابطه (خریدار و فروشنده) ایجاد می‌شود و در یک وضعیت یک پارچه جهت دستیابی به هدف مطلوب ایفای نقش می‌کند. وجود این جزء در بازاریابی رابطه‌مند، موجب توسعه و افزایش وفاداری مشتری می‌گردد و به طور مستقیم احساس تعلق به رابطه و به طور غیر مستقیم احساس تعلق به سازمان را ایجاد می‌کند. مطالعات انجام گرفته توسط ویلسون و مالاننی (۱۹۸۶) نشان می‌دهد که: پیوند قوی تر بین خریداران و فروشندگان باعث ایجاد تعهد بیشتر جهت حفظ رابطه می‌شود.
۳) ارتباطات
عبارتست از مراودات رسمی‌و غیر رسمی‌که موجب مبادله اطلاعات معنی دار و به هنگام بین خریدار و فروشنده می‌گردد. اندرسون و نرس (۱۹۹۰) بیان نموده‌اند که ارتباطات نقش مهمی‌را در ایجاد اعتماد ایفا می‌کند. مورگان و هانت (۱۹۹۴) طی تحقیقاتی که انجام داده‌اند تأثیر مثبت و غیر رسمی‌ارتباطات را بر ایجاد تعهد بین خرده فروش وفروشنده اصلی در صنعت اتومبیل بیان می‌کند (سین و همکاران، ۲۰۰۵، ص۱۸۷).
در روابط بازاریابی، ارتباطات غالباً نادیده گرفته می‌شود. این مسئله تأسف آور است، زیرا همه عناصر دیگر از طریق ارتباطات تجربه می‌شوند (رشید، ۲۰۰۳، ص۷۴۶) ارتباطات، خصوصا ارتباطات به موقع، موجب تقویت اعتماد از طریق کمک به حل اختلافات و برآورده نمودن انتظارات می‌شود (سین و همکاران، ۲۰۰۵، ص۵۷۰).
۴) ارزش مشترک

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...