در ارزیابی بخش اندازه‌گیری مدل به بررسی روابط میان متغیرهای نهفته (درونی و بیرونی ) و متغیرهای آشکار ( گویه های ) مدل پرداخته می‌شود . در اینجا هدف ، تعیین اعتبار یا روایی و اعتماد یا پایایی شاخصه‌ای مورد استفاده است . برای بررسی روایی و اعتبار مدل ، به بررسی میزان و سطح معنی‌دار (T-value) مسیرهای بین هر یک از متغیرهای نهفته با شاخص‌های مربوط به آن پرداخته می‌شود . پس از اطمینان از روایی و پایایی هر یک از ابعاد ، ضرایب تخمین استاندارد ، به منظور نشان دادن میزان تأثیر هر یک از شاخص‌ها بر متغیر مربوطه و نیز جدول شاخصِ برازندگی جهت آشکار شدن این نکته که آیا داده با کفایت لازم را با مدل دارند یا نه ، ارائه گردیده است.برای بررسی پایایی و روایی متغیر برو نزا ابتدا از تحلیل عاملی مرتبه دوم استفاده شد .بر اساس نتایج تحلیل عاملی مرتبه اول که در نمودارهای(۴-۵) و(۴-۶)نشان داده می‌شود ، تمامی پارامترهای مدل معنی‌دار است . بدین معنی که همبستگی میان ابعاد متغیر با معنی‌دار است و همبستگی بین سؤالات و عامل‌ها به سطح معنی‌دار رسیده است .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴۵۵٫۷۱۱
۱۹۹
۱۹۹۱۹۹۱۹۹
نمودار ۴-۵- نمودار برازش مدل در حالت استاندارد

۱۹۹
۴۵۵٫۷۱۱
نمودار ۴-۶- نمودار برازش مدل در حالت معنی‌داری
همان‌گونه که در نمودار(۴-۷) مشاهده می‌شود تمامی سازه با و متغیرها در گروه در وضعیت مناسبی قرار دارند و روابط میان متغیر با ، معنی‌دار است .
بنابراین مشخص گردید از آنجایی که ضریب مسیر در حالت استاندارد میان متغیرها و ارزیابی عملکرد بالاتر از ۳/۰ به دست آمده تمامی روابط از این منظر نیز برقرار است و از طرفی که تمامی ضرایب بالاتر از ۶/۰ به دست آمده این مورد نشان‌دهنده شدت همبستگی بالای متغیرهای تحقیق نسبت به هم می‌باشد.
۴-۳-۲- آزمون‌های نیکویی برازش مدل با بهره گرفتن از شاخص‌های برازش
با توجه به جدول(۴-۷) که شاخص‌های برازش مدل ارائه‌شده است ، مقادیر تمامی شاخص‌های برازش نشان از وضعیت قابل‌قبول و مناسبی مدل و داده با می‌باشد و از برازش قابل قبولی برخوردارند.
در این راستا ، برای ارزیابی مدل طراحی ‌شده (رضایتمندی مشتری صنعتی) از نرم‌افزار لیزرل۸٫۵ استفاده گردید که بر این اساس از شاخص‌های ۲ به درجه آزادی ، شاخص برازندگی (GFI) ، شاخص تعدیل برازندگی (AGFI) ،میانگین مجذور پس مانده با RMR)) ،شاخص نرم شده برازندگی (NFI) ، شاخص نرم نشده برازندگی(NNFI) ، شاخص برازندگی فزاینده (IFI) ،شاخص برازندگی تطبیقی (CFI) و شاخص بسیار مهم ریشه دوم برآورد واریانس خطای تقریب (RMSEA) استفاده شده است .

مقدار الگو
مقدار مطلوب
شاخص برازش
۲٫۲۹
۰۰/۳>
χ۲/df
۹۶/۰
۹۰/۰<

GFI(Goodness of Fit Index)

۹۷/۰
۹۰/۰<

AGFI(Adjusted Goodness of Fit Index)

۰۴۲/۰
۰۵/۰>

RMR(Root Mean square Residual)

۹۵/۰
۹۰/۰<

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...