برای حل معادلات جرم، حرارت و مومنتم بر اساس شرایط مرزی و داده‌های ورودی مطابق شرایط صنعتی در قطاعی از لوله نیاز به شبکه بندی صحیحی از لوله داریم. همانطور که در ابتدا فصل در بخش دینامیک سیالات عددی گفته شد، انتخاب نوع مش و سایز و کیفیت آن‌ در حل این مسئله مهم است. توانستیم به این نتیجه برسیم استفاده از مش بندی بر اساس فیزیک مسئله بهترین روش برای حل مسئله خواهد بود. به این صورت که انتخاب مش بندی بر اساس یک نقشه[۱۶۷] در فیزیک مسئله با سایز و اندازه مناسب می‌تواند درک بهتری نسبت به ریز شدن مش‌ها و از دست دادن زمان بخاطر محاسبات و حتی در بیشتر مواقع خطای همگرایی را در بر خواهد داشت.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ‏۳‑۱۷ : مشخصات مش بندی شبکه لوله

Maximum element size
Predefined

۰.۰۷ m
Normal

شکل ‏۳‑۹ : شماتیکی از مش بندی شبکه لوله
برای حل مسئله و مطالعه پدیده استفاده از حل کننده مناسب به ما کمک می‌کند که پدیده را بهتر بشناسیم. به خاطر شرایط ناپایداری که داریم نمی‌توانیم از مطالعه ثابت[۱۶۸] استفاده کنیم. انتخاب مطالعه به صورت وابسته به زمان[۱۶۹] انجام گرفت. مشخصات حل شونده در جدول ‏۳‑۱۸ آمده است.
جدول ‏۳‑۱۸ : مشخصات حل کننده شبیه سازی

Sscound
time unit

rang (0,0.001,0.1)
Times

۰.۰۱
relative tolerannce

Tolerance
termination technique

PARSISO
Solver

Nested dissection multithreaded
Pre Ordering algorithm

در اینجا برای ارزشیابی و مطمن شدن از حل مسئله، ماژول‌های خود را به دو دسته تفکیک[۱۷۰] می‌کنیم و نرم افزار جواب‌های حل شده در دو بخش را با هم مقایسه می‌کند و به کمترین خطا یعنی ۰۱/۰ میرسد. در صورتی که که مشکلی در شبیه سازی وجود داشته باشد به همگرایی[۱۷۱] مناسب نخواهیم رسید. مشخصات تفکیک کننده‌ها در جدول ‏۳‑۱۹ آمده است و در شکل ‏۳‑۱۰ و شکل ‏۳‑۱۱ می‌توان دقت خیلی خوب حل کننده را مشاهده کرد.
جدول ‏۳‑۱۹ : تفکیک کننده‌های مسئله برای اعتبار سنجی حل کننده

Segregated step 2
Segregated step 1

Volume fraction dispersed phase

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...