فرضیه سوم: زمان تصادف در محاسبه کرایه تعادلی حمل ونقل نقش موثر دارد.
فرضیه چهارم:زمان تعمیرات در محاسبه کرایه تعادلی حمل ونقل نقش موثر دارد.
فرضیه پنجم: ارزش بار جهت محاسبه کرایه تعادلی موثر است.
فرضیه ششم: بیمه محصولات برکرایه تعادلی موثراست.
با توجه به مدل ارائه شده فوق، معادلات ساختاری (۴-۱) حاصل می شوند.
معادلات ساختاری (۴-۱)
برای بوجود آمدن هر متغیر مکنون، تعدادی متغیر اندازه گیری نیز وجود دارند که آنها نیز تشکیل معادلاتی با متغیر های مکنون می دهند. این معادلات، معادلات اندازه گیری نامیده می شوندو به ازاء هر متغیر مکنون به شرح ذیل می باشند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

معادلات اندازه گیری ارتباط بین متغیرهای اندازه گیری شده (نشانگرها)را با متغیرهای مکنون، بوسیله ضرایب استاندارد شده رگرسیون نشان داده است ودر پایان هر معادله یک جمله اخلال (خطا) و مقدار واریانس تبیین شده نیز آمده است.
با توجه به معادلات ارائه شده و حل این معادلات به روش حداکثر درستنمایی[۲۱] مقدار هریک از ضرایب در شکل (۴-۱۱) و تفسیر هریک از ضرایب در جداول بعد آمده است.
شکل ۴-۱ مقدار تخمین زده شده هریک از ضرایب مسیر
همچنین به منظور ارزیابی معنی داری هر یک از ضرایب از آزمون T استفاده شده است که مقادیر این آزمون در شکل۴-۱۲آورده شده است.
شکل ۴-۲ مقدار آماره t برای هریک از ضرایب
خروجی معادلات ساختاری به شرح زیر می باشد:
با توجه به معادله ۱ مشاهده می شود که به ازای یک واحد افزایش در زمان محاسبه شده از طریق مطالعه کار و زمان، کرایه حمل و نقل به اندازه ۰٫۹۲ واحد افزایش می یابد. با توجه به معادله ۲ به ازای یک واحد افزایش در مهندسی ترافیک، کرایه حمل و نقل به اندازه ۰٫۶۰ واحد افزایش می یابد. با توجه به معادله ۳ به ازای یک واحد افزایش در زمان تصادف، کرایه حمل و نقل به اندازه ۰٫۸۳ واحد افزایش می یابد. با توجه به معادله ۴ مشاهده می شود که به ازای یک واحد افزایش در زمان تعمیرات، کرایه حمل و نقل به اندازه ۰٫۷۵ واحد افزایش می یابد. با توجه به معادله ۵ به ازای یک واحد افزایش در ارزش بار، کرایه حمل و نقل به اندازه ۰٫۸۲واحد افزایش می یابد و با توجه به معادله ۶ به ازای یک واحد افزایش در بیمه محصولات کرایه حمل و نقل به اندازه ۰٫۹۱ واحد افزایش می یابد.
جدول ۴-۱۲ مقادیر ضریب و آماره t مدل

T

آیتمها (متغیر های مشاهده شده)

متغیرهای مکنون

۱۶٫۱۳

۰٫۸۹

سوال ۱۰

کار وزمان
(WORK TIME)

۱۸٫۰۶

۰٫۹۵

سوال ۱۱

۱۷٫۰۸

۰٫۹۲

سوال ۱۲

۱۵٫۹۶

۰٫۸۹

سوال ۱۳

۱۲٫۷۷

۰٫۷۷

سوال ۱۴

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...