جدول ۴-۲، نتایج آزمون تی تک نمونه ای

متغیر

میانگین

میانگین فرضی

درجه آزادی

آماره t

سطح معنی داری

واسط کاربری

۲۷/۳

۳

۳۶

۲۱/۳

۰۰۳/۰

همان طور که در جدول مشاهده می شود در قسمت سطح معنی داری این شاخص عدد ۰۰۳/۰ را به خود اختصاص داده است که این عدد کمتر از ۰۵/۰ و مثبت می‌باشد. ‌بنابرین‏ با توجه ‌به این مطلب و نتایج جدول ۴-۲، شاخص های واسط کاربری در نرم افزارهای آموزشی به طور مطلوبی رعایت می‌شود (۰۰۳/۰=P، ۲۱/۳=t).

سوال اول

آیا شاخص کنترل سیستم توسط کاربر در نرم افزارهای آموزشی به حد مطلوب رعایت می شود؟

جدول ۴-۳ آمار توصیفی نرم افزارهای آموزشی دروس علوم، فارسی و ریاضی را در شاخص کنترل سیستم توسط کاربر نشان می‌دهد.

جدول ۴-۳ آمار توصیفی نرم افزارهای آموزشی دروس علوم، فارسی و ریاضی در شاخص کنترل سیستم توسط کاربر

درس

تعداد دروس

میانگین

انحراف استاندارد

علوم

۱۲

۴۶/۳

۶۳/۰

ریاضی

۷

۸۴/۲

۳۴/۰

فارسی

۱۸

۴۹/۳

۳۶/۰

کل

۳۷

۳۶/۳

۵۲/۰

نمودار ۴-۲ آمار توصیفی مربوط به شاخص کنترل سیستم در واسط کاربر را در دروس نشان می‌دهد.

نمودار ۴-۲ آمار توصیفی مربوط به شاخص کنترل سیستم در واسط کاربر

از آزمون تی تک نمونه ای برای بررسی مطلوب بودن رعایت شاخص کنترل سیستم توسط کاربر در نرم افزارهای آموزشی استفاده شد. نتایج در جدول ۴-۴ نشان داده شده است.

جدول ۴-۴، نتایج آزمون تی تک نمونه ای

متغیر

میانگین

میانگین فرضی

درجه آزادی

آماره t

سطح معنی داری

واسط کاربری

۳۶/۳

۳

۳۶

۲۱/۴

۰۰۱/۰

همان طور که در جدول مشاهده می شود در قسمت سطح معنی داری این شاخص عدد ۰۰۱/۰ را به خود اختصاص داده است که این عدد کمتر از ۰۵/۰ و مثبت می‌باشد. ‌بنابرین‏ با توجه ‌به این مطلب و نتایج جدول ۴-۲، شاخص کنترل سیستم توسط کاربر در نرم افزارهای آموزشی به طور مطلوبی رعایت می‌شود (۰۰۳/۰=P، ۲۱/۳=t).

سوال دوم

آیا شاخص کاهش بار حافظه کاربر در نرم افزارهای آموزشی به حد مطلوب رعایت می شود؟

جدول ۴-۵ آمار توصیفی نرم افزارهای آموزشی دروس علوم، فارسی و ریاضی را در شاخص کاهش بار حافظه کاربر نشان می‌دهد.

جدول ۴-۵ آمار توصیفی نرم افزارهای آموزشی دروس علوم، فارسی و ریاضی در شاخص کاهش بار حافظه کاربر

درس

تعداد دروس

میانگین

انحراف استاندارد

علوم

۱۲

۷۸/۳

۷۳/۰

ریاضی

۷

۳۱/۲

۴۴/۰

فارسی

۱۸

۳۰/۳

۵۰/۰

کل

۳۷

۲۷/۳

۷۶/۰

نمودار ۴-۳ آمار توصیفی مربوط به شاخص کاهش بار حافظه کاربر را در دروس نشان می‌دهد.

نمودار ۴-۳ آمار توصیفی مربوط به شاخص کاهش بار حافظه کاربر

    1. http://mehr­-se.ir برگرفته شده از سایت ↑

    1. http://azaramoozesh.parsiblog.com برگرفته شده از سایت ↑

    1. http://dca.razaviedu.ir برگرفته شده ‌از سایت ↑

    1. User interface ↑

    1. Shneiderman ↑

    1. http://en.wikipedia.org/wiki/User_interface

    1. Xerox ↑

    1. http://en.wikipedia.org/wiki/User_interface

    1. Home page ↑

    1. Graphical user interface(GUI) ↑

    1. Graphical User Interface ↑

    1. Mouse User Interface ↑

    1. Non Graphical User Interface ↑

    1. Keyboard User Interface ↑

    1. DOS ↑

    1. Ana ↑

    1. icons ↑

    1. triggers ↑

    1. Galtiz ↑

    1. Accessibility ↑

    1. Galtiz ↑

    1. Error Messeage ↑

    1. Larch ↑

    1. Mandel ↑

    1. Undo ↑

    1. Animation ↑

    1. Hortkeys ↑

    1. Nilsen ↑

    1. Frames ↑

    1. Trenier ↑

    1. User friendly ↑

    1. Galitz ↑

    1. ploadpa.com/bta/12/wgbtsrci7xsn8hkf2999.pptx

    1. Seffah ↑

    1. Javahery ↑

    1. User interface ↑

    1. Graphical user interface ↑

    1. Tabbers،Kester،Hummel and Nadolsky ↑

    1. Thovtrup & Nielsen ↑

    1. Hu ↑

    1. Taylor ↑

    1. Heuristic ↑

    1. Cognitive ↑

    1. Vilar & Zumer ↑

    1. Science Direct ↑

    1. Ebsco HostS ↑

    1. Emerald ↑

    1. Yushaiana & Widyawati Abdol ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...