۴-۴- یافته ­های فرعی بر اساس ویژگی­های جمعیت‌شناختی (جنسیت، وضعیت تأهل، دانشگاه، سن، و سال تحصیلی)

۴-۴-۱- یافته ­های فرعی بر اساس جنسیت

جدول ۴-۱۸٫ مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع­رسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت ‌بر اساس جنسیت

نگرش دانشجویان
مرد
زن
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار

اضطراب اینترنتی

۳۰/۴

۳۱/۰

۷۸/۳

۷۷/۰

مفید بودن اینترنت

۳۳/۴

۳۶/۰

۹۴/۳

۷۰/۰

لذت بخش بودن اینترنت

۹۷/۳

۵۱/۰

۷۴/۳

۸۰/۰

احساس خودکارآمدی

۰۴/۴

۳۷/۰

۷۱/۳

۹۴/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۱۸، بررسی میانگین­ها نشان می­دهد میانگین نظرات دانشجویان مرد در خصوص مؤلفه­ های اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذت‌بخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی کمی بزرگتر از میانگین نظرات دانشجویان زن ‌می‌باشد.

جدول ۴-۱۹٫ نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس­ها

متغیر
F
df1
df2
Sig

اضطراب اینترنتی

۲۲/۱

۱

۷۷

۲۳/۰

مفید بودن اینترنت

۰۳/۱

۱

۷۷

۲۸/۰

لذت بخش بودن اینترنت

۶۴/۱

۱

۷۷

۲۰/۰

احساس خودکارآمدی

۷۱/۱

۱

۷۷

۱۸/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۱۹، F مشاهده شده برای آزمون لوین در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را نشان نمی­دهد. ‌بنابرین‏ فرض صفر یعنی فرض همگنی واریانس­ها پذیرفته می­ شود.

جدول ۴-۲۰٫ نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع­رسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت ‌بر اساس جنسیت

منبع
متغیر
مجموع مجذورات
df
میانگین مجذورات
F
سطح معناداری
ضریب اِتا
جنسیت

اضطراب اینترنتی

۷۹/۲

۱

۷۹/۲

۳۲/۵

۰۲/۰

۱۶/۰

مفید بودن اینترنت

۵۵/۱

۱

۵۵/۱

۵۵/۳

۰۶/۰

۱۰/۰

لذت بخش بودن اینترنت

۵۵/۰

۱

۵۵/۰

۹۴/۰

۳۳/۰

۰۱/۰

احساس خودکارآمدی

۱۳/۱

۱

۱۳/۱

۴۶/۱

۲۳/۰

۰۲/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۲۰، F مشاهده در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری بین میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی مرد و زن درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع‌رسانی بر نگرش آن ها نسبت به اضطراب اینترنتی را نشان می­دهد درحالی که در خصوص مفید بودن اینترنت، لذت‌بخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت تفاوت معناداری بین میانگین نظرات قابل مشاهده نیست.

۴-۴-۲- یافته ­های فرعی بر اساس وضعیت تأهل

جدول ۴-۲۱٫ مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع­رسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت ‌بر اساس وضعیت تأهل

نگرش دانشجویان
مجرد
متأهل
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار

اضطراب اینترنتی

۹۵/۳

۷۴/۰

۵۸/۳

۷۰/۰

مفید بودن اینترنت

۱۲/۴

۶۳/۰

۶۴/۳

۶۷/۰

لذت بخش بودن اینترنت

۸۸/۳

۷۳/۰

۴۷/۳

۸۰/۰

احساس خودکارآمدی

۸۴/۳

۸۰/۰

۳۹/۳

۷۹/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۲۱، بررسی میانگین­ها نشان می­دهد میانگین نظرات دانشجویان مجرد در خصوص اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذت‌بخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت بزرگتر از نظرات دانشجویان متأهل بوده ­است.

جدول ۴-۲۲٫ نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس­ها

متغیر
F
df1
df2
Sig

اضطراب اینترنتی

۰۶/۰

۱

۷۷

۸۰/۰

مفید بودن اینترنت

۳۱/۰

۱

۷۷

۵۸/۰

لذت بخش بودن اینترنت

۰۰۲/۰

۱

۷۷

۹۶/۰

احساس خودکارآمدی

۲۹/۰

۱

۷۷

۵۹/۰

بنابر یافته ­های جدول۴-۲۲، F مشاهده شده برای آزمون لوین در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را نشان نمی­دهد. ‌بنابرین‏ فرض صفر یعنی فرض همگنی واریانس­ها پذیرفته می­ شود.

جدول ۴-۲۳٫ نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع­رسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت ‌بر اساس وضعیت تأهل

منبع
متغیر
مجموع مجذورات
df
میانگین مجذورات
F
سطح معناداری
ضریب اِتا

وضعیت تأهل

اضطراب اینترنتی

۹۷/۱

۱

۹۷/۱

۶۸/۳

۰۶/۰

۱۴/۰

مفید بودن اینترنت

۳۴/۳

۱

۳۴/۳

۱۱/۸

۰۰۶/۰

۱۹/۰

لذت بخش بودن اینترنت

۴۰/۲

۱

۴۰/۲

۳۲/۴

۰۴/۰

۱۷/۰

احساس خودکارآمدی

۸۸/۲

۱

۸۸/۲

۴۹/۴

۰۴/۰

۱۷/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۲۳، F مشاهده در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را بین میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری بر نگرش آن ها نسبت به اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذت‌بخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت نشان می­دهد.

۴-۴-۳- یافته ­های فرعی بر اساس دانشگاه محل تحصیل

جدول ۴-۲۴٫ مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع­رسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت ‌بر اساس دانشگاه محل تحصیل

نگرش دانشجویان
دانشگاه اصفهان
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...