• زبان هوانوردی
  • قابلیت‌های فنی و پروازی وسیله پرنده
  • آگاهی از توازن یا تعادل وزنی و عملکرد
  • دانش هواشناسی

وابسته

مهارت پروازی

  • انجام پروازهای نرمال (فرودها، برخاستن ها، هاور)
  • پروازهای تاکتیکی (پرواز در کوهستان، بیابان، روی آب)
  • پرواز در شرایط متفاوت جوی (بارندگی، دید محدود، هوای ناآرام)
  • پرواز ناوبری به روش IFR
  • پرواز ناوبری به روش VFR
  • پرواز حالات اضطراری (فرود احتیاطی یا اجباری)
  • حس پرواز (حس دهلیزی، حس بینایی، حس جنبشی)
  • پیشگیری از نرخ سوانح و رویدادهای هوایی

وابسته

نگرش پروازی

  • باور نسبت به واقعی بودن پرواز با شبیه ساز
  • تغییر رویکرد سازمانی به کاهش هزینه های پروازی
  • قضاوت صحیح در پرواز
  • علاقه مندی به پرواز و کسب مهارت و دانش بیشتر
  • اعتماد به نفس در پرواز
  • تصمیم گیری به موقع در پرواز

وابسته

۱-۹) خلاصه
در این فصل کلیات پژوهش عرضه شد. پس از بیان مقدمه، مسئله پژوهش، بیان و اهمیت و ضرورت موضوع مطرح گشت. در ادامه اهداف و سؤالهای تحقیق بیان و بر مبنای آن فرضیات و مدل مفهومی پژوهش بنا نهاده شد. در نهایت قلمرو تحقیق و تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها به طور خلاصه مطرح گشت. در فصل آینده مبانی نظری لازم در ارتباط با این متغیرها و در راستای حمایت فرضیه های پژوهش عرضه خواهد شد.
۲-۱) مقدمه
آموزش کارکنان یک امر حیاتی و اجتناب ناپذیر است که باید به طور مستمر با مجموع فرایندهای مدیریت مورد توجه قرار گیرد، تا سایر فعالیتهای مدیریت مفید واقع شود. آموزش در حقیقت یکی از راه های اصولی و منطقی هدایت تلاشهای کارکنان در سازمان است و باعث به کارگیری استعدادهای نهفته، به کار اندازی قدرت تخیل و به وجود آمدن حس انعطاف پذیری فکری لازم در کارکنان خواهد شد. سمت و سو و توانمندی های کارکنان در ارتباط با این استعدادهای نهفته نمود پیدا میکند. توانمندسازی به نیروی کار فرصت بیشتری برای آزادی، توسعه و به کارگیری مهارتها، دانش و توان بالقوه در جهت خیر و صلاح خود و سازمان میبخشد. درعصر حاضر توانمند سازی به یکی از مسائل اصلی در سازمانها تبدیل شده است. توانمندسازی مانند ابزاری شناخته شده است که مدیران به آن وسیله خواهند توانست سازمانهای خودرا به شکلی کارامد اداره کند.اما امروزه این مفهوم گسترش یافته است و توانمندسازی تنها به معنی اعطای قدرت به کارکنان و واگذاری اختیار نیست؛ بلکه فرایندی است که به موجب آن کارکنان با فراگیری دانش، مهارت و انگیزه می‌توانند عملکردشان را بهبود بخشند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در این فصل با توجه به متغیرهای مورد پژوهش به بیان مبانی نظری و تئوری های مبنایی میپردازیم که توصیف کاملی از ابعاد آموزش کارکنان، شبیه ساز پروازی و توانمندسازی کارکنان خواهد بود. علاوه بر آن تأثیر و تأثر هر متغیر از سایر عوامل محیطی را موشکافی میکنیم. اهمیت و ضرورت هر متغیر را بررسی کرده و ارتباط آن را با موضوع پژوهش روشن مینماییم. در این بخش از تحقیق، متغیرهای اصلی پژوهش با تاکید بر تئوری های اصلی در این حوزه مورد مداقه قرار می گیرد. سعی شده است تا در اثنای این بحث به پژوهش ها و مطالعات انجام شده در ارتباط با متغیرهای دخیل در تحقیق نیز اشاره شود. نیز به منظور حمایت نظری از فرضیه ها، ادبیات تحقیق مورد بررسی قرار میگیرد.
در پایان به ارتباط نظری و تجربی متغیرها (مستقل و وابسته) می پردازیم و پیشینه خارجی و داخلی برای حمایت از مبانینظری، در زمینه چگونگی تأثیر آموزش بر توانمندسازی توضیح داده شده است.
۲-۲) سازمان، عامل انسانی و آموزش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...