در ابتدا نمودار فرایند تحقیق برای آشنایی خواننده با کلیت مراحل تحقیق ارائه شده است، در ادامه روش تحقیق، دامنه تحقیق، جامعه آماری و نمونه تحقیق، روش و ابزار گردآوری داده ها، پایایی و روایی ابزارهای سنجش و روش های آماری تجزیه و تحلیل داده¬ها مورد بررسی قرار گرفته تا مجموعه نسبتا کاملی از رهنمودهای روشی، در این فصل گردهم آورده شده باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در این پژوهش سعی شده است از مناسب ترین روش که نسبت به روش های دیگر دقیق تر می تواند واقعیت را کشف کند، استفاده شود. در این فصل روش انجام تحقیق به تفصیل توضیح داده می شود و مطالبی همچون جامعه آماری و چگونگی گزینش آن، روش های گردآوری اطلاعات، روایی و پایایی پرسشنامه و روش آماری مشخص شده مورد بحث قرار می گیرد.

۳-۲ روش تحقیق

از یک منظر، روش شناسی، مطالعه منظم، منطقی و اصولی است که کاوش علمی را راهبری می‌کند. از این دیدگاه، روش‌شناسی به عنوان شاخه‌ای از منطق و یا حتی فلسفه است. دیدگاهی دیگر روش‌شناسی را شاخه‌ای از علم می‌داند. در مقابل، تالکوت پارسونز معتقد است که روش‌شناسی در اصل با روش‌های پژوهش تجربی نظیر آمارشناسی، مطالعه موردی، مصاحبه و غیره سروکار ندارد، بلکه ملاحظه زمینه‌های کلی برای اعتبار کار علمی است. روش‌شناسی نه دقیقاً یک رشته فلسفی و نه دقیقاً رشته‌ای علمی است. اندیشمندان مختلف براساس معیارهای گوناگون از قبیل هدف، زمان، ژرفایی، وسعت، کاربرد و میزان کنترل پژوهشگر تقسیم‌بندی‌هایی انجام داده و انواعی از پژوهش‌ها را در آثار خود ارائه داده‌اند (طبیبی و همکاران، ۱۳۸۸، ۱۱۵-۱۱۳).

    1. کیفی
    1. ترکیبی
    1. استقرایی
    1. قیاسی
    1. مقطعی
    1. طولی
    1. کاربردی
    1. بنیادی
    1. توسعه‌ای
    1. توصیفی
    1. تحلیلی
    1. اکتشافی
    1. پیش‌گویانه
    1. مطالعه میدانی

شکل ۳-۱ انواع پژوهش
پژوهش حاضر، از نظر زمان انجام پژوهش، مقطعی؛ ؛ از نظر هدف پژوهش، توصیفی کاربردی (و از نوع مطالعه موردی) واز نظر منطق اجرای پژوهش، استقرایی است.
از جمله روش‌های علمی تحقیق می‌توان تحقیق توصیفی را نام برد که خود شامل تحقیق پیمایشی، ‌همبستگی، اقدام پژوهی و.. می‌شود (سرمد و دیگران، ۱۳۸۷، ۸۲). تحقیق توصیفی شامل جمع‌ آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سئوالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مورد مطالعه می‌شود. یک مطالعه توصیفی چگونگی وضع موجود را تبیین و گزارش می‌کند. اطلاعات تحقیق توصیفی از طریق پرسشنامه، مصاحبه یا مشاهده جمع‌ آوری می‌شود (خاکی، ۱۳۸۹، ۲۱۰).
در این تحقیق از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. در این تحقیق هدف بررسی رابطه کمی میان متغیرهای معرفی شده در فرضیه‌هاست و با توجه به متغیرهای معرفی شده در صورتی که همبستگی بین آنها و الگوی مفهومی ارائه شده وجود نداشته باشد در نهایت از الگو حذف می شوند.
.مراحل تحقیق به شرح زیر می باشد:

    1. جمع‌ آوری ادبیات موضوعی با بهره‌گیری از کتابها، مجلات، و سایت های اطلاع رسانی
    1. تدوین ادبیات موضوعی تحقیق
    1. تهیه و تنظیم پرسشنامه بر اساس ادبیات موضوع
    1. توزیع پرسشنامه
    1. تجزیه و تحیل داده‌های آماری
    1. نتیجه گیری و ارائه پیشنهادهای لازم

۳-۳ اهداف تحقیق

۱٫ توسعه مدل وفاداری برند با استفاده ازمولفه های شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی
۲٫ شناسایی وبررسی هریک از عوامل موثر بر وفاداری برند در رستوران پدیده شاندیز تهران

۳-۴ جامعه آماری

جامعه آماری عبارتست از مجموعه ای از افراد یا واحدها که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند.
جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مردم ساکن شهر تهران می باشد که از رستوران پدیده شاندیز استفاده کرده باشند.

۳-۵ روش نمونه گیری و حجم نمونه

منظور از حجم نمونه تعداد پاسخگویان مورد بررسی در این تحقیق هستند که از جامعه آماری برگزیده شده اند جامعه آماری شامل گروهی از افراد است که یک یا چند صفت مشترک دارند که این صفات، مورد نظر محقق می باشد. ( بست ، جان ، ۱۳۸۴؛ ۲۴ ).نمونه عبارت است از مجموعه ­ای از نشانه­ها که از قسمت، یک گروه یا جامعه­ای بزرگتر انتخاب می‌شود، به طوری که این مجموعه معرف کیفیات و ویژگی­های آن قسمت، گروه یا جامعه بزرگتر باشد و معمولاً آن را با n نشان می­ دهند. (خاکی، ۱۳۸۹ ، ۲۷۳). برای تعیین حجم نمونه از فرمول مشهور«کوکران» که در تحقیقات اجتماعی بسیار رایج است استفاده کرده ایم.

N= جامعه آماری
p= وجود صفت مورد بررسی (۵/۰)
q = عدم وجود صفت مورد بررسی (۵/۰)
t = سطح اطمینان ۹۵/۰(۹۶/۱)
d = درجه اطمینان (۵%)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...