دسترسی خدمات منشی گری

ارزش

ارزش پول پرداختی برای غذا و نوشیدنی

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ارزش پول پرداختی برای اتاق
شهرت و اعتبار هتل
آرامش و محیط آرام

امنیت

پاسخگویی کارکنان نگهبانی
قابلیت اطمینان از زنگ آتش نشانی
دسترسی به صندوق امانات

خدمات بین المللی

امکان تماس تلفنی بین المللی در داخل اتاق

جدول ‎۲-۶ ابعاد رضایت مندی گردشگران از هتل
دو مطالعه انجام شده چو چویی در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ از دو جهت ارزشمند است: اول اینکه دو مطالعه ابعاد گسترده و وسیعی از هتل را بررسی می نمایند و دوم اینکه در دو تحقیق مجزا، عوامل موثر بر انتخاب هتل و عوامل موثر بر رضایت مورد بررسی قرار گرفته است.

ووتیپنگز (۲۰۰۱)

ووتیپنگز[۵۹] (۲۰۰۱) تحقیقی بر ضمینه گردشگران تجاری انجام داد. هدف کلی از این تحقیق شناسایی نیازها و خواسته های گردشگران تجاری در سفر تجاری بوده است. اهداف خاص مطالعه عبارتند از: ۱) مدل سازی الگوی استفاده از امکانات رفاهی در هتل، ۲) ارزیابی امکانات رفاهی داخل اتاق برای مسافران تجاری؛ ۳) تعیین روند آینده امکانات و خدماتی که مسافران تجاری در اتاق هتل خود می خواهند. برای این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است که در فرودگاه بانکوک در ماه ژانویه توزیع شده است. تعداد نمونه های دریافتی از پاسخ دهندگان ۱۷۰ پرسشنامه بوده است که به وسیله نرم افزار spss مورد تحلیل قرار گرفته است.
بر اساس نتایج این تحقیق تشک راحت و بالش بالاترین نمره را از پاسخ دهندگان دریافت کردند، پس از آن نورپردازی خوب برای کار و مطالعه عنوان شده و اتاق غیرسیگاری در مرتبه بعدی قرار گرفته است. امکانات رفاهی از قبیل کامپیوتر، دسترسی به اینترنت با سرعت بالا، و اتاق های دارای دستگاه های فکس نیز در رده های بالا و پراهمیت رتبه بندی شدند. در حالی که ، اتاق بازی های ویدئویی و تلویزیون های اضافی در حمام امتیاز کمی دریافت کرده بود. پیش بینی می شود در آینده عوامل امنیتی و آرامش را در رتبه بالا باقی می ماند، اما امکانات رفاهی داخل اتاق که مربوط به استفاده از کامپیوتر اند افزایش می یابد (Vuthipongse, 2001).

جوبان اوعلو و همکاران [۶۰](۲۰۰۳)

جوبان اعلو و همکاران (۲۰۰۳) تحقیقی در خصوص شناسایی اهمیت معیارهای هتل برای مسافران تجاری ترکیه، انجام دادند، آن ها در این بررسی ۶۱۲ مسافر تجاری ترکیه را از نظر تعیین اهمیت ویژگی های هتل در انتخاب هتل برای مطالعه انتخاب کردند که به گفته محققان این تحقیق تلاش می کند تا پایایی ابزار مورد استفاده توسط سامونز و همکاران(۱۹۹۹) را در یک محیط جغرافیایی متفاوت آزمون کند. مقیاس استفاده شده طیف ۵ گزینه ای لیکرت بوده است. حجم نمونه انتخابی ۵۰۰ نفر و روش نمونه گیری تصادفی دو مرحله ای به کار گرفته شد. تحلیل داده ها در این تحقیق در سه بخش ارائه شده است. بخش اول تحلیل ویژگی های جمعیت شناختی، بخش دوم محاسبه امتیازهای ویژگی های انتخاب، و بخش سوم نیز شامل تحلیل عاملی همراه با چرخش واریماکس برای ویژگی ها می باشد. نتایج تحلیل عامل با مقادیر ویژه بزرگتر از ۱ را استخراج شد(Cobangolu, C., Kadir, Corbaci, Patrick J. Moreo, Yuksel, E., 2003). این ۱۲ عامل به شرح زیر می باشند:

نام عامل

مقدار ویژه

خدمات

۲۷٫۳۵

قیمت و ارزش

۸٫۱۶

امنیت

۷٫۱۲

امکانات اضافی

۵٫۱۶

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...