۳۶۷

معناداری آزمون

با توجه به جدول فوق سطح معنی داری این رابطه مقدار ۰٫۰۰ محاسبه شده است که کمتر از معیار ۰٫۰۵ می‌باشد؛ بنابراین رابطه بین دو متغیر موردبررسی تایید می‌شود. ضریب تعیین این آزمون مقدار ۰٫۵۵ محاسبه شده است که نشان می‌دهد ۵۵ درصد تغییرات متغیر وابسته توسط متغیر مستقل توضیح داده می‌شود. همچنین ضریب همبستگی مثبت بوده که نشان از وجود رابطه مستقیم بین دو متغیر می‌باشد. با توجه به این مورد می‌توان بیان نمود که متغیر مستقل موردبررسی دارای رابطه معنی داری با متغیر وابسته می‌باشد (پیوست شماره ۸).

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تجزیه و تحلیل فرضیه چهارم:
r=0 H0: (کارایی وب‌سایت بر نگرش نسبت به سایت و درگیر شدن با سایت تأثیر ندارد.)
H1: r≠۰(کارایی وب‌سایت بر نگرش نسبت به سایت و درگیر شدن با سایت تأثیر دارد.)
در اینجا نیز به منظور بررسی رابطه بین دو متغیر کارایی وب‌سایت با نگرش نسبت به سایت و درگیر شدن با سایت از ضریب همبستگی پیرسون استفاده کرده و فرض صفر را هم به‌صورت زیر انتخاب می‌کنیم. با انجام آزمون در سطح ۹۵ درصد نتایجی به شکل زیر حاصل می‌شود:
جدول ۴- ۱۰: ضریب همبستگی بین متغیرهای کارایی با نگرش و درگیر شدن با سایت

متغیر ملاک

شاخص آماری
متغیر پیش بین

ضریب همبستگی
(R2)

سطح
معنی داری (p)

تعداد
نمونه (n)

نتیجه آزمون

نگرش و درگیر شدن با سایت

کارایی وب‌سایت

۶۸/۰

۰۰/۰

۳۶۷

معناداری آزمون

با توجه به جدول فوق سطح معنی داری این رابطه مقدار ۰٫۰۰ محاسبه شده است که کمتر از معیار ۰٫۰۵ می‌باشد؛ بنابراین رابطه بین دو متغیر موردبررسی تایید می‌شود. ضریب تعیین این آزمون مقدار ۰٫۶۸ محاسبه شده است که نشان می‌دهد ۶۸ درصد تغییرات متغیر وابسته توسط متغیر مستقل توضیح داده می‌شود. همچنین ضریب همبستگی مثبت بوده که نشان از وجود رابطه مستقیم بین دو متغیر دارد. (پیوست شماره ۹)
تجزیه و تحلیل فرضیه پنجم:
r=0 H0: (مفید بودن اطلاعات سایت بر قصد خرید و درگیر شدن با سایت تأثیر ندارد.)
H1: r≠۰(مفید بودن اطلاعات سایت بر قصد خرید و درگیر شدن با سایت تأثیر دارد.)
در اینجا نیز به منظور بررسی رابطه بین دو متغیر اثر مفید بودن اطلاعات سایت با قصد خرید و درگیر شدن با سایت از ضریب همبستگی پیرسون استفاده کرده و فرض صفر را هم به‌صورت زیر انتخاب می‌کنیم. با انجام آزمون در سطح ۹۵ درصد نتایجی به شکل زیر حاصل می‌شود.:
جدول ۴- ۱۱: ضریب همبستگی بین متغیرهای مفید بودن اطلاعات با نگرش خرید و درگیر شدن با سایت

متغیر ملاک

شاخص آماری
متغیر پیش بین

ضریب همبستگی
(R2)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...