واحد بازاریابی و فروش شرکت داروسازی ایران داروک، از کادر مجرب و کارآزموده ایی بهره می‌گیرد. این واحد از دو زیر مجموعه بازاریابی و فروش تشکیل شده است. قسمت بازاریابی با راهکارهای ذیل سعی دارد خدمات شایسته خود را با شیوه‌های کاملا علمی و نوین به جامعه پزشکی، بیماران دردمند و ارتقاء سلامت جامعه ارائه نماید:

    • آگاهی صاحبان حرف پزشکی از طریق ویزیت چهره به چهره
    • گزینش و آموزش نمایندگان علمی دانش آموخته در گروه پزشکی
    • تحقیق بازار از طریق بررسی و دریافت اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها،به منظور بکارگیری در برنامه‌های آتی بازاریابی
    • شرکت فعال در سمینارها و بازآموزی پزشکان و داروسازان کشور و ارائه مقالات علمی
      • برگزاری سمینارهای یک روزه برای حرفه‌های مختلف پزشکی به منظور معرفی محصولات شرکت در مناطق مختلف کشور
      • (( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

    • بررسی و رسیدگی به نظرات، پیشنهادات و شکایات مشتریان و انتقال آنها به واحدهای مختلف شرکت.

بخش فروش نیز شامل بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی است که در بخش داخلی وظیفه همکاری با بورس داروهای ایران و عرضه محصولات تولیدی در داخل کشور را انجام می‌دهد و در بخش خارجی نیز وظیفه فروش و صدور محصول به خارج از کشور را عهده دار می‌باشد. ماموریت‌های زیر اهم فعالیت‌های بخش فروش و صادرات شرکت را شامل می‌شود:

    • اقدام در جهت فروش و عرضه محصولات تولیدی شرکت
    • امور مربوط به عقد قرارداد‌ها، ارائه خدمات لازم به مشتریان در خصوص شکایات و پیشنهادات آنها
    • شناسائی و ارزیابی خریداران خارجی به منظور رونق بخشیدن صادرات
    • ارتباط مستمر با مشتریان و طرف‌های ذینفع در راستای ارتقاء عملکردهای کیفی و زیست محیطی
    • حفظ بازار داخلی و تداوم حضور در بازارهای خارجی.

شناسایی فرآیندهای مرتبط با زنجیره تامین

دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، در عین کارایی یا به عبارت بهتر، افزایش بهره‌وری در هر سازمان در گرو اجرای فرآیندهای مختلف است. بدیهی است هر چه سازمان وسیع‌تر باشد، تعداد فرآیندهای آن نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت. با توجه به محدودیت منابع، شناسایی فرآیندهایی که نسبت به سایرین از اهمیت بیشتری برخوردارند، ضروری به نظر میرسد. با شناخت و تمرکز بیشتر بر فرآیندهای با اهمیت، می‌توان مسیر دستیابی به موفقیت را هموارتر نمود.
روش‌های زیادی برای شناسایی این فرآیندها که به آنها فرآیندهای کلیدی سازمان گفته می‌شود، وجود دارد که از این بین می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • طوفان فکری
    • مصاحبه با ذينفعان کليدي (کساني که تحت تأثير فرايندها قرار مي‏گيرند يا بر آنها اثر مي‏گذارند)
    • استفاده از خدمات يک مشاور خارجي
    • کار با يک مدل عمومي (مانند مدل پورتر يا چارچوب طبقه‏بندي فرايند APQC) و تطبيق آن با شرايط خاص سازمان.

با توجه به وجود یک چارچوب طبقه بندی شده از فرآیندها (PCF) در داخل سازمان، پس از تطبیق صورت گرفته با مدل APQC که در فصل قبل توضیح داده شد، برای شناسایی این فرآیندها در حوزه زنجیره تامین از این مدل استفاده شده است. همانطور که مشخص است تقریبا تمامی فرآیندهای کلیدی مرتبط با زنجیره تامین را می‌توان در بند چهارم این مدل که در سطح صفر (فرآیندهای عملیاتی) قرار دارد، مشاهده نمود.
شکل ‏3‑2: فرآیندهای عملیاتی (سطح صفر) مدل APQC
در این مدل برای شناسایی فرآیندها از 4 سطح استفاده شده است. سطح 4 این مدل مربوط به شناسایی ریز فعالیت‌های هر فرایند می‌باشد، که بدلیل حجم زیاد فرآیندها، از ذکر آنها در این پژوهش صرف نظر شده است. ولی به عنوان نمونه گروه‌های فرآیندی و فرآیندهای مربوط به بند چهارم از این مدل را می‌توان در جدول ‏3‑2 نمود. لازم به ذکر است که این جدول به صورت ابتکاری و پس از تطبیق دادن مدل با فرآیندهای سازمان و مخصوص شرکت ایران داروک استخراج شده است.
جدول ‏3‑2: ریزفرآیندهای مربوط به زنجیره تامین در شرکت ایران داروک

4. عرضه محصولات و ارائه خدمات
4-1. برنامه‌ریزی جهت تحصیل منابع مورد نیاز (طرح ریزی زنجیره تامین)

    • شناسایی محصولات تولیدی جدید
    • مدیریت تقاضا برای محصولات و خدمات ارائه شده
    • برنامه‌ریزی مواد و احتیاجات
    • توسعه استاندارهای کیفیتی و تولیدی

4-2. تهیه مواد اولیه و خدمات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...