تحلیل واریانس روشی است که می توان میزان انحرافات کل در مجموعه داده ها را به مولفه هایی افراز کرد. در آزمون تحلیل واریانس منبع تغییرات (واریانس ها) به دو دسته بین گروهی و درون گروهی تقسیم می شود.
بخشی از واریانس ها ناشی از تفاوت بین جوامع یا گروه بندی محقق است (بین گروهی) و بخشی از تفاوت بین عوامل دیگر (خطا) برمی گردد (درون گروهی). در این آزمون به بررسی این موضوع پرداخته می شود که پراکندگی ها تا چه میزان ناشی از تغییرات بین گروهی و چه میزان ناشی از تغییرات درون گروهی است.
فصل ۴
تجزیه و
تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه
در فصل سوم در مورد نحوه جمع آوری اطلاعات توضیح داده شد. در این فصل به بیان اطلاعات جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل آنها می­پردازیم. این امر برای انجام هر تحقیق یک مرحله اصلی می باشد زیرا موضوع هر پژوهش، پاسخ به سوال یا تایید و رد حدس و گمان های محقق می باشد. برای پاسخ به سوالات و یا تایید و رد فرضیات، جمع آوری اطلاعات از گام های اساسی و مهم است. بدون وجود اطلاعات مرتبط با موضوع پژوهش، پاسخ به سوالات تحقیق میسر نمی شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

مرحله تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده نیز از مراحل مهم است که پس از جمع آوری اطلاعات صورت می گیرد. تجزیه و تحلیل اطلاعات در حقیقت کالبد شکافی اطلاعات است. این کالبد شکافی رویکردهای مختلفی را از بین اطلاعات تبیین می نماید که محقق با توجه به موضوع پژوهش، جنبه هایی از اطلاعات مرتبط با موضوع را به منظور تایید یا رد فرضیات مورد استفاده قرار می دهد. همانطور که در فصل قبل بیان شد روش جمع آوری اطلاعات در این پژوهش مبتنی بر پرسشنامه است. در این فصل ابتدا در مورد اطلاعات دموگرافیک استخراج شده از پرسشنامه ها بحث شده و سپس به آزمون فرضیات و تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شده است.
۴-۲ آمار توصیفی پاسخگویان:
در این بخش از تجزیه و تحلیل آماری به بررسی چگونگی توزیع نمونه‌های آماری از حیث متغیرهایی چون جنسیت، وضعیت اشتغال، وضعیت تاهل، استقلال مالی ،میزان تحصیلات، رشته تحصیلی دانشگاه، درآمد ماهیانه ،معدل و سن پرداخته می‌شود.
جدول ۴-۱٫آمار توصیفی پاسخگویان

متغیر

گروه

فراوانی

درصد

جنسیت

مرد

۱۶۴

۴۲٫۷

زن

۲۲۰

۵۷٫۳

وضعیت تاهل

مجرد

۲۹۱

۷۵٫۸

متاهل

۹۳

۲۴٫۲

وضعیت اشتغال

غیر شاغل

۲۶۴

۶۸٫۸

شاغل

۱۲۰

۳۱٫۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...