هماهنگی میان واحدها امکان ارتقا سرویس­دهی را فراهم می­ کند
برطرف شدن مشکلات مکالمه­ای بر اساس ترجمه همزمان از زبان­های متداول بازار هدف
تفکیک کردن مشتریان بر اساس سبک زندگی، نگرش و خواسته­هایشان و نه صرفاً وضعیت دموگرافیک آنها
چهار دسته محرک را برای بکارگیری سیستم­های الکترونیکی در صنعت گردشگری از سوی سازمان­ها مهم شناخته است که این محرک­ها و اجزای تشکیل دهنده هر یک از این محرک­ها، در جدول ۲-۲ ذکر شده است:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۲-۲ محرک­های سازمان­ها برای بکارگیری سیستم­های الکترونیکی

هزینه ها
بازار
قوانین و دولت
رقابت

ارتقای کارایی
هزینه توزیع پایین
کاهش هزینه نیروی انسانی
مینیمم سازی موارد تلف شده
امکان قیمت گذاری پویا

ارضای درخواستهای پیچیده
انعطاف در زمان انجام عملیات
امکان فروش در دقیقه آخر
حمایت از موارد خاص
متمایز اطلاعات درست
امکان بازاریابی ارتباطی با مشتریان
عکس العمل سریع در مقابل تغییرات
محصولات بهم پیوسته
مدیریت درآمدها
هوشمندی سازمان
تحقیقات بازاریابی

عدم محدودیت قانونی
آزادی
حمایت دولت

مدیریت شبکه عرضه کنندگان
ایجاد زنجیره ارزش افزا
منعطف
کسب دانش
ابزار استراتژیک
مانع ورودی برای تازه واردان

از دیدگاه عملیاتی کامپیوترها حجم وسیعی از عملیات سازمانی یک واحد گردشگری را بر عهده دارند. این فعالیت­ها عمدتاً شامل رزرواسیون، صدور بلیط، صدور صورتحساب، نگهداری اطلاعات مشتری، امور اداری، منابع انسانی، حسابداری، انبار، تحقیقات بازاریابی و بازارشناسی، مدیریت بحران و وقایع غیر منتظره، امکان بکارگیری استراتژی قیمت­ گذاری داینامیک، شخصی­سازی کالا و خدمات ارائه شده به هر یک از مشتریان، کنترل عملکرد و فرایندهای کسب و کار و پرسنل و مقایسه آن با استانداردها و دریافت بازخوردها و ارتباطات میان بخشی می­باشد.

۲-۱۱٫ پیشینه تحقیق

۲-۱۱-۱٫ پیشینه داخلی

نوری و ﻧﻮروزی آوارﮔﺎﻧﻲ (۱۳۸۶) در ارزﻳﺎﺑﻲ ﺗﻮان ﻣﺤﻴﻄﻲ ﺑـﺮای ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﺗﻮرﻳﺴﻢ از طریق رسانه­های الکترونیکی در دﻫﺴﺘﺎن ﭼﻐﺎﺧﻮر ﭼﻨﻴﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﺮﻓﺘﻪاﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻧﺎﻣﺒﺮده دارای ﺗﻮان­ﻫﺎ و ﻣﻨـﺎﺑﻊ ﻣﺘﻨﻮع ﻣﺤﻴﻄﻲ و ﭘﺪﻳﺪه­ﻫﺎی ﻃﺒﻴﻌﻲ و اﻧﺴﺎﻧﻲ ﺟﺎذب ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﺳﺖ. اﻳـﻦ ﺑﺮرﺳـﻲ ﻧﺸـﺎن ﻣﻲدﻫﺪ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﺳﻄﺢ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺮای ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﻮرﻳﺴﻢ (ﺷﺎﻣﻞ ﺗﻔﺮج ﮔﺴﺘﺮده و ﺗﻔﺮج ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ) از ﺗﻮان ﺑﺎﻻﻳﻲ ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ.
جهان تیغ (۱۳۸۸) در پژوهش خود به «بررسی نقش اینترنت در تبلیغات گردشگری شهر تهران مورد بررسی سال­های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ (از دیدگاه کارشناسان تبلیغات گردشگری شهر تهران)» پرداخته است. این پ‍ژوهش، با تکیه بر نقش اینترنت، در حوزه تبلیغات گردشگری شهر تهران به بررسی وضعیت جذب گردشگر و اثربخشی تبلیغات گردشگری از دیدگاه کارشناسان تبلیغات گردشگری شهر تهران پرداخته است. برای انجام این پژوهش از روش پیمایشی، استفاده شده است. نمونه آماری این پژوهش، شامل ۴۰۰ نفر از کارشناسان تبلیغات گردشگری شهر تهران می­باشد، که در واحدها و بخش­های تبلیغات گردشگری شهر تهران مشغول به کارند و از طریق روش نمونه گیری خوشه­ای چند مرحله­ ای انتخاب شده ­اند. مهمترین نتایج پژوهش حاضر عبارت است از: – بیشترین استفاده کارشناسان تبلیغات گردشگری شهر تهران در این تحقیق به ترتیب میزان استفاده از ابزارهای ارتباطی در تبلیغات گردشگری، عبارت است از: ۱- مطبوعات و روزنامه‌ها، ۲- اینترنت، ۳- نشریات تخصصی.
ابراهیمی و همکاران (۱۳۸۹) در مطالعه ای تأثیر تبلیغات بر جذب گردشگران در شهر اصفهان را بررسی کردند. همچنین تأثیر رسانه­های تبلیغاتی استفاده شده در صنعت گردشگری شهر اصفهان را تبیین کردند. علاوه بر آن رسانه­های مناسب برای استفاده در صنعت گردشگری در این تحقیق شناسایی شد. نتایج تحقیق آنان نشان داد که ابزار تبلیغاتی استفاده شده در اصفهان برای جذب گردشگران بین ­المللی تأثیرگذار نبوده است و می­توان از ۵ روش کتاب راهنما، تبلیغات اینترنتی، تلویزیون، بروشور و روزنامه استفاده کرد که میزان تأثیر این ابزار برای مناطق، جنسیت­ها، سنین و تحصیلات مختلف متفاوت است.
ثانوی گروسی (۱۳۸۹) در پژوهشی به «بررسی موانع جذب گردشگر با تأکید بر گردشگری الکترونیک (مطالعه موردی مشهد مقدس» پرداخته است. هدف این تحقیق بررسی موانع جذب گردشگر با تاکید بر گردشگری الکترونیک است. امروزه گردشگری به عنوان پردرآمدترین صنعت روز دنیا مورد توجه در اکثر کشورهای جهان می­باشد. از آنجا که ایران یکی از ده کشور مستعد صنعت گردشگری در جهان به حساب می ­آید اما متاسفانه در رده­بندی جهانی جایگاه مناسبی ندارد لذا توجه به این موضوع کاملا منطقی به نظر می­رسد. در این پایان نامه ابتدا سعی شده است مبانی نظری مرتبط با بحث گردشگری الکترونیک بیان شود. در انتهای فصل دوم به بررسی سایت­های گردشگری کشورهای فرانسه، آلمان، چین و ترکیه پرداخته شده است. این تحقیق از نظر روش و ماهیت تحقیق توصیفی – تحلیلی است و از نظر مقاصد تحقیق کاربردی می­باشد. برای بررسی فرضیات تحقیق سه جامعه آماری مسئولین، گردشگران و سایت­های گردشگری مورد استفاده قرار گرفتند که برای ارزیابی نظرات این سه گروه از ۳ ابزار مصاحبه، پرسشنامه و مشاهده استفاده گردید. در نهایت پس از تجزیه و تحلیل داده ­ها تمام فرضیات پژوهش رد شد که نشان دهنده این موضوع است که تمام فرضیات از جمله موانع جذب گردشگر به صورت الکترونیکی به شمار می­رود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...