بعد فراشناختی

۶۳/۰

بعد شناختی

۹۲/۰

بعد انگیزشی

۸۷/۰

بعد رفتاری

۷۳/۰

جدول (۳-۱۲): ضریب آلفای پرسشنامه تعهد سازمانی در این پژوهش

متغیر

ضریب آلفای کرونباخ

تعهد سازمانی

۷۱/۰

فرمول محاسبه آلفای کرونباخ
با توجه به بالا بودن ضرایب آلفای به دست آمده برای هر دو پرسشنامه و مؤلفه های تشکیل دهنده آن ها می توان نتیجه گرفت که این پرسشنامه از پایایی لازم برخوردار است.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۷ روش‌های آماری جهت توصیف و استنباط آماری داده ها
تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از تحقیق حاضر شامل دو بخش به شرح زیر می‌باشد:
۳-۷-۱ آمار توصیفی
به منظور توصیف داده‌ها، از جداول توزیع فراوانی و همچنین نمایش نمودارهای میله‌ای استفاده می گردد. ضمن این که به منظور توصیف بهتر داده‌ها از شاخص‌های مرکزی نظیر میانگین، میانه و مد و همچنین شاخص‌های پراکندگی نظیر انحراف معیار، دامنه تغییرات، ضریب چولگی بهره گرفته می‌شود.
۳-۷-۲ آمار استنباطی
آمار استنباطی مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از:
آزمون کولموگروف اسمیرنوف[۱۸۶]:
در راستای تأیید یا عدم تأیید توزیع نرمال بودن داده‌ها جهت سنجش متغیرها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف استفاده می‌گردد. با توجه به آن که درجه معناداری این آزمون باید بیشتر از ۰۵/۰ باشد، تا نتیجه گرفت که توزیع داده ها نرمال است، در این پژوهش سطح معنی داری هوش فرهنگی و مؤلفه های آن کوچکتر از ۰۵/۰ است، پس داده های هوش فرهنگی و چهار مؤلفه آن نرمال نیستند. اما توزیع تعهد سازمانی نرمال است زیرا سطح معنی داری آزمون کولموگروف اسمیرنف آن بالاتر از ۰۵/۰ است.
ضریب همبستگی اسپیرمن[۱۸۷]:
با توجه به سطح معناداری به دست آمده و غیر نرمال بودن توزیع فراوانی یکی از متغیرهای تحقیق و ابعاد آن، برای بررسی فرضیات پژوهش از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده است.
ضریب اسپیرمن نوعی معیار PRE (درصد کاهش خطای پیش بینی) نیز است و در هر مورد می توان درصد کاهش خطای پیش بینی مقدار متغیر وابسته از روی متغیر مستقل (به عبارت دیگر تبیین دخالت درصدی متغیر مستقل در متغیر وابسته) را نیز اندازه گیری کرد (کورتز، ۱۳۸۳، به نقل از نجفی، ۱۳۷۲).
فرمول محاسبه ضریب همبستگی اسپیرمن
رگرسیون خطی چندگانه[۱۸۸]:
برای این که دریابیم هوش فرهنگی چند درصد از واریانس متغیر تعهد سازمانی راتبیین می کند از رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام استفاده کردیم.
رگرسیون چندگانه حالتی است که یک متغیر (متغیر وابستهy) از روی مقادیر دو یا چند متغیر دیگر (متغیرهای مستقل ) برآورد می شود.
آزمون خی دو[۱۸۹]:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...