ارتباطات درونی
ابزارها
هویت برند
توجیه روزانه
گردهمایی
تابلو و اعلانات
خبرنامه هاو کتاب ثبت وقلیع
تعهد برند
عملکرد برند
آموزش
وفاداری برند
جهت گیری
برنامه ریزی
توسعه
دوره آموزشی
متغیرهای شخصیتی
(سن ، تحصیلات، سابقه خدمت)
شکل ۲-۱۰:چارچوب پیشنهادی بر پایه خروجی تحلیل داده های کیفی- پانجایسری و ویلسون (۲۰۱۱)
۲-۲۰-۸)مدل بامگرت و اسچمیدت( ۲۰۱۰)
در تحقیقی که توسط بامگرت و اسچمیدت در بخش شرکت های تجاری آلمان انجام دادند، دریافتند کارکنان به طور فزاینده ای نقش کلیدی در بازنمایی برندها در واسطه با مشتریان بالفعل و بالقوه ایفا می کنند. این مقاله از نظر تجربی مدلی را برای اندازه گیری ارزش ویژه برند داخلی و عوامل تاثیر گذار و پیامدهای آن ارائه می نماید. نتایج تحقیقات نشان داد فرهنگ تمایل به نام تجاری در بین کارکنان شرکت تاثیر زیادی بر ارزش ویژه برند داخلی و پیامدهای آن دارد. این تحقیق در دوسطح کارکنان و مدیران انجام شده است. در واقع عوامل تأثیرگذار بر ارزش ویژه برند داخلی در سطح کارکنان و نتایج ایجاد ارزش ویژه برند که ایجاد ارزش ویژه برند مشتری محور است در سطح مدیران اندازه گیری شد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

سطح مدیران سطح کارمندان
شکل ۲-۱۱: مدل بامگرت و اسچمیدت۲۰۱۰
۲-۱۴-۱۰) تحقیقات منهرت و ترز(۲۰۰۸) و چرناتونی و کو تام (۲۰۰۶)
منهرت و ترز نشان دادند که عوامل متعددی بر موفقیت یا عدم موفقیت برند داخلی مؤثرند. طبقه بندی این عوامل در دو بخش، عوامل تحت کنترل سازمان و عواملی که شامل تفسیر کارمند از برند می باشد قبلا توسط چرناتونی و کوتام در سال ۲۰۰۶ انجام شده بود. منهرت عوامل خود را در این دسته بندی جای داد.
جدول دسته بندی عوامل منهرت وترز۲۰۰۸ چرناتونی و کوتام

تعیین هویت با برند – تعهد به برند -وفاداری برند-فهم و درک برند
عوامل تفسیر کارمند از برند
سبک رهبری: حمایت و صلاحیتشان-سازمان: ساختار و فرهنگ و رقابت داخلی-اطلاعات: تحقیقات بازار و دانش درباره محیط-ارتباطات: اثر بخشی ، وضوح و سازگاری و هم ترازی با پیام های خارجی-استراتژی: تنظیم شدن با پیام های داخلی و خارجی، بودجه، زمان-پرسنل: حمایت، پاداش-تحصیلات و آموزش
عوامل تحت کنترل سازمان

جدول۲-۲: تحقیقات انجام شده در زمینه برند سازی داخلی در جهان

هریس و چرناتونی (۲۰۰۲)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...