اما این پژوهش به چند صورت می‌تواند بهبود یابد. اول اینکه تعداد مصاحبه‌ها افزایش یابد، به این صورت می‌توانیم با دسترسی به طیف مختلف نظرات کاربران بر غنای کار بیفراییم. دوم اینکه مطالعۀ موجود روی صفحه‌های غیرسیاسی نیز انجام شود، به این ترتیب می‌توانیم موضوع را درخصوص کاربران غیرسیاسی یا آن‌هایی که کمتر دغدغۀ سیاسی دارند، بررسی کنیم. سوم اینکه در کنار کار کیفی، مطالعۀ کمی با بهره گرفتن از پرسشنامه هم انجام شود، به این صورت نیز می‌توانیم به طیف گسترده‌تری از کاربران دسترسی داشته باشیم.
سه موردی فوق در کنار این سه مورد، به‌عنوان موضوعاتی برای پژوهش‌های آتی پیشنهاد می‌شود. یکی اینکه با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی موبایلی، این پژوهش می‌تواند روی این شبکه‌ها و درخصوص انتخابات‌های ریاست جمهوری آینده صورت گیرد. دوم اینکه پژوهش روی فیس‌بوک می‌تواند درخصوص انتخابات مجلس که به علت محلی بودن تفاوت ماهوی با انتخابات ریاست جمهوری دارد، انجام شود. سوم اینکه با توجه به این موضوع که اصولگرایان به علت فیلتر بودن و حساسیت‌های فیس‌بوک در ایران، در این شبکه عضو نیستند و صفحۀ رسمی ندارند، می‌توان این پژوهش را روی شبکه‌هایی به‌جز فیس‌بوک ازجمله گوگل‌پلاس انجام داد. به این ترتیب موضوع پژوهش درخصوص کاربران متعلق به این جریان نیز بررسی می‌شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فهرست منابع
افراسیابی، محمدصادق. ۱۳۹۰، «شبکه های اجتماعی مجازی و سبک زندگی: مطالعه موردی جامعه مجازی ایرانیان (کلوب)». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه امام صادق (ع).
اکبریه، حمیدرضا. ۱۳۹۱، «نقش شبکه‌های اجتماعی در جلب مشارکت اجتماعی: بررسی دیدگاه‌های دانشجویان کاربر فیس‌بوک در دانشگاه‌های شهر تهران». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، مرکز آموزش الکترونیکی، دانشگاه علامه طباطبایی.
امیدوار، تابان. ۱۳۸۱، «بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی بر سرمایۀ اجتماعی». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
انصاری، مسعود. ۱۳۹۱، «بررسی علل و عوامل مرتبط با استفادۀ کاربران از شبکه‌های اجتماعی (مطالعه موردی: دانشجویان کاربر فیس‌بوک)». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد.
ایزدی، مهشید و کبری قاسمی. ۱۳۹۰. «تأثیر استفاده از شبکۀ اطلاعات جهانی بر هویت دینی‌ملی دانش‌آموزان». کتاب ماه علوم اجتماعی. ۳۸. اردیبهشت ۱۳۹۰: ۱۱۴-۱۲۱.
جواهری، فاطمه و لیلا باقری. ۱۳۸۶. «تأثیر استفاده از اینترنت بر سرمایۀ اجتماعی و انسانی (مطالعۀ موردی دانشجویان دانشگاه تهران)». زبان و ادبیات فارسی. ۵۸ و ۵۹. پاییز و زمستان ۱۳۸۶. ۳۳-۶۶.
دارابی، علی. ۱۳۸۸. «جامعه‌شناسی انتخابات و رفتار انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران». سیاست خارجی. ۹۰ تابستان ۱۳۸۸: ۳۰۷-۳۴۲.
ذکایی، محمد سعید و فاخره خطیبی. ۱۳۸۵. «رابطۀ حضور در فضای مجازی و هویت مدرن، پژوهشی دربین کاربران اینترنتی جوان ایرانی». علوم اجتماعی (دانشگاه علامه طباطبایی). ۳۳. بهار ۱۳۸۵: ۱۱۱-۱۵۴.
رجبی، زهره. ۱۳۸۹، «بازنمایی گرایش‌های سیاسی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مجازی با مطالعۀ موردی فیس‌بوک». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی.
رضایی قادی، خدیجه. ۱۳۹۱، «بررسی تاثیر اینترنت بر هویت (مطالعۀ موردی جوانان شهر تهران)». پایان‌نامۀ دکترای تخصصی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
زنگویی، فرنوش. ۱۳۹۱، «بازنمایی هویت مجازی دانشجویان شهر تهران در شبکه‌های اجتماعی مجازی، مطالعۀ موردی: کاربران فیس‌بوک». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، پردیس آموزش‌های نیمه‌حضوری، دانشگاه علامه طباطبایی.
طالبان، محمدرضا و مهدی میرزایی. ۱۳۹۰. «دینداری و رفتار انتخاباتی». علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد. پاییز و زمستان ۱۳۹۰: ۱۳۱-۱۶۸.
عبداللهیان، حمید، احسن حقگویی. «تبیین رابطه کاربری اینترنت و مشارکت سیاسی در ایران». جامعه‌شناسی ایران. ۴. زمستان ۱۳۸۸: ۱۳۰-۱۵۹، ۱۰.
عدلی‌پور، صمد. ۱۳۹۱، «تبیین جامعه شناختی پیامدهای شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت اجتماعی جوانان شهر اصفهان». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه اصفهان.
فکوهی، ناصر و آذرنوش عیاری. ۱۳۸۹. «اینترنت و هویت در پنج هویت قومی ایرانی». مجلۀ جهانی رسانه. ۷. تابستان ۱۳۸۹: ۸۹-۱۱۴.
فلیک، اووه. ۱۳۸۸، درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه هادی جلیلی [تهران]: نشر نی.
قزلسفلو، مهناز. ۱۳۸۹، «بررسی تاثیر اینترنت بر میزان مشارکت سیاسی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه مازندران در سال تحصیلی ۸۸-۸۹)». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران.
کیا، علی‌اصغر و یونس مرادآبادی. ۱۳۹۱. «عوامل مرتبط با گرایش دانشجویان به شبکۀ اجتماعی فیس‌بوک (بررسی تطبیقی دانشجویان ایران و آمریکا)». مطالعات فرهنگ ارتباطات. ۴۹. بهار ۱۳۹۱: ۱۸۱-۲۱۲.
لولایی، فاطمه. ۱۳۹۰، «بررسی تاثیر کاربری اینترنت بر رفتار سیاسی دانشجویان دانشگاه تهران». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه الزهراء (س).
موسوی‌نسب، سیده لیلا. ۱۳۹۰، «بررسی تاثیر عضویت در شبکه‌های اجتماعی مجازی بر سرمایۀ اجتماعی کاربران آن (مطالعه موردی: شبکۀ اجتماعی مجازی فیس‌بوک)». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، پردیس آموزش‌های نیمه‌حضوری، دانشگاه علامه طباطبایی.
میرمحمدصادقی، میلاد. ۱۳۹۱. «بررسی جایگاه و توانایی اثرگذاری قشر رهبران شبکه‌ای در شبکۀ اجتماعی آنلاین فیس‌بوک». مطالعات میان‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ. ۱. بهار و تابستان ۱۳۹۱. ۷۳-۹۷، ۲.
Aguinaldo, J.P., 2012, Qualitative Analysis in Gay Men’s Health Research: Comparing Thematic, Critical Discourse, and Conversation Analysis. Journal of Homosexuality [online] vol. 59, no. 6, pp. 765-787 (01 Aug 2012). Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00918369.2012.694753 .
Aichholzer, G., Allhutter, D., 2011. Online forms of political participation and their impact on democracy. Vienna: Institute Of Technology Assessment (ITA-11-02). http://epub.oeaw.ac.at/ita/ita-manuscript/ita_11_02.pdf .
Anduiza, E., Cantijoch, M., Gallego, A., 2009. Political Participation and the Internet. Information, Communication & Society [online] vol. 12, no. 6, pp. 860– ۸۷۸ (۱۸ Sep 2009). Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13691180802282720 .
Anduiza, E., Cristancho, C., Sabucedo, J., 2013. Mobilization through Online Social Networks: The Political Protest of the Indignados in Spain. Information, Communication & Society [online] vol. 17, no. 6, pp. 750–۷۶۴ (۱۸ Jun 2013). ). Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1369118X.2013.808360#.VlC9YnYrLIU .
Baker, S., 2013. Conceptualising the Use of Facebook in Ethnographic Research: As Tool, as Data and as Context. Ethnography and Education [online] vol. 8, no. 2, pp. 131-145 (28 May 2013). Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17457823.2013.792504#.VfKEfxGqqko .
Bakshy, E. et al. 2012. The Role of Social Networks in Information Diffusion, lecture notes distributed in International World Wide Web Conference Committee (IW3C2), Lyon, France on 16-20 April 2012.
Barrett, M., Brunton-Smith, I., 2014. Political and Civic Engagement and Participation: Towards an Integrative Perspective. Journal of Civil Society [online] vol. 10, no. 1, pp. 5–۲ (۲۰ Jan 2014). Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17448689.2013.871911#.Vk3oI3YrLIU .
Beaulieu, A., 2007. Mediating Ethnography: Objectivity and the Making of Ethnographies of the Internet. Social Epistemology [online] vol. 18, no. 2–۳, pp. 139–۱۶۳ (۲۳ Feb 2007). Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0269172042000249264#.VfKNiBGqqko .
Bekafigo, M. A., McBride, A., 2013. Who Tweets about Politics?: Political Participation of Twitter Users during the 2011 Gubernatorial Elections. Social Science Computer Review, vol. 31, no. 5,pp. 625-643.
Beneito-Montagut, R., 2011. Ethnography Goes Online: Towards a User-Centred Methodology to Research Interpersonal Communication on the Internet. Qualitative Research, vol. 11, no. 6, pp. 716 –۷۳۵.
Best, S. J., Krueger, B. S., 2005. Analyzing the Representativeness of Internet Political Participation. Political Behavior, vol. 27, no. 2, pp. 183-216.
Bimber, B., Copeland, L., 2013. Digital Media and Traditional Political Participation Over Time in the U.S.. Journal of Information Technology & Politics [online] vol. 10, no. 2 , pp. 125–۱۳۷ (۱۶ Apr 2013). Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19331681.2013.769925 .
Bode, L., 2008. Don’t Judge a Facebook by its Cover: Social Networking Sites, Social Capital, and Political Participation. University of Wisconsin, Madison.
Bode, L., 2012. Facebooking It to the Polls: A Study in Online Social Networking and Political Behavior. Journal of Information Technology & Politics [online] vol. 9, pp. 352–۳۶۹ (۲۰ Nov 2012). Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19331681.2012.709045#.VlDLHXYrLIU .
Boyd, D.M., Ellison, N.B., 2008. Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, vol. 13, pp. 210–۲۳۰.
Bhatia, K., 2012, Over half of Internet users in Iran use Facebook, Digital and Technology Blog in Middle East, Available from: http://tfour.me/2012/11/over-half-of-internet-users-in-iran-use-facebook/ .
Brady, H.E., Verba, S., Schlozman, K.A., 1995. Beyond SES: A Resource Model of Political Participation. The American Political Science Review, vol. 89, no. 2, pp. 271-294.
Braun, V., Clarke, V., 2006. Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, vol. 3, pp. 77-101.
Carlise, J. E., Patton, R. C., 2013. Is Social Media Changing How We Understand Political Engagement? An Analysis of Facebook And the 2008 Presidential Election. Political Research Quarterly, Vol. 66, no. 4, pp. 883-895.
Cho, J., Trent, A., 2006. Validity in Qualitative Research Revisited. Qualitative Research, vol. 6, no. 3, pp. 319–۳۴۰.
Cogburn, D.L., Espinoza-Vasquez, F.K., From Networked Nominee to Networked Nation: Examining the Impact of Web 2.0 and Social Media on Political Participation and Civic Engagement in the 2008 Obama Campaign. Journal of Political Marketing [online] vol. 10, pp. 189–۲۱۳ (۲۳ Feb 2011). Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15377857.2011.540224 .
Copeland, L., Rommele, A., 2014. Beyond the Base? Political Parties, Citizen Activists, and Digital Media Use in the 2009 German Federal Election Campaign. Journal of Information Technology & Politics [online] vol. 11, pp. 169–۱۸۵ (۱۲ May 2014). ). Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19331681.2014.902783#.VlDSGXYrLIU .
Conroy, M., Feezell, F.J., Guerrero, M., 2012. Facebook and Political Engagement: A Study of Online Political Group Membership and Offline Political Engagement. Computers in Human Behavior [online] vol. 28, pp. 1535–۱۵۴۶ (۲۴ April 2012). Available from: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563212000787 .
De Zuniga, H., Puig-l-Abril, E., Rojas, H., 2009.Weblogs, Traditional Sources Online and Political Participation: An assessment of How the Internet Is Changing the Political Environment. New Media& Society, Vol. 11, no. 4, pp. 553–۵۷۴.
Di-maggio, P., 2001. Social Implications of the Internet. Annual Review of Sociology , vol. 27, pp. 307-336.
Dimitrova et al., 2014. The Effects of Digital Media on Political Knowledge and Participation in Election Campaigns: Evidence from Panel Data. Communication Research, Vol. 41, no. 1, pp. 95 –۱۱۸.
Ellison, N. B., Steinfield, Ch., Lampe, C., 2010.Connection Strategies: Social Capital Implications of Facebook-Enabled communication Practices. New Media & Society, vol.13, no. 6, pp. 873–۸۹۲.
Evans, L., 2010. Authenticity online: Using Webnography to Address Phenomenological Concerns. In: Mousoutzanis, Aris and Riha, Daniel eds. New Media and the Politics of Online Communities, Critical Issues, Oxford: Inter-Disciplinary Press, pp. 11-20.
Feezell, J. T, Conroy, M., Guerrero, M., 2012. Facebook and Political Engagement: A Study of Online Group Membership and Offline Political Engagement. Computers in Human Behavior, Vol. 28, no. 5, pp. 1535–۱۵۴۶.
Fenton, N., Barassi, V., 2011, Alternative Media and Social Networking Sites: The Politics of Individuation and Political Participation. The Communication Review [online] vol. 14, pp. 179–۱۹۶ (۰۹ Sep 2011). Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10714421.2011.597245 .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...