۸/۳

۱۳

۶/۵

۱۹

۱/۲۲

۷۵

۸/۳۳

۱۱۵

۷/۳۴

۱۱۸

۷-توجه به حیطه های آموزشیدانش آموزان تاچه میزان میتواند شرایطرشددانشآموز،به عنوان یک شهروند مسئولیت پذیر رافراهم کند؟

عنصر معنایی مهمدر گویه اول توجه به حیطه های عاطفی دانشآموزان و نقش آن در فراهم کردن انگیزش، شادی و نشاط در دانشآموزان در کلاس درس است. یافته های تجربی نشان دهنده آن است که ۲/۴۸ درصد از معلمان مورد پژوهش معتقدند که توجه به حیطه های عاطفی دانشآموزان نقش خیلی زیادی در فراهم کردن انگیزش ، شادی و نشاط در دانشآموزان در کلاس درس دارد، ۴/۲۹ درصد توجه به حیطه های عاطفی دانشآموزان را در حد زیاد،۴/۱۴درصد نقش آن را در حد متوسط ،۱/۴ درصد نقش آن را در حد کم و نهایتا ۸/۳ درصد از معلمان مورد پژوهش معتقدند که توجه به حیطه های عاطفی دانشآموزان نقش خیلی کمی در فراهم کردن انگیزش، شادی و نشاط در دانشآموزان در کلاس درس دارد. یافته ها در مجموع نشان دهنده تاثیر زیاد توجه به حیطه های عاطفی دانشآموزان نقش خیلی کمی در فراهم کردن انگیزش، شادی و نشاط در دانشآموزان در کلاس درس را دارد.
عنصرمعنایی مهم درگویه دوم، توجه به حیطه های روانی _ حرکتی دانشآموزان و نقش آن در میزان انگیزش و نگرش و مهارت لازم برای خوب زیستن در دانش آموز است. یافته ها نشان دهنده آن است که ۲/۳۶ درصد از معلمان مورد پژوهش توجه به حیطه های روانی _ حرکتی دانشآموزان را در حد خیلی زیادی در میزان انگیزش و نگرش و مهارت لازم برای خوب زیستن در دانش آموز فراهم میکند،۵/۴۱ درصد نقش آن را در حد زیاد، ۱/۱۴ درصد نقش آنرا در حد متوسط ،۷/۴ درصد نقشآن را در حد کم و نهایتا ۵/۳ درصد نقش آن را در حد خیلی کم ارزیابی نموده اند. یافته های پژوهش در مجموع نشان دهنده آن است که توجه به حیطه های روانی _حرکتی دانش آموزان نقش مهمی در میزان انگیزش و نگرش و مهارت لازم برای خوب زیستن در دانشآموز را فراهم می کند.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در گفتار سوم عنصر معنایی توجه معلم به حیطه های شناختی دانشآموزان است که فراهمکننده فضای مطلوب برای ایجاد سوال در ذهن دانشآموز میباشد. یافته ها دلالت بر آن دارد که ۳۵ درصد از معلمان مورد پژوهش معتقدند که توجه معلم به حیطه های شناختی دانشآموزان میتواند در حد خیلی زیادی فراهم کننده فضای مطلوب برای ایجاد سوال در ذهن دانشآموز باشد،۷/۴۴ درصد نقش آن را در حد زیاد ارزیابی نموده اند، ۲/۱۳ درصد نقش آن را در حد متوسط،۵/۳ درصد نقش آن را در حد کم و نهایتا ۵/۳ درصد نیز نقش آن را در حد خیلی کم ارزیابی نموده اند بنابراین همانطور که یافته های پژوهش نیز نشان دهنده آن است میتوان اظهار داشت که توجه معلم به حیطه های شناختی دانشآموزان میتواند در حد زیادی فراهم کننده فضای مطلوب برای ایجاد سوال در ذهن دانشآموز باشد.
عنصر معنایی در گفتار چهارم این است که توجه به حیطه های عاطفی دانشآموزان تا چه میزان در بروز استعدادها و توانایی های نهفتهی دانشآموزان موثر میباشد .یافته های تجربی نشان دهنده آن است که ۵/۳۶ درصد از معلمان توجه به حیطه های عاطفی دانشآموزان را در حد خیلی زیادی در بروز استعدادهاو توانایی های نهفتهی دانشآموزان موثر میدانند ،۸/۳۸ درصد تاثیرآن را در حد زیاد،۷/۱۴ درصد نقش آن را در حد متوسط، ۵/۶ درصد تاثیر آن را در حد کم و۵/۳ درصد تاثیر آن را در حد خیلی کم ارزیابی نموده اند.
در گفتار پنجم عنصرمعنایی مهم، توجه به حیطه هایعاطفی دانشآموزان و نقش آن در ایجاد شرایط لازم برای کاهش اضطراب در دانشآموز است.یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که ۹/۴۰ درصد از معلمان مورد پژوهش توجه به حیطه های عاطفی دانشآموزان و نقش آن در ایجاد شرایط لازم برای کاهش اضطراب در دانشآموز را در حد خیلی زیاد ارزیابی نموده اند، ۵/۳۶ درصد نقش آن را در حد زیاد که این مقدارها بالاترین میزان نیز می باشد،۷/۱۴ درصد در حد متوسط،۷/۴ درصد درحد کم و نهایتا۲/۳ درصد توجه به حیطه های عاطفی دانشآموزان و نقش آن در ایجاد شرایط لازم برای کاهش اضطراب در دانشآموز را در حد کمی ارزیابی نموده اند.
توجه به حیطه های آموزشی دانشآموزان و ایجاد انگیزه و مشارکت در فعالیت گروهی عنصرمعنایی مهم در گفتار ششم میباشد یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که ۲/۳۸ درصد از معلمان توجه به حیطه های آموزشی دانشآموزان را در ایجاد انگیزه و مشارکت در فعالیت گروهی در حد خیلی زیادی میدانند،۸/۳۳ درصد آن را در حد زیاد ،۵/۱۸ درصد آن را در حد متوسط،۴/۴ درصد توجه به حیطه های آموزشی دانش آموزان تاثیرآن را در ایجاد انگیزه و مشارکت در فعالیت گروهی در حد کم و نهایتا ۵ درصد آن را در حد خیلی کم ارزیابی نموده اند. بنابراین یافته ها در مجموع نشان دهنده تاثیر زیاد توجه به حیطه های آموزشی دانشآموزان و نقش آن در ایجاد انگیزه و مشارکت در فعالیت گروهی می باشد.
عنصر معنایی مهم در گفتار هفتم که آخرین گفتار این مفهوم میباشد،این است که : توجه به حیطه های آموزشی دانشآموزان تا چه میزان میتواند شرایط رشد دانشآموز، به عنوان یک شهروند مسئولیت پذیر را فراهم کند؟ یافته های جدول ۴-۵ نشان دهنده آن است که ۷/۳۴ درصد از معلمان در پاسخ به این سوال گزینه خیلی زیاد را اظهار نموده اند،۸/۳۳ درصد گزینه زیاد، ۱/۲۲ درصد متوسط، ۶/۵ درصدکم و ۸/۳ درصد گزینه خیلی کم را در پاسخ به این سوال انتخاب نمودهاند.این یافتهها حاکی از آن است که توجه به حیطه های آموزشی دانش آموزان میتواند نقش مهمی در رشد دانشآموز به عنوان یک شهروند مسئولیت پذیررافراهم کند
۴-۱-۲-۲- محتوایی (تلفیقی)و نقش آن در جهت غنی سازی برنامه ریزی درسی
جدول ۴-۵: درصد و توزیع فراوانی نسبی گویه های مربوط به محتوایی درسی (تلفیقی) ونقش آن در جهت غنی سازی برنامه ریزی درسی

خیلی کم

کم

متوسط

زیاد

خیلی زیاد

گویه ها

درصد

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

فراوانی

۸/۸

۳۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...