• دریافت گردش حساب به صورت فکس

    • مسدود کردن روزانه

    • آگاهی از وضعیت چک­های صادرشده

    • مسدود کردن یک برگ چک

  • تغییر رمز (الهیاری فرد، ۱۳۸۲ )

۲-۲-۶ عوامل کلیدی موفقیت(csf) صنعت بانک­­داری­

کاربرد عوامل حیاتی موفقیت (csf) رویکردی است که فاکتورهای مناسب و واقعی را در صنعت بانک­داری مشخص می­ نماید. در شرایط رقابتی، مدیران باید بر نقاط قوتی تآکید نمایند که برای بانک مزیت رقابتی کسب خواهد کرد و ممکن است از این عوامل به عنوان ظرفیت­هایی برای تقویت رقابت با سایر رقبا استفاده نمایند. در بلندمدت، موفقیت بانک­ها مستلزم این است که به دنبال مزیت رقابتی پایدار و مستمر باشد. CSF و توانایی رقابت مستمر، دو بخش اصلی مزیت رقابتی برای هر سازمان قلمداد می­شوند. ‌به این ترتیب تعیین CSF برای بانک­ها می ­تواند فراهم­کننده زمینه برای ایجاد و ارزیابی مزیت رقابتی باشد( چن، ۱۹۹۹).

۲-۲-۶-۱ رویکرد فاکتورهای حیاتی موفقیت

روچارت[۶۲] در سال ۱۹۷۹ برای اولین بار مفهوم فاکتورهای حیاتی موفقیت را تعریف کرد. بر طبق گفته او، CSF عبارت است از : تعداد محدودی از عوامل و معیارها که برای رسیدن به نتایج مورد انتظار ضروری بود و اگر رضایت آن­ها رضایت­بخش باشد، موفقیت سازمان در رقابت با سایر سازمان­ها را تضمین خواهد کرد. وی نشان داده است که CSF به علت تمرکز و توجه بر حرکت به سمت مطلوب رویکردی مفید برای تعیین اطلاعات مورد نیاز مدیریت ‌می‌باشد. هم­چنین، بویونتون و زمود[۶۳]، CSF را ‌به این صورت تعریف ‌کرده‌است: ” عوامل محدود و مشخصی که وجود آن­ها حرکت موفقیت­آمیز مدیر با یک سازمان را تضمین می­ کند” آن­ها رویکردCSF را به­عنوان ابزاری مناسب برنامه­ ریزی شناخته­اند.

در صنعت بانک­داری، جانسون و جانسون[۶۴] فرض کرده ­اند که هزینه­ های پایین عملیاتی و داشتن شهرت و اعتبار بانکی می ­تواند به عنوان عوامل حیاتی موفقیت در بازار رقابتی صنعت بانک­داری مورد توجه قرار گیرند. کانالز[۶۵]، نیز چهار منبع را به عنوان مزیت رقابتی بانک­ها مشخص کرده است۱- نیروی انسانی ۲- مدیریت مالی ۳- دارایی­ ها ۴ – دارایی­ های نامشهود ( چن، ۱۹۹۹).

چن[۶۶] چهار عامل را به عنوان عوامل موفقیت در صنعت بانک­­داری­ تعیین کرده، که این چهار عامل می ­تواند، چهار نوع اهداف کسب و کار را برای مدیران بانک­های تجاری نشان دهد:

    1. توانایی بازاریابی بانک

    1. توانایی مدیریت عملیات بانکی

    1. توانایی توسعه نام و جایگاه بانک

  1. توانایی مدیریت بازار مالی

    1. . Chen ↑

    1. . Lafore ↑

    1. . Serka ↑

    1. . Chen ↑

    1. . Lafore ↑

    1. . Serka ↑

    1. ۱٫Critical Success Factors ↑

    1. . Rochart ↑

    1. . Top- down ↑

    1. . Starkey and McKinlay ↑

    1. . Miller ↑

    1. . Mc Mahan ↑

    1. . Greg L. stewart ↑

    1. . Gilmore ↑

    1. . Intangibility ↑

    1. . Inseparability ↑

    1. . Heterogeneity ↑

    1. . Perishability ↑

    1. . Mortimer ↑

    1. . Media ↑

    1. . Aduloju ↑

    1. . Mylonakis ↑

    1. . Lawrence ↑

    1. . Margaret ↑

    1. . Human Skills ↑

    1. . . Connectional Skills ↑

    1. . Technical Skills ↑

    1. . The second Banking Directive ↑

    1. . Financial Lease ↑

    1. ۱٫ Blair ↑

    1. . Simmons ↑

    1. . Al-Hawari ↑

    1. . The Office of the Comptroller of Currency ↑

    1. . www. OCC.com ↑

    1. . related (or concentric) diversification ↑

    1. . unrelated (or conglomerate) diversification ↑

    1. . forward vertical integration ↑

    1. . backward integration ↑

    1. . debit & credit card ↑

    1. . midland bank & nat west bank ↑

    1. . mondex ↑

    1. . Erensal ↑

    1. . Information & Communication Technology ↑

    1. . Internet ↑

    1. . Mobile Banking ↑

    1. . Fax ↑

    1. . Automatic Teller Machine / ATM ↑

    1. . Kiosk ↑

    1. . Point Of Sell / POS ↑

    1. . Telephone Bank ↑

    1. . Investopedia ↑

    1. . Giannakoudi ↑

    1. . Wier ↑

    1. . Bricks and Clicks ↑

    1. . Clicks ↑

    1. . Bricks ↑

    1. . Reis and et al. ↑

    1. .Automated Teller Machine ↑

    1. . Margaret ↑

    1. . POINT OF SALE ↑

    1. .Web browser. Internet Explorer ↑

    1. . Rochart ↑

    1. . Boynton & Zmud ↑

    1. . Johnson & . Johnson ↑

    1. . Canals ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...