{I1},{I2},{I6},{I7},{I8},{I10}

کاربردی بودن

{I1},{I3},{I9},{I11}

کسب نشاط و شادابی و تقویت روحیه

{I1},{I4},{I5},{I7},{I8},{I10}

پر کردن اوقات فراغت و رهایی از تنهایی و دوست یابی

{I7},{I8},{I9},{I11}

کسب اعتماد به نفس و افزایش امید به زندگی

{I1},{I2},{I3},{I4},{I5}

کدهای دو حرفیِ موجود در جدول، مربوط به مصاحبه شوندگان می‌باشند. به عنوان مثال کد {I11} نشان دهنده‌ی مصاحبه شونده‌ی شماره‌ی یازده می‌باشد، حرف I مخفف کلمه‌ی Interviewee به معنای مصاحبه شونده می‌باشد و منظور از شماره‌ی ۱۱ نیز یازدهمین مصاحبه شونده می‌باشد.
الف) سلامتی
به نظر من در درجه‌ی اول یک ورزش باید بتواند به حفظ سلامتی افراد کمک نماید{I2}.
به نظر من برخی از مشتریان که اغلب تحصیل کرده هم می‌باشند سلامتی خود را پیش از سایر گزینه‌ها مدنظر قرار می‌دهند{I3}.
باشگاه ورزشی با توجه به سن و پیشینه‌ ورزشی افراد باید ورزشی را به مشتری پیشنهاد دهد که سلامتی او را تأمین کند {I4}.
برخی از مشتریان باشگاه از این مسئله شکایت داشتند که به عنوان مثال چرا پس از انجام فلان حرکت من دچار کمردرد شدم یا اینکه زانو دردم به جای درمان شدیدتر شد؟ بنابراین باید مدنظر داشته باشیم که قبل از شروع کلاس‌های ورزشی مشتریان، تمامی دردهای عضلانی و مشکلات بدنی اشان باید مطرح گردد در غیر این صورت عواقب آتی گریبان گیر باشگاه خواهد شد، خیلی از افراد ورزش را به جای دارو برای خود تجویز می‌کنند، سلامتی افراد امروزه از اصلی‌ترین مسائلی است که فکر افراد را به خود مشغول ساخته است … {I5}

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

هدیه‌ی سلامتی و اینکه افراد سلامتی و شادابی خود را پس از یک دوره‌ی ثبت نام در باشگاه حس کنند از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند وفاداری مشتری را به باشگاه ورزشی جلب نماید … {I6}
بسیاری از بانوان فقط به منظور حفظ تندرستی خود و فرزندان خود هزینه‌ی باشگاه ورزشی را متقبل می‌شوند{I7}.
در این مجموعه ورزشی کودکان، نوجوانان و جوانان به دنبال هیجاناند و شاید سلامتی‌شان به رایشان اهمیتی نداشته باشد، اما یک باشگاه این مسئولیت اجتماعی و انسانی را بر عهده دارد که افراد جامعه‌اش را تا پایان عمر بیمه‌ سلامت نماید نه اینکه تا سن خاصی به آن‌ها شادابی و نشاط بخشیده و پس از آن آن‌ها را از کار افتاده کند! البته متأسفانه بسیاری از باشگاه‌ها امروزه این وظیفه‌ی انسانی را متقبل نمی‌شوند و فقط درآمد آنی خوشان به رایشان مهم است{I8}.
مسلماً سلامتی اولین گزینه ایست که یک باشگاه ورزشی باید در مدل کسب و کار خود بگنجاند{I9}.
پاسخ این سوالتان را می‌توانم به طور علمی و تجربی بدهم، در سال ۱۳۹۰ در این باشگاه به منظور کشف مواردی که مشتریان به رایشان ارزش محسوب می‌شود یک نظرخواهی از آن‌ها انجام دادیم و در آن نظرخواهی بیشترین رای را ۳ گزینه آوردند: اول افزایش سلامتی، دوم کاهش وزن و سوم افزایش اعتماد به نفس {I11}
با توجه به مصاحبههای صورت گرفته، فلسفه ایجاد باشگاههای ورزشی توجه به سلامتی افراد جامعه میباشد. سلامتی عامل مهمی است که همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و اقتصادی انسان را در بر میگیرد. در این میان عواملی که در سلامت انسان تأثیرگذار است، از نقش ویژهای برخوردار می‌باشد. امروزه به دلیل گذر اپیدمیولوژیک یعنی جایگزینی بیماریهای غیرواگیردار به جای بیماریهای واگیردار به دلیل کنترل عوامل بیولوژیک از یک طرف و نقش رفتارهای ناهنجار بهداشتی و سبک زندگی و شیوه های تغذیه در افزایش میزان بیماریهای غیرواگیردار از طرف دیگر، لزوم تغییر نگرش در مراقبت و بهداشت با هدف حفظ و ارتقای سلامتی ضروری است. بنابراین، کسب و کارها و باشگاههای ورزشی بایستی در مدیریت خود به این عامل توجه داشته باشند که هدف از ایجاد کسب و کار باشگاهی ارائه فعالیتها و سازو کارهایی جهت افزایش سلامتی برای افراد میباشد.
ب) تناسب اندام
اکثر جوانان امروزه به دنبال تناسب اندام خود می‌باشند پس شما می‌توانید این گزینه را هم به موارد پیشین اضافه کنید{I1}.
مثلاً چاقی از معضلات فکری بانوان امروز شده است، آن‌ها فکر می‌کنند با ورزش به تنهایی می‌توانند به درمان خود بپردازند در صورتی که توجه به رژیم غذایی مناسب نیز با ورزش در یک درجه‌ی اهمیت قرار دارد{I2}.
ورزشکارانی هستند که به دلیل عدم توجه به انرژی مورد نیاز بدن خود به ورزش‌های سنگین می‌پردازند در نتیجه از ادامه‌ی تلاش‌های خود محروم خواهند شد، مسئله‌ی تغذیه‌ی درست امری جدیست که در صورت جدی گرفته نشدن ضعف جسمانی، لاغری مفرط و مشکلات دیگری را در پی خواهد داشت{I6}.
بسیاری از بانوان به منظور درمان چاقی موضعی دست به دامان ورزش می‌شوند، البته این مسئله باعث افتخار جامعه نیست زیرا علاج پس از واقعه سخت‌تر از پیشگیری است، اما در هر حال یک بدن خوش فرم می‌تواند نمایانگر یک بدن سالم باشد و خوش اندامی حاصل از ورزش از بهترین انواع آن است{I7}.
از شلوغ‌ترین باشگاه‌های تهران باید پرسید که ارزش چیست؟ … مثلاً باشگاه‌های بدن‌سازی امروزه درآمد خوبی کسب می‌کنند و آن هم به دلیل تغییر ارزش هادر میان جوانان است، آن‌ها بیش از اینکه سلامتی و اعتماد به نفس و سرگرمی به رایشان مهم باشد، داشتن هیکل‌های چند تکه و اندام متناسبی که به رخ دیگران بکشند به رایشان مهم است، البته نمی‌توان گفت خوش اندامی اشکال است بلکه باید دید این خوش اندامی آیا با سلامت جسمی همراه است یا فقط ظاهر قضیه خوب است؟! …{I8}.
پاسخ این سوالتان را می‌توانم به طور علمی و تجربی بدهم، در سال ۱۳۹۰ در این باشگاه به منظور کشف مواردی که مشتریان به رایشان ارزش محسوب می‌شود یک نظرخواهی از آن‌ها انجام دادیم و در آن نظرخواهی بیشترین رای را ۳ گزینه آوردند: اول افزایش سلامتی، دوم کاهش وزن و سوم افزایش اعتماد به نفس {I10}.
میتوان ورزش به علاوه تندرستی را مساوی با زندگی دانست. افراد زمان و هزینه زیادی را برای تندرستی و ورزش صرف می‌کنند. فعالیتهای ورزشی طی سالیان طولانی از قالب یک تفریح و سرگرمی به قالب یک حرفه و فعالیت درآمده است و تعداد بیشماری از ورزشکاران برای رسیدن به هیکل مناسب اقدام به ورزش کردن میکنند. از این رو، شناسایی فعالیتها و روش های انجام صحیح حرکات ورزشی در تندرستی افراد مثمرثمر خواهد بود و بر ارزش قابل ارائه به مشتریان خواهد افزود.
حرفه‌ای در سراسر جهان از طریق ورزش به ثروت و زندگی رسیده اند. این یکی دیگر از خصوصیات ورزش به شمار می‌آید.
ج) کاربردی بودن ورزش
ورزش‌هایی همچون شنا، رزمی، اتومبیل رانی، اسب سواری، تیراندازی و … نیاز به تمرین و یادگیری دارند و می‌توانند افراد را در مواقع خاص یاری کنند مثلاً ورزش شنا از غرق شدن ما جلوگیری نموده و ما را از مرگ نجات می‌دهد، ورزش اتومبیل رانی به ما در رانندگی جاده‌ای کمک می‌نمایند و موارد مشابه، مربیان و اساتیدی که بتوانند این نیازها را در افراد برطرف سازند، عطش یادگیری بیشتر را در آن‌ها بیدار می‌سازند و در نتیجه به ثبت نام‌های مجدد و درآمدهای چند باره کمک می‌نمایند {I1}.
در ورزش دفاع شخصی مهم‌ترین ارزش برای مشتری، کاربردی بودن ورزش است، اینکه فرد بتواند پس از یادگیری، تکنیک‌ها را اجرا نموده و از خود دفاع نماید{I3}.
افراد ورزش را با اهداف مختلف دنبال می‌کنند شما یا کلیه‌ی باشگاه داران باید به دنبال آن اهداف و انتظارات بگردید برخی به دلیل پول اضافی، بیکار بودن، چشم و هم چشمی ورزش می‌کنند که این از دلایل منفی ورزش کردن هست که باز هم می‌ارزد به هزاران کار دیگر و از دلایل مثبت نیز می‌توان به یادگیری فنون ورزش‌های مختلف، لاغر شدن، سلامتی، شاد بودن و قهرمان شدن اشاره نمود{I11}.
بسیاری از مشتریان در زندگی خود گزینه‌های اهم و مهم دارند و برای آن گزینه‌ای هزینه می‌کنند که کارایی زندگی‌شان را افزایش داده و به رایشان فایده یا ارزشی در برداشته باشد …{I9}.
ارائه ورزشهای کاربردی در باشگاهها یکی از عوامل درآمدزا برای آنان محسوب میشود. در همین راستا، بایستی محیطی مناسب برای علمی شدن مدیریت ورزشی در باشگاهها ایجاد شود تا از برآیند آن بستری مناسب برای پیوند مدیریت ورزش با علم مدیریت ورزشی حاصل شود.
د) کسب نشاط و شادابی و تقویت روحیه
جلوگیری از افسردگی جوانان امروز خود امری واجب وانسانیست{I4}.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...