محدوده خطی از مدولاسیون براساس حامل نیز می تواند افزایش یابد، اگر مراجع ولتاژ سه فاز در یک دوره سوئیچینگ به صورت مقادیر ولتاژ حداکثر، متوسط ​​و حداقل مرتب شده باشند که به صورت زیر داده شده است:

(۲-۸)

و نیمی از مقدار ولتاژ متوسط ​​به شکل موج های ولتاژ سه فاز مرجع به صورت افست مد مشترک در یک دوره سوئیچینگ اضافه شده است؛ همانطور که در شکل (۲-۱۰-b) نشان داده شده است[۲۷]. در این مورد، افست مد مشترک بدست می آید بصورت:

(۲-۹)

حالات سوئیچینگ و سیکل های وظیفه IGBT های مختلف با اضافه کردن افست مد مشترک به ولتاژ های مرجع بدست می آید که همان مدولاسیون بردار فضایی در یک اینورتر دو سطحی است[۲۷]. حداکثر شاخص مدولاسیون که می تواند از طریق هر دو روش بدست آید، ۱۵۴/۱ است، که مشابه مدولاسیون بردار فضایی است. در PWMبردار فضایی، برای اینورتر دو سطحی، زمانی که بردارهای صفر (+ + + و — ) بکار گرفته می شوند برابر است، و آن می تواند یا با اضافه کردن افست مد مشترک به ولتاژهای مرجع یا با الگوریتم بردار فضایی استاندارد بدست آید؛ بصورتی که در مرجع [۲۸] شرح داده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

شکل ‏۲‑۱۰: (a) افزودن هارمونیک سوم. (b) افزودن نیمی از مقدار ولتاژ متوسط ​​برای گسترش محدوده خطی.
شکل موج مدولاسیون داده شده در شکل (۲-۱۰-b) را می توان در اینورتر سه سطحی برای رسیدن به شاخص مدولاسیون بالا مورد استفاده قرار داد. با این حال، در مرجع [۲۹] نشان داده شده است که معادل مدولاسیون بردار فضایی برای اینورتر سه سطحی نمی باشد. در مورد اینورتر سه سطحی، PWM بردار فضایی دو حالت سوئیچینگ اضافی، برای مقدار مساوی از زمان یک دوره سوئیچینگ، بکار می گیرد که طول Vdc.(3/1) دارد اما مراجع ولتاژ مدوله کننده توسط افزودن معادله (۲-۲) به معادله(۲-۹)، مقدار مساوی از زمان بین دو حالت سوئیچینگ اضافی توزیع نمی شود. پیاده سازی PWMبراساس حامل از PWM بردار فضایی برای اینورتر سه سطحی می تواند بدست آید، اگر آفست مد مشترک داده شده در جدول (۲-۲) به مراجع مدولاسیون اضافه شود[۳۰].
جدول ۲-۲: افست مد مشترک برای اینورتر سه سطحی
آفست مد مشترک نشان داده شده در جدول (۲-۲) ، همچنین می تواند از روش دیگری توصیف شده در [۳۱]، [۳۲] و [۳۳]، محاسبه شود. ابتدا آفست مد مشترک ارائه شده توسط معادله (۲-۹) به مراجع ولتاژ ارائه شده توسط معادله (۲-۴) اضافه شده است، و نتایج آن ها به گونه ای منتقل شده که آنها در باند حامل [۲/۱+، ۲/۱-] مخفی بمانند. مراجع ولتاژ اصلاح شده توسط عبارت زیر بیان می شود:

(۲-۱۰)

که در آن (x مد y) شماره باقی مانده تقسیم (x/y) را نتیجه می دهد. آفست مد مشترک اضافی بصورت زیر محاسبه می شود:

(۲-۱۱)

که در آن

(۲-۱۲)

در نهایت، شکل موج ولتاژ مرجع سه فاز اصلاح شده، داده شده است بصورت:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...