(ضریب تعیین تعدیل شده)

۶۵/۰

D.W(آماره دوربین واتسن)

۱۲/۲

F فیشر

(۰۰۰۰/۰prob =) 8574/2

مأخذ:محاسبات تحقیق
براساس جدول (۴-۸) و نتایج آزمون­های F لیمر و هاسمن، مدل دوم نیز از نوع پانل اثرات ثایت می­باشد.
همانطور که در جدول (۴-۹) مشهود است، متغیر تغییرات حسابهای دریافتنی با توجه به مقدار آماره t و سطح احتمال مربوط به آن در سطح اطمینان ۹۹%، دارای رابطه­ مثبت و معنی­دار با متغیر وابسته (فرصت­های رشد) است و به ازاء یک واحد افزایش در متغیر تغییرات حسابهای دریافتنی، فرصت­های رشد به میزان ۹۱۸۶/۱ واحد افزایش می­یابد، در نتیجه در سطح اطمینان ۹۹% فرض صفردر فرضیه چهارم رد می­ شود و فرض مقابل ­پذیرفته می­ شود. متغیر تغییرات در موجودی کالا با توجه به مقدار آماره t (4804/2-) و سطح احتمال مربوطه (۰۰۹۳/۰) دارای رابطه­ معنی­دار و منفی با متغیر فرصت­های رشد می­باشد بنابراین می­توان نتیجه ­گیری کرد فرض صفر در فرضیه پنجم رد می­ شود و فرض مقابل پذیرفته می­ شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

رابطه­ مثبت و معنی­دار متغیر تغییرات حسابهای پرداختنی با متغیر فرصت­های رشد تأیید می­ شود و به ازاء یک واحد افزایش در متغیر تغییرات حسابهای پرداختنی، متغیر فرصت­های رشد به میزان ۳۸۲۶۹۲/۱ افزایش می­یاید از این رو فرض صفر در فرضیه ششم رد می­ شود و فرض مقابل ­پذیرفته می­ شود.
سایر آماره­ های محاسبه شده شامل ضریب همبستگی(۶۶/۰)، ضریب تعیین تعدیل شده(۶۵/۰)، آماره دوربین واتسن(۱۲/۲) و آماره آزمون F فیشر((۰۰۰۰/۰prob =) 8574/2)، حاکی از مناسب بودن کل برازش رگرسیون است.
۴-۶-آزمون هم­جمعی کاو Kao (Engle-Granger based)
آزمون هم­انباشتگی پانل دیتا ابتدا توسط پدرونی[۶۱] در سال ۱۹۹۵ به کار برده شد. در این آزمون، فرضیه صفر (H0) در تحلیل­های آزمون هم­انباشتگی پانلی، عدم وجود روابط بلندمدت اقتصادی آزمون می­شوند. ایده اصلی در تجزیه و تحلیل هم­انباشتگی آن است که اگرچه بسیاری از سری­های زمانی اقتصادی نامانا(حاوی روند­های تصادفی) هستند؛ اما ممکن است در بلند­مدت ترکیب خطی این متغیرها، مانا (و بدون روند تصادفی) باشند. آزمون هم­انباشتگی به دلیل استفاده از داده ­های پانلی در مطالعه حاضر به روش کاو انجام می­ شود. این آزمون دارای آماره دیکی فولر است.
جدول(۴-۱۰) نتایج آزمون هم­انباشتگی کاو

ارتباط بلندمدت متغیرها

آزمون هم­انباشتگی کاو

آماره آزمون(دیکی- فولر)

p-value

تغییرات حسابهای دریافتنی و هموارسازی سود

۳۲۱۴/۴- ADF

۰۰۰۰/۰

تغییرات حسابهای پرداختنی و هموارسازی سود

۹۷۸۵/۵- ADF

۰۰۰۰/۰

تغییرات در موجودی کالا و هموارسازی سود

۹۴۳۰/۲- ADF

۰۰۱۶/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...