۲-۸- ویژگی های کاربران

با توجه به پیشینه تحقیق، متغیرهای آشنایی با وب سایت و تجربه خرید را می توان جز ویژگی کاربر در نظر گرفت(سلطان و همکاران،۲۰۰۲).

۲-۸-۱ – آشنایی با وب سایت

برخی از مصرف کنندگان بیش از دیگران با وب سایت ها آشنا هستند. این آشنایی می‌تواند نتیجه بازدید قبلی از سایت و تجربه رضایت بخش از ارائه خدمات و محصولات در آن وب سایت. یون[۵۱](۲۰۰۲) نشان می‌دهد که اعتماد در وب سایت ها از آشنایی مصرف کننده و رضایت قبلی در معامله الکترونیک تاثیر می پذیرد. آشنایی ایجاد انتظارات یکنواخت از یک وب سایت است که ممکن است اثر اعتمادی مثبتی برای یک وب سایت داشته باشد باشد(به نقل از اوربان و همکاران،۲۰۰۵).

۲-۸-۲- تجربه خرید اینترنتی

“تجربه” به عنوان دانش دسته اول تعریف شده است و از طریق مشارکت فعال مشتریان در فرایند خرید بر خط حاصل می شود جانسون و مک نایت[۵۲] معتقدند اعتماد در طول زمانی که مشتریان در حال کسب دانش مرتبط با اعتماد از طریق تجربه کردن خرید اینترنتی می‌باشند، ایجاد می شود(لطیفی،۱۳۸۹). تجربه مشتری در محیط آنلاین در تعیین رفتارشان بر روی وب سایت مهم است. اجرای اعتماد از راه های مختلف بستگی به حالت مصرف کننده از دانش درباره محصولات و خدمات دارد. دو جزء از اعتماد بین دو طرف وجود دارد: شناختی و عاطفی. جز شناختی اعتماد از یک بخش با مقداری دانش درباره طرف مقابل برای گسترش انتظار درباره پاسخ طرف مقابل می‌آید اما این دانش برای پیش‌بینی پاسخ به طور یقین مطلق کافی نیست. جزء عاطفی اعتماد تا حدودی دراثر نبود دانش، از عدم اطمینان ‌در مورد رفتار طرف دیگرتعیین می شود. بانکر[۵۳](۱۹۹۵) نشان می‌دهد که اعتماد مبتنی بر دانش در طول زمان از طریق تجربه و تعامل توسعه می‌یابد. تجربه گذشته بر میل اعتماد فردی تاثیر می‌گذارد که دارای نقش مهمی در تعیین اعتماد آنلاین است(به نقل از اوربان و همکاران،۲۰۰۵).

زمانی که مصرف کننده درباره تصمیم خرید آگاه باشد معمولا اعتماد به فروشنده در فرایند فروش منعکس کننده سطح آگاهی مصرف کننده است وب سایت شرکت می‌تواند به عنوان فروشنده الکترونیک مشاهده شود. اگر مصرف کنندگان دانش شان درباره محصول محدود باشد، آن ها به احتمال زیاد به توسعه اعتماد با یک فروشنده بر اساس دانش به دست آمده از تعامل قبلی اکتفا می‌کنند و تجربه گذشته محرک رضایت مشتری است و رضایت مربوط به اعتماد است. ‌بنابرین‏، تجربه خرید اینترنتی مصرف کننده ممکن است ارتباط مثبتی با اعتماد آنلاین داشته باشد(همان منبع).

۲-۹- خلاصه فصل

در این فصل ابتدا تعریفی مبسوط از هریک از واژگان کلیدی تحقیق ارائه شد سپس هریک از متغیرهای مستقل و وابسته توضیح داده شد سپس مجموعه ای از ادبیات مرتبط با موضوع بیان گردید.

فصل سوم

روش شناسی پژوهش

    1. ۱٫ UNWTO ↑

    1. ۲٫ BMI ↑

    1. ۱٫ Yousafzai ↑

    1. ۱٫ Urban ↑

    1. ۱٫ Ribbinik ↑

    1. ۲٫ Alam ↑

    1. ۱٫ Schinaller & Thomas ↑

    1. ۲٫ Robbins ↑

    1. ۳٫ Mayer ↑

    1. ۱٫ Tan and Sutherland ↑

    1. ۱٫ Ha ↑

    1. ۲٫ Alam & Yasin ↑

    1. ۱٫ Wang ↑

    1. ۱٫ Dayal ↑

    1. ۱٫ Kim ↑

    1. ۱٫ Hoffman ↑

    1. ۲٫ Sultan ↑

    1. ۳٫ Jeanson ↑

    1. ۱٫ pretest ↑

    1. ۱٫ Buying Heuristics ↑

    1. ۲٫ .Ha ↑

    1. ۱٫ Extended Decision Making ↑

    1. ۱٫ Extended Maintenance And Warranty Contract ↑

    1. ۱٫ Electronic Tourism (e-tourism) ↑

    1. ۱٫ GDP ↑

    1. ۱٫ ET ↑

    1. ۲٫ ICT ↑

    1. ۱٫ ICT ↑

    1. ۲٫ Shafiee ↑

    1. ۱٫ Khalouzadeh & Rezaei ↑

    1. ۱٫ Anamaria & Dobrescu ↑

    1. ۱٫ Abdul Razak ↑

    1. ۲٫ PLS ↑

    1. ۱٫ Elliot ↑

    1. ۲٫ Virtual Travel Communities (VTCs) ↑

    1. ۳٫ C-Trip ↑

    1. ۱٫ Qualtrics.com ↑

    1. ۲٫ AMOS ↑

    1. ۱٫ Sanchez-Franco ↑

    1. ۲٫ SEM ↑

    1. ۱٫ Yang ↑

    1. ۱٫ Amazon.com ↑

    1. ۲٫ E-tailers ↑

    1. ۱٫ Personalization۲٫ Communication ↑

    1. ۱٫ www. privacyalliance.org۲٫Dash ↑

    1. ۱٫ Koufaris ↑

    1. ۲٫ Hampton-Sosa ↑

    1. ۳٫ Chen & Barns ↑

    1. ۱٫ yoon ↑

    1. ۲٫ Ganesan & McKnight ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...