آمیزه بازاریابی

.۰۰۵

.۰۰۱

.۲۸۰

۴٫۱۹۵

.۰۰۰

.۵۶۹

۱٫۷۵۷

جدول ۴-۹- آزمون هم خطی بودن
هم خطی وضعیتی است که نشان می دهد یک متغیر مستقل تابع خطی از سایر متغیر های مستقل است. اگر هم خطی در یک معادله رگرسیون بالا باشد بدین معنی است که بین متغییر های مستقل همبستگی بالای وجود دارد و ممکن است با وجود بالا بودن ضریب تعیین مدل دارای اعتبار بالایی نباشد. بدین منظور از شاخصی بنام تولرانس استفاده می شود. باتوجه به اینکه تولرانس یک نسبت است، مقدار آن بین صفر تا یک تغییر می کند. اگر هر یک از تولرانس ها کوچک باشد ( کمتر از ۱/۰ ) وجود رابطه خطی مشترک چندگانه ممکن است مشکلی برای داده ها باشد. یکی دیگر از روش های بررسی رابطه خطی بین متغیر های مستقل، وجو دارد. اگر شاخص محاسبه شده کمتر SPSS است، که در خروجی نرم افزار VIF محاسبه شاخص از پنج باشد، فرض استقلال پذیرفته است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

همان طور که در جدول بالا ملاحظه می شود مقادیر تولرانس بزرگتر از ۱/۰ بوده که نشان دهنده عدم وجود VIF هم خطی است و چون شاخص کمتر از پنج است فرض استقلال متغیر ها پذیرفته می شود.
یکی دیگر از مفروضات در نظر گرفته شده در رگرسیون آن است که خطاها دارای توزیع نرمال با میانگین صفر باشند. بدیهی است در صورت عدم برقراری این پیش گزیده، نمی توان از رگرسیون استفاده کرد. بدین منظور باید نمودار توزیع خطاها و نمودار نرمال آنها رسم شود و سپس مقایسه ای بین دو نمودار صورت گیرد. جهت بررسی نرمال بودن خطاها در نرم افزار SPSS از نمودار هیستوگرام استفاده می شود. نتایج در بالا نشان داده شده است.
با مقایسه نمودار توزیع فراوانی خطاها و نمودار توزیع نرمال، مشاهده می شود که توزیع خطاها تقریبا نرمال است؛ همچنین مقدار میانگین ارائه شده در سمت راست نمودارها بسیار کوچک ( نزدیک به صفر) و انحراف معیار نزدیک به یک است( نرمال استاندارد) پس می توان از رگرسیون استفاده کرد.
با توجه به اینکه همه پیش شرط های رگرسیون خطی رعایت شده است بنابراین از روش تحلیل رگرسیون می توان جهت پیش بینی استفاده کرد.
نمودار ۴-۵- نرمال بودن باقی مانده ها
نمودار ۴-۷- هیستوگرام
نمودار ۴-۷- نرمال بودن باقی مانده ها
۴-۴-مدل رگرسیون خطی برای آزمون فرضیه ها
فرضیه اصلی: بازاریابی اجتماعی در وفاداری مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران شعب استان اردبیل تأثیر دارد.
جدول ۴-۱۰- ضرایب همبستگی ساده

وفاداری

بازاریابی اجتماعی

همبستگی پیرسون

وفاداری

۱٫۰۰۰

.۳۸۰

بازاریابی اجتماعی

.۳۸۰

۱٫۰۰۰

سطح معنی داری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...