طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها – قسمت 9 – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
پژوهشگر
تشخیص
تعداد نمونه
(دختر/پسر)
گروه کنترل
گروه آزمایش/ روش پژوهش
نوع جلسه
تعداد و طول جلسات
مؤلفههای رفتاری
اضطراب و پریشانی
درد
برانگیختگی فیزیولوژیکی
چن و همکاران
(۱۹۹۹)
سرطان خون
۵۰ (۱۲د/۳۸پ)
Attn(25)
فردی
۲
بازسازی شناختی
+
+
+و۰
برومی[۶۵] و همکاران
(۱۹۹۸)
مختلط
۲۸(۱۱د/۱۷پ)
#۱ (۲۸)
/پس آزمون
فردی
۱
انحراف شناختی/توجه، آموزش آرامشسازی، الگوبرداری نمایشی
۰۰
++
ایونس و کنیس [۶۶] (۱۹۹۵)
مختلط
۷۲ (۲۵د/۴۷پ)
tx(26)
#۱ (۲۹)
#۲ (۲۳)
/RCT
گروهی
۸-۶۰ دقیقه
آموزش آرامشسازی، بازسازی شناختی
#۱ +
#۲ +
مانی و همکاران (۱۹۹۴)
مختلط
۳۵ (۱۶د/۱۹پ)
#۱ تشویق پرستار (۱۷)
#۲ بدرن تشویق پرستار (۱۸)
/RCT
خانوادگی
۱# ۱ جلسه، ۱۰ دقیقه
#۲
۱ جلسه، ۱۰ دقیقه
#۱ مدیریت شرطی، انحراف شناختی/توجه، آموزش آرامشسازی
#۲ مدیریت شرطی، انحراف شناختی/توجه، آموزش آرامشسازی
#۱ ++
#۲ ++
پاورز[۶۷] و همکاران
(۱۹۹۳)
سرطان خون
۴(۴د)
#۱ (۴)
/تحلیل فردی
خانوادگی
۲-۴ جسله با آموزش فشرده، ۴۵ دقیقه؛ ۲-۴ جلسه حفظ و اصلاح، ۱۵ دقیقه
انحراف شناختی/توجه، آموزش آرامش سازی
++
دکر [۶۸]و همکاران
(۱۹۹۲)
مختلط
۸۲ (۵۲د/۳۰پ)
Attn(29)
#۱ (۳۴)
/RCT
فردی
۶/ ۱ ساعته
آرامش سازی
+
جی و همکاران
(۱۹۹۱)
۸۳ (۳۸د/۴۵پ)
#۱ (۴۵)
# (۳۸) بانضمام والیوم
/RCT
فردی
۱
مدیریت شرطی، انحراف شناختی/توجه، تصویرسازی هیجانی، آموزش آرامش سازی، الگوبرداری نمایشی
#۱ ++
#۲ ++
#۱ ++
#۲ ++
#۱ ++
#۲ ++
هلند[۶۹] و همکاران
(۱۹۹۱)
مختلط
۱۴۷ (۹۹د/۵۲پ)
#۱ (۷۷)
#۲ (۷۰)
/RCT
فردی
#۱ یک جلسه بانضمام نوار صوتی
#۲ ۰٫۵ گرم آلپرازولام ۳ مرتبه در روز
#۱ آموزش آرامشسازی
#۱ ++
#۲ ++و+
مانی و همکاران
(۱۹۹۰)
مختلط
۲۳ (۱۲د/۱۶پ)
Attn(10)
#۱ (۱۳)
/NRT
خانوادگی
مدیریت شرطی، انحراف شناختی/توجه، آموزش آرامش سازی
+کودکان
+والدین، ۰ پرستار
+ کودکان – گاهش درد و کاهش مقاومت
اسمیت[۷۰] و همکاران (۱۹۸۹)
مختلط
۳۸ (۱۲د/۱۶پ)
#۱انحراف کلامی (۱۳)
#۲ اطلاعات حسی (۱۵)
/RCT
#۱ گروهی
#۲
گروهی
۱
انحراف شناختی/توجه
+ ضربان قلب پایین تر
کاتنر و همکاران
(۱۹۸۸)
سرطان خون
۴۸ (۱۸د/۳۰ پ)
tx (؟)
#۱(؟)
#۲(؟)
/RCT
۱: ۵ تا ۲۰ دقیقه برای آماده سازی
۱ جلسه ۵ تا ۲۰ دقیقه
#۱انحراف شناختی/توجه
#۲ هپنوتیزم
#۱ +موثرتر برای کودکان بزرگتر
#۲ +موثرتر برای کودکان کم سن تر
#۱ +موثرتر برای کودکان بزرگتر
#۲ +
مؤثر تر برای کودکان بزرگتر
جی[۷۱] و همکاران
(۱۹۸۵)
سرطان خون
۵۶ (۲۰د/۳۶پ)
اندازه گیری مکرر- ترتیب مداخلات: ۱) کنترل توجه
۲)CBT
۳) والیوم
فردی
۱
مدیریت شرطی، انحراف شناختی/ توجه، تصویرسازی هیجانی، آموزش آرامش سازی، الگوبرداری نمایشی
++
++
++ نرخ ضربان پایینتر؛
++ فشار خون پایینتر
دالکوئیست[۷۲] و همکاران
(۱۹۸۵)
مختلط
۳ (۱ د/ ۲ پ)
گزارش موردی
فردی
۴
مدیریت شرطی، هپنوتیزم، آموزش آرامشسازی
+++
کلرمن
(۱۹۸۳)
مختلط
۱۸ (۱۰ د/۸ پ)
اندازه گیری های مکرر
فردی
۲ جلسه در حین رویه های طبی
هپنوتیزم، آموزش آرامشسازی
++
++
کلرمن[۷۳]
(۱۹۷۹)
سرطان خون
۱ دختر
مطالعه موردی
فردی
مدیریت شرطی، هپنوتیزم، آموزش آرامشسازی
+++
Attn= توجه؛ CBT=درمان شناختی-رفتاری؛ NRT= آزمایش غیرتصادفی؛ RCT = آزمایش بالینی تصادفی؛ tx=درمان
+ = معناداری آماری بهبود نسبت به گروه کنترل؛ ۰ = عدم معناداری آماری بهبود نسبت به گروه کنترل؛ ++ معناداری آماری بهبور در پیش-پس آزمون؛ ۰۰ = عدم معناداری آماری بهبود در پیش-پس آزمون
فوسون، مارتین و هالوی[۷۴] (۱۹۹۰) در پژوهشی اثر بازی درمانی را بر کودکان ۵ تا ۱۱ ساله ی بستری در بیمارستان بررسی کردند و نتایج حاکی از کاهش معنادار اضطراب کودکان در گروه آزمایشی بود.
کاردیو و لوی[۷۵](۱۹۸۸)، در پژوهشی اثربخشی بازی درمانی را بر کودکان ۲ تا ۶ ساله ی بستری در بیمارستان بررسی کرده و به این یافته ها دست یافتند که آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه، کمتر مضطرب بودند، بهتر می خوابیدند و واپس روی کمتری داشتند.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 06:24:00 ب.ظ ]
|