فرایند پیچیده وارد کردن حسابها

همچنین مصاحبه های انجام شده در انتظارات ادراک مفید بودن استفاده از بانکداری موبایلی کدگذاری شده اند که این موارد در جدول ۶٫۴ نشان داده شده اند.
جدول ۶٫۴: کدگذاری مصاحبه­ ها در انتظارات ادراک مفید بودن استفاده از بانکداری موبایلی

کد مشارکت کننده

گزاره­های کلامی

انتظارات تفصیلی

انتظار اصلی

M2

اگر امکان ارائه خدمات بیشتری مانند پرداخت تسهیلات، مانده گیری از کارت های سایر بانک ها را داشته باشند بهتر است

تنوع در خدمات ارائه شده

انتظارات ادراک مفیدبودن استفاده از­ بانکداری موبایلی

M9

شرایطی فراهم شود تا سرعت انجام کار های بانکی با بانکداری موبایلی بهبود یابد

سرعت بالای انجام تراکنش ها

M11

یکی از مشکلاتی که بانکداری موبایلی کشاورزی دارد این است که هنگام تبادل کلید با مشکل روبرو میشود.

M13

نرم افزار بانکداری موبایلی به گونه ای است که هر کس با هر سنی می تواند به راحتی با آن کار کند

راحتی استفاده از منو های بانکداری موبایلی

۲٫۴- تحلیل داده ­های کمی
در این قسمت از فصل ۴ داده ­های گردآوری شده از طریق پرسشنامه ­ها، مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار می­گیرد. در بخش اول به بررسی وضعیت جمعیت­شناختی افراد پاسخگو به پرسشنامه ­ها پرداخته می­ شود. در این قسمت به منظور ملموس بودن هرچه بیشتر اطلاعات از جداول آماری استفاده شده است.
در قسمت دوم به منظور نمایش تفکیکی مولفه­ها و انتظارات اصلی کاربران بانکداری موبایلی از شاخص­ های آماری توصیفی (میانگین و انحراف معیار) به همراه نمودارهای مربوطه استفاده شده است. با تحلیل این بخش وضعیت و جایگاه مولفه­ها و انتظارات مرتبط مشخص می­ شود.
در بخش بعدی با بهره گرفتن از آمار استنباطی به برآورد وضعیت مولفه­های مربوطه در سطح جامعه آماری پژوهش پرداخته می­ شود. بدین منظور متناسب یا اهداف پژوهش، سوال­های پژوهش و مقیاس­های اندازه ­گیری، سه نوع تحلیل صورت می­گیرد. آزمون میانگین تک نمونه ­ای جهت مشخص شدن وضعیت انتظارات و شاخص­ های پژوهش در بین کاربران بانکداری موبایلی مورد استفاده قرار گرفته است. از آزمون فریدمن برای اولویت بندی انتظارات و شاخص­ های پژوهش استفاده شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در بخش بعد با بهره گرفتن از انتظارات کاربران بانکداری موبایلی شناسایی شده سعی شد با بهره گرفتن از تکنیک تحلیل خوشه­ای که نمونه آماری را براساس این ابعاد استخراج شده بخش­هایی که بیشترین مشابهت را به هم دارند تقسیم بندی کنیم تا از این طریق بتوان اهمیت این انتظارات را که در این خوشه ­ها بیشترین شباهت را دارند کشف کرد که این مبنایی برای ارضای بهتر این نیازها و انتطارات در اختیار یک بانک قرار می­دهد. و در نهایت به منظور بررسی وضعیت هر یک از انتظارات و شاخص­ های پژوهش در خوشه های مختلف به صورت مقایسه­ ای نسبت به هم، از آزمون کروسکال-والیس استفاده شد.
۱٫۲٫۴- تحلیل جمعیت شناختی داده ­ها
در این بخش به تجزیه و تحلیل وضعیت نمونه آماری حاصل از توزیع پرسشنامه از حیث متغیرهای جمعیت شناختی پرداخته می­ شود. سن، جنسیت، وضعیت تاهل، میزان تحصیلات، از جمله متغیرهایی هستند که در این قسمت چگونگی توزیع آنها در بین پاسخگویان به پرسشنامه مورد بررسی قرار می­گیرد.
۱٫۱٫۲٫۴- سن
از مجموع ۳۰۸ نفر کاربر بانکداری موبایلی که به این سوال پاسخ داده­اند، ۶۸ نفر زیر ۲۵ سال (۱/۲۲%)، ۱۳۳ نفر بین ۲۵ تا ۳۵ سال (۲/۴۳%)، ۹۱ نفر بین ۳۶ تا ۴۵ سال (۵/۲۹%) و ۱۶ نفر هم بالای ۴۵ سال (۲/۵%) بوده ­اند که در نمودار زیر نشان داده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...