مطالب پژوهشی درباره : بررسی تاثیر شهرت سازمان بر کیفیت خدمات، رضایت و وفاداری مشتریان- فایل ۱۶ – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
تعداد سوالات
آلفای کرونباخ در مرحله آزمایشی
آلفای کرونباخ در مرحله نهایی
شهرت سازمان
۵-۱
۵
۰٫۸۷۸
۰٫۸۹۴
کیفیت خدمات
۱۰-۶
۵
۰٫۷۷۲
۰٫۸۵۹
رضایت مشتری
۱۵-۱۱
۵
۰٫۸۴۰
۰٫۸۶۵
وفاداری مشتری
۲۰-۱۶
۵
۰٫۸۳۶
۰٫۸۵۴
۳-۷) روش گردآوری داده ها
مرحله گردآوری داده ها آغاز فرآیندی است که طی آن محقق یافتههای میدانی و کتابخانهای را گردآوری میکند و به روش استقرایی به طبقهبندی و سپس تجزیه و تحلیل آنها میپردازد و فرضیههای تدوین شده خود را مورد ارزیابی قرار میدهد و در نهایت پاسخ مسأله خود را به اتکای آنها مییابد، به عبارتی محقق به اتکای اطلاعات گردآوری شده واقعیت و حقیقت را آنطور که هست کشف می کند. بنابراین اعتبار اطلاعات اهمیت بسیاری زیادی دارد، زیرا اطلاعات غیرمعتبر مانع از کشف حقیقت و واقعیت میگردد و مسأله مورد نظر محقق به درستی معلوم نمیگردد. اطلاعات و دادههای آماری یا در اسناد مختلف وجود دارند یا محقق آنها را از جامعه ثبت و جمع آوری میکند و در برخی اوقات آنها را میسازد. برای تهیه ادبیات موضوع در پژوهش حاضر با بهره گرفتن از مطالعات کتابخانه ای شامل مقالات لاتین و فارسی، کتب، مجلات، و نیز استفاده از اینترنت، همچنین برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه بسته با بهره گرفتن از مقیاس استاندارد(روایی و پایایی) استفاده شد.
۳-۸) متغیرهای تحقیق
متغیر به ویژگی، صفت یا عاملی اطلاق می شود که بین افراد جامعه مشترک بوده، می تواند مقادیر کمی و ارزشهای متفاوتی داشته باشد. متغیرها انواع گوناگون دارند و بر اساس مبانی مختلف تقسیم بندی می گردند. متغیرها بر اساس رابطه به سه گروه متغیرهای مستقل، متغیرهای وابسته یا تابع و متغیرهای میانجی یا واسطه تقسیم می شوند.
متغیرهای مستقل نقش علت را بر عهده دارند و بر متغیرهای دیگر تأثیر می گذارند، منشأ بروز پدیده ها می شوند و معمولاً تشخیص تأثیر متغیر مستقل و میزان آن از اهداف عمده تحقیق محسوب می شود. متغیرهای تابع یا وابسته تابع تغییرات متغیر مستقل هستند، یا در واقع معلول آنها به شمار
می آیند(حافظ نیا،۸۳:۱۳۸۳).
انواع متغیرهای مورد مطالعه در این تحقیق عبارتند از:
– متغیر مستقل: شهرت سازمان.
– متغیرهای واسطه: کیفیت خدمات، رضایت مشتری.
– متغیر وابسته(تابع): وفاداری مشتری.
۳-۹) روش های آماری مورد استفاده
در تحقیق حاضر با بهره گرفتن از دو نرم افزار SPSS و LISREL از دو نوع آمار توصیفی و استنباطی برای تحلیل داده ها استفاده شد. در سطح توصیفی با بهره گرفتن از مشخصه های آماری نظیر فراوانی، درصد، به رسم نمودارها و تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته شد و در سطح استنباطی، از آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی پرسشنامه، از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن جامعه، از روش تحلیل مسیر برای رد یا تایید فرضیات تحقیق، برای بررسی میزان تبیین پذیری هر متغیر توسط سوالات مربوطه در پرسشنامه(روایی سازه) از مدل تحلیل عاملی تاییدی، و برای بررسی نقش متغیرهای جمعیت شناختی در متغیرهای تحقیق، با توجه به نرمال بودن توزیع داده های تحقیق از آزمونهای T مستقل و تحلیل واریانس(ANOVA) استفاده شد.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
داده ها و
آزمون فرضیه ها
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 03:34:00 ب.ظ ]
|