1. اندازه‌گیری لیپوپروتئین با دانسیته‌ی پایین

اندازه‌گیری در این روش نیز با اتوآنالیزر و به روش مستقیم بوده و از محاسبه به روش فرید – والد[۱۹۲] استفاده نشد. اساس آزمایش به صورت زیر می‌باشد:
در این روش ابتدا کلیه‌ی لیپوپروتئین‌ها غیر از LDL، شامل لیپوپروتئین با دانسیته‌ی بالا، لیپوپروتئین با دانسیته‌ی خیلی پایین و شیلومیکرون‌ها، با تشکیل کمپلکس حذف می‌شوند و فقط غلظت LDL- کلسترول به صورت اختصاصی، با بهره گرفتن از یک واکنش آنزیماتیک رنگ‌زا محاسبه می‌گردد:
LDL+Reagent1 Protected LDL
CHE&CHO
HDL, VLDL, Chylomicrons Cholestenone+H2O2
Catalase
H2O2 H2O
Protected LDL+Reagent 2 LDL
CHE&CHO
LDL-C Cholestenone+H2O2
POD
H2O2+4-Aminoantipyrine+H-DAOS Color

          1. سنجش هورمونی

مهمترین بخش برای انجام موفقیت‌آمیز تست‌های ایمونواسی وجود آنتی‌بادی‌های اختصاصی با تمایل بالا (متصل به آنزیم و بی‌حرکت) همراه با اپی‌توپ‌های[۱۹۳] متفاوت و قوی برای آنتی‌ژن خود می‌باشد. در این روش بی‌حرکت‌سازی در سطح چاهک پلیت‌ها صورت می‌گیرد. این عمل با کمک کنش بین استرپتاویدین[۱۹۴] کوت شده در سطح پلیت و آنتی‌بادی منوکلونال بیوتینیله[۱۹۵] شده که به چاهک‌ها اضافه می‌شود صورت می‌گیرد. با مخلوط شدن آنتی‌باد منوکلنال بیوتینیله شده، آنتی‌بادی متصل به آنزیم و سرم حاوی آنتی‌ژن، واکنش بین آنتی‌ژن خودی و آنی‌بادی‌ها بدون هیچ رقابت و یا مانعی صورت می‌گیرد و کمپلکس ساندویچی محلولی را ایجاد می‌کند. به موازات واکنش فوق، ساندویچ ایجاد شده به دلیل تمایل بسیار بالای بین استرپتاویدین و آنتی‌بادی بیوتینیله ته‌نشین می‌شود. پس از به تعادل رسیدن واکنش، قطعه‌ی متصل به آنتی‌بادی از آنتی‌ژن‌های آزاد با آسپیره کردن جدا می‌شود. فعالیت آنزیمی در قطعه‌ی متصل به آنتی‌بادی به صورت مستقیم با غلظت آنتی‌ژن ارتباط دارد. با بهره گرفتن از رفرانس سرم‌های متعدد با مقادیر مشخص آنتی‌ژن، می‌توان منحنی مربوط به غلظت آنتی‌ژن در نمونه‌ی مجهول را معین نمود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...