منابع کارشناسی ارشد با موضوع شناخت رابطه مدیریت ارتباط با مشتری … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
از جنبه دیگر، با ورود فناوری اطلاعات به سازمانها زیر چتر مدیریت ارتباط با مشتری، زمینهای فراهم میشود تا سازمانها به سمت سازمانهای هوشمند و دانش محور حرکت کنند و با به کارگیری نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، هزینههای پردازش اطلاعات را کاهش دهند و ارتباطات با مشتریان در زمان کمتر و با سرعت بیشتری صورت گیرد که نتیجه نهایی آن، افزایش قدرت رقابتی سازمان در محیط پرتلاطم امروزی است .
مزیت دیگر این است که مدیریت ارتباط با مشتری، با جمع آوری اطلاعات کامل مشتریان در یک پایگاه داده، امکان طبقهبندی مشتریان را براساس راهبردها و معیارهای سازمان فراهم می سازد، که این میتواند در رسیدن به هدف مدیریت ارتباط با مشتری یعنی حذف، کاهش و عدم ترغیب مشتریان غیر سودآور را تسهیل کند. توضیح اینکه موسسات برای افزایش ارزش دارایی سهامداران و ذینفعان بوجود میآیند، لذا حذف مشتریان غیرسودآور میتواند منجر به افزایش سود و کاهش هزینه در سازمانها شود، مگر اینکه ملاحظاتی در این میان وجود داشته باشد .
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
مزایای یک برنامه موثر CRM، بهبود رضایت مشتریان، افزایش رشد درآمد و افزایش مزیت رقابتی به عنوان نتیجه حفظ مشتریان در بلندمدت می باشد. CRM اغلب تمرکز یک شرکت را از سرمایه گذاری زیاد بر مشتریان جدید به حفظ یکی از مشتریان موجود تغییر می دهد. دلایل مالی زیادی که ناشی از تحقیقات انجام شده می باشد، نشان می دهد که افزایش حفظ مشتری باعث افزایش وفاداری مشتریان و در نتیجه جریانات نقدی بیشتر، افزایش سود آوری و کاهش هزینه های عملیاتی می شود. CRM همچنین کمک می کند که به مشتریان به عنوان یک دارایی نگریسته شود. CRM به مشتریان این اجازه را می دهد که روابط خود با تامین کنندگان را بیشتر از هر روش دیگری، مدیریت کنند اگرچه این روش ممکن است حفظ مشتریان را دشوارتر کند(موازو[۱۵۱]،۲۰۰۷).
Chen and Chen(2004) مزایای محسوس و نامحسوس CRM را به صورت جدول(۲-۷) بیان می کند.
جدول ۲-۷: مزایای مدیریت ارتباط با مشتری
مزایای محسوس:
مزایای نامحسوس:
افزایش درآمد و سودآوری
دوره بازگشت مجدد سریع کاهش هزینه های داخلی
بهره وری بالاتر کارکنان
نرخ بالاتر نگهداری مشتریان
تامین سرمایه گذاری جهت بازاریابی و با بالاترین
نرخ بازگشت
افزایش رضایت مشتری
بهبود خدمات مشتریان
مدیریت با روابط نزدیکتر مثبت بودن اطلاعات گرفته شده از دیگران
ساده و موثر کردن فرایندهای کسب و کار
افزایش عمق و اثربخشی تقسیم بندی مشتریان
درک راهنمایی بهتر نیازهای مشتریان
(۲۰۰۸،Burgess،King)
CRM یک واقعیت ملموس برای سازمانهای تجاری است و به طور خلاصه مزایای زیر را برای سازمان به دنبال دارد:
پاسخگویی سریع به درخواست مشتریان.
فراهم کردن شرایط مراجعه مجدد مشتری.
کاهش هزینههای تبلیغاتی.
افزایش فرصتهای بازاریابی و فروش.
شناخت عمیق تر مشتری.
دریافت باز خورد از مشتری و توسعه خدمات و محصولات جاری.
ریچارد و جونز(۲۰۰۸)، هفت مزیت اصلی برای مدیریت ارتباط با مشتری را مشخص نموده اند:
قابلیت بهبود یافته در مورد هدف قرار دادن مشتریان سودآور
یکپارچگی مجاری ارتباطی با مشتریان
کارائی و اثربخشی بهبود یافته نیروی فروش
شخصی سازی پیام بازاریابی
متناسب سازی (ویژه سازی) خدمات و محصولات
کارائی و اثربخشی بهبود یافته در خدمات مشتری
بهبود قابلیت قیمت گذاری
مزایای مشتریان از ایجاد ارتباط با سازمان
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 04:08:00 ب.ظ ]
|