بعد از شناسایی عوامل نگرش مصرف کننده نسبت به کشور محل ساخت محصول، توسط تحلیل عامل اکتشافی، برای اطمینان از صحت مدل مفهومی تحقیق، هر یک از عوامل را بطور جداگانه در فرایند تحلیل عامل تأییدی وارد می کنیم که ‌این کار توسط جزء اندازه گیری مدل معادلات ساختاری و توسط نرم افزار LISREL8.53 انجام شده است. نتایج هریک از مدل ‌ها به شرح زیر می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

مقدار مناسب جذر میانگین مجذور خطا (RMSE) برای برازش یک مدل، تقریباً بین ۰٫۰۸ تا ۰٫۱ است که همانطور که در نمودار بالا نیز مشاهده می شود، این مقدار قابل قبول می باشد. بقیه ی مقادیر نیز این تناسب را نشان می دهد.
شکل (۴-۵) مدل اندازه گیری اجزای نگرش برای سؤالات مربوط به ایران
مقدار بدست آمده ی RMSE برای مدل ترکیه و همچنین بقیه ی مقادیر، بیانگر مناسب بودن مدل می باشد.
شکل (۴-۶) مدل اندازه گیری اجزای نگرش برای سؤالات مربوط به ترکیه
شکل (۴-۷) مدل اندازه گیری اجزای نگرش برای سؤالات مربوط به چین
مقدار بدست آمده ی RMSE برای مدل چین نیز نزدیک به مقدار قابل قبول می باشد که باز هم مؤید برازش مدل مورد نظر می باشد.
بررسی سازه PCI برای کشور ایران
در این مرحله، ابتدا به بررسی و مقایسه ی اجزای سازه PCI برای کشور ایران پرداخته سپس نگرش مصرف کننده نسبت به پوشاک ایرانی را مورد آزمون قرار می دهیم. بخش اول با بهره گرفتن از طرح اندازه های تکراری و بررسی دوم با بهره گرفتن از آزمون میانگین یک جامعه (T)، صورت می پذیرد.
الف- مقایسه اجزای سازه
همانطور که در مبحث بیان فرضیه ها (فصل ۳) مطرح کردیم، اولین گام از تجزیه و تحلیل ها به بررسی تفاوت میان اجزای سازه نگرش نسبت به پوشاک ایرانی (فرضیه H1) مربوط می شود. برای این کار از طرح اندازه های تکراری استفاده شده است. طرح اندازه های تکراری[۲۱۲] زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که قصد داریم تا مقدار یک متغیر مشخص را در وضعیت های مختلف بسنجیم (مؤمنی و قیومی ۱۳۸۷). حال چون اجزای تشکیل دهنده ی نگرش، هر یک بیانگر یک بعد از نگرش نسبت به یک پدیده هستند، ما می توانیم با این طرح، وضعیت نگرش مصرف کننده در هر یک از ابعاد شناختی ، عاطفی و رفتاری را مورد سنجش قرار دهیم. فرضیه H1 را چنین بیان می کنیم:
فرض صفر : میانگین جزء شناختی= میانگین جزء عاطفی = میانگین جزء رفتاری
فرض یک : دست کم میانگین دو جزء از اجزای نگرش نسبت به سازه PCI ایران با هم یکسان نمی باشند.
برای آزمون فرض گفته شده با بهره گرفتن از طرح اندازه های تکراری از نرم افزار SPSS استفاده شده است. این روش دارای پنج خروجی عمده می باشد که به سه مورد از آنها به ترتیب زیر پرداخته ایم. اولین خروجی مربوط به آمار توصیفی و مقایسه ی بین آنهاست.
آمار توصیفی مقایسه بین اجزای نگرش نسبت به سازه PCI ایران

ابعاد نگرش نسبت به سازه PCI ایران

میانگین

انحراف معیار

نمونه

شناختی

۲٫۶۲۰

۰٫۸۹۲

۲۱۶

عاطفی

۲٫۵۹۳

۱٫۰۶۹

۲۱۶

رفتاری

۲٫۸۰۷

۱٫۱۰۷

۲۱۶

همانطور که در جدول فوق مشاهده می شود، در میان اجزای نگرش نسبت به سازه محصول-کشور ایران، بعد رفتاری دارای بیشترین میانگین بوده و این به معنای سهم بیشتر جزء رفتاری در نگرش مصرف کنندگان به سازه PCI ایران می باشد. همچنین در خروجی بعدی، چهار آماره ی لاندای ویلکز[۲۱۳]، اثر پیلایی[۲۱۴]، اثر هتلینگ[۲۱۵] و بزرگترین ریشه ی اختصاصی رُی[۲۱۶] بررسی شده است. این بررسی ها به منظور تعمیم نتایج خروجی پیشین، به جامعه است.
آزمونهای چند متغیری سازه PCI ایران