۳۰۰۰ j/m2

Fracture Energy 12

۳۰۰۰ j/m2

Fracture Energy 23

۳۰۰۰ j/m2

Fracture Energy 31

۷-۳- نتایج
۷-۳- ۱- روند ضربه و تخریب هدف
برای مشاهده چگونگی روال و روند کلی تخریب سازه کامپوزیتی تحت ضربه، در شکل‎های ۷-۲ تا ۷-۸، روند تخریب سازه بصورت نمونه برای شش لایه متقارن و تکیه‎گاه‎های تماما ساده و سرعت گلوله در بازه‎های زمانی مختلف استخراج و نشان داده شده‎است.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

شکل ۷-۲- موقعیت هدف و پرتابه در زمان اولیه

شکل ۷-۳- موقعیت هدف و پرتابه پس از ۰.۰۱۲ ms
شکل ۷-۴- موقعیت هدف و پرتابه پس از ۰.۰۲۷ ms

شکل ۷-۵- موقعیت هدف و پرتابه پس از ۰.۰۳ ms

شکل ۷-۶- موقعیت هدف و پرتابه پس از ۰.۰۴ ms

شکل ۷-۷- موقعیت هدف و پرتابه پس از ۰.۰۵ ms

شکل ۷-۸- موقعیت هدف و پرتابه پس از ۰.۰۵۹ ms
۷-۳- ۲- بررسی تغییرات سرعت پرتابه و زمان نفوذ
در این قسمت تغییرات سرعت پرتابه و زمان نفوذ آن از جسم هدف بررسی و پیرامون عوامل موثر بر آنها بحث خواهد شد. از آنجایی که در این تحقیق، ضربه در سرعت بالا رخ می‎دهد، گلوله با یک سرعت باقیمانده‎ی[۱۳۸] غیر صفر از سازه خارج می‎شود.
در این مدل‎سازی، سرعت اولیه پرتابه، تعداد لایه‎های جسم هدف و شرایط مرزی و تکیه‎گاهی آن، عواملی تاثیرگذار بر زمان نفوذ و سرعت خروجی پرتابه می‎باشند.
سرعت اولیه: همانگونه که انتظار می‎رود هرچه سرعت اولیه پرتابه افزایش یابد، مدت زمان لازم جهت نفوذ آن از جسم هدف و رسیدن به سرعت پایای باقیمانده کاهش می‎یابد.
تعداد لایه‎ها: با افزایش تعداد لایه‎ها، ازآنجا که گلوله نیاز به تخریب حجم گسترده‎تری از جسم هدف دارد، انرژی و به تبع آن، سرعت خروجی آن کاهش یافته و گلوله ضخامت ورق کامپوزیتی را در مدت زمان بیشتری طی می‎کند.
شرایط مرزی: در سرعت‎های اولیه پایین‎تر، نوع و شرایط مرزی اهمیت بیشتری می‎یابند اما هرچقدر پرتابه با سرعت اولیه بیشتری به جسم هدف بخورد، تاثیر تکیه‎گاه نیز کمتر می‎شود. لذا از آنجایی که در این تحقیق، برخورد در سرعت‎های بالا انجام می‎شود، تاثیر نوع تکیه گاه بر تغییرات سرعت عبوری پرتابه ناچیز است و گلوله‎های با سرعت‎های اولیه یکسان، تقریبا در مدت زمان مشابهی از سازه کامپوزیتی با تعداد لایه‎های مشخص عبور می‎کنند و به سرعت باقیمانده مشابهی می‎رسند.
جدول ۷-۵- زمان نفوذ پرتابه در سرعت‎ اولیه، تعداد لایه‎ها و شرایط مرزی مختلف

Initial velocity (m/s)

۳۰۰۰

۲۵۰۰

۲۰۰۰

۱۵۰۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...