۴-۴-۲ آزمون فرضیه فرعی دوم
: بین سبک رهبری مشورتی و تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان قم رابطه معنی‌داری وجود ندارد. یعنی می‌باشد.
: بین سبک رهبری مشورتی و تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان قم رابطه معنی‌داری وجود دارد. یعنی می‌باشد.
با توجه به اینکه توزیع نمره متغیر سبک رهبری مشورتی نرمال نبوده ولی توزیع نمره متغیر تعهد سازمانی نرمال می‌باشد، باید از روش های ناپارامتری برای آزمون این فرضیه استفاده نمود. برای آزمون این فرضیه، از آزمون همبستگی و ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده می‌شود. نتیجه این آزمون در جدول زیر داده شده است. مقدار سطح معنی داری آزمون کوچکتر از ۵ درصد است، پس فرض صفر با خطای ۵ درصد رد می‌شود. در نتیجه با سطح معنی داری ۵ درصد می‌توان پذیرفت که بین سبک رهبری مشورتی و تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان قم رابطه معنی‌داری وجود دارد. همچنین ضریب همبستگی بین سبک رهبری مشورتی و تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان قم برابر ۴۰۰/۰ است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۴-۲۳ : نتایج آزمون همبستگی برای فرضیه فرعی ۲

سبک رهبری مشورتی

تعهد سازمانی

سبک رهبری مشورتی

ضریب همبستگی اسپیرمن
سطح معنی‌داری آزمون

۱

۴۰۰/۰
۰۰۰/۰

تعهد سازمانی

ضریب همبستگی اسپیرمن
سطح معنی‌داری آزمون

۴۰۰/۰
۰۰۰/۰

۱

۴-۴-۳ آزمون فرضیه فرعی سوم
: بین سبک رهبری خیرخواهانه و تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان قم رابطه معنی‌داری وجود ندارد. یعنی می‌باشد.
: بین سبک رهبری خیرخواهانه و تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان قم رابطه معنی‌داری وجود دارد. یعنی می‌باشد.
با توجه به اینکه توزیع نمره متغیر سبک رهبری خیرخواهانه نرمال نبوده ولی توزیع نمره متغیر تعهد سازمانی نرمال می‌باشد، باید از روش های ناپارامتری برای آزمون این فرضیه استفاده نمود. برای آزمون این فرضیه، از آزمون همبستگی و ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده می‌شود. نتیجه این آزمون در جدول زیر داده شده است. مقدار سطح معنی داری آزمون کوچکتر از ۵ درصد است، پس فرض صفر با خطای ۵ درصد رد می‌شود. در نتیجه با سطح معنی داری ۵ درصد می‌توان پذیرفت که بین سبک رهبری خیرخواهانه و تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان قم رابطه معنی‌داری وجود دارد. همچنین ضریب همبستگی بین سبک رهبری خیرخواهانه و تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان قم برابر ۴۰۱/۰ است.
جدول ۴-۲۴ : نتایج آزمون همبستگی برای فرضیه فرعی ۳

سبک رهبری خیرخواهانه

تعهد سازمانی

سبک رهبری خیرخواهانه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...