تعداد

رفتار خرید مشتری

۰.۰۰۰

۰.۰۰۰

۰.۰۰۰

۰.۰۰۰

۰.۰۰۹

۰.۰۰۰

۳۸۴

۳۸۴

۳۸۴

۳۸۴

۳۸۴

۳۸۴

۳۸۴

تحلیل مسیر و تحلیل ساختار های عاملی

برای بررسی فرضیه ­ها از تکنیک تحلیل ساختارهای عاملی و تحلیل مسیر استفاده گردید. مدل­یابی معادلات ساختاری، تکنیک تحلیل چند متغیره­ای بسیار نیرومند از خانواده رگرسیون چند متغیری خطی است که به پژوهشگر این امکان را می­دهد مجموعه ­ای از معادلات رگرسیون را به گونه ­ای همزمان مورد آزمون قرار دهد. مدل­یابی معادلات ساختاری یک رویکرد آماری جامع برای آزمون فرضیه­هایی درباره روابط بین متغیرهای مشاهده شده و پنهان است که گاه تحلیل ساختار کواریانس، مدل­یابی علی نامیده می­ شود. به طور کلی معادلات ساختاری دارای سه مدل اساسی زیر می­باشد:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱- مدل اندازه ­گیری (تحلیل عاملی تاییدی)
۲- مدل ساختاری (تحلیل مسیر تاییدی)

  • مدل عمومی معادلات ساختاری

در مدل اندازه گیری روابط بین متغیرهای پنهان و متغیرهای مشاهده شده در خور توجه است که به دو مدل اندازه گیری X و Y دسته­بندی می­ شود. در مدل ساختاری به دنبال این موضوع هستیم که مشخص کنیم روابط موجود بین متغیرهای پنهان که بر اساس نظریه استخراج شده ­اند با توجه به داده ­های گردآوری شده از نمونه مورد تایید قرار می­گیرد یا خیر. اما مدل عمومی، ترکیب دو مدل اندازه ­گیری و ساختاری است و در آن هم روابط بین متغیرهای پنهان و آشکار (مدل اندازه ­گیری) و هم روابط بین متغیرهای پنهان (مدل ساختاری) مورد توجه قرار می­گیرد.

مدل یابی و تحلیل معادلات ساختاری ( ارائه مدل)

هنگامی که متغیرهای تحقیق زیاد بوده برای بررسی تاثیر هرکدام از متغیرها بر روی یکدیگر بصورت همزمان از مدل­یابی معادلات ساختاری استفاده می­ شود. نتایج و مدل عمومی این پژوهش با توجه به تاثیر متغیرها بر روی یکدیگر بصورت همزمان پس از پیاده­سازی و اجرا در نرم افزار AMOS18به طور خلاصه در زیر آمده است:
شکل ۴-۸نشان دهنده مدل تحقیق در حالت استاندارد می باشد. منظور از حالت استاندارد، استاندارد شده ضرایب مسیر رگرسیونی می باشد که در حالت استاندارد میزان خطاهای متغیر حذف خواهد شد. میزان ضرایب مسیر در حالت استاندارد براساس انحراف از معیار متغیرها خواهد بود.

شکل ۴- ۸:مدل ساختاری در حالت استاندارد
ضرایب مسیر متغیرها در حالت استاندارد و سطح خطای ۰۵/۰ در جدول ۴-۱۹ نشان داده شده ست:
جدول ۴- : جدول ضرایب مسیر در حالت استاندارد

ضرایب مسیر

سطح معنی داری

نتیجه

لذت

<—

پاسخ­های عاطفی

.۶۵۷

.۰۰۰

تایید فرضیه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...