جدول ۳-۳٫ پایایی سوالات مربوط به متغیر توسعه خدمات جدید

آلفای کرونباخ
تعداد سوالات
۰٫۷۷۵
۷

با توجه به این که مقدار به دست آمده از ۰٫۷ بیشتر می باشد نشان دهنده این است که سوالات این قسمت از پرسشنامه از اعتبار بالایی برخوردار می باشد.
پایایی بخش سوم: عملکرد بازاریابی
جدول ۳-۴٫ پایایی سوالات مربوط به متغیر عملکرد بازاریابی

آلفای کرونباخ
تعداد سوالات
۰٫۸۴۱
۳

با توجه به این که مقدار به دست آمده از ۰٫۷ بیشتر می باشد نشان دهنده این است که سوالات این قسمت از پرسشنامه از اعتبار بالایی برخوردار می باشد.
در ادامه آلفای کرونباخ کل سوالات پرسشنامه محاسبه شده است.
جدول ۳-۵٫ پایایی سوالات کل پرسشنامه

آلفای کرونباخ

تعداد سوالات

۰٫۷۵۴

۲۶

بنابراین پرسشنامه مورد استفاده از جهت پژوهشی دارای ارزش و اعتبار لازم می باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۱۰- روش تجزیه و تحلیل داده ها
یک بررسی کمی، به منظور انجام آزمون ارتباط بین متغیرها و اندازه تجربی انجام شد. ابزار بررسی پرسشنامه ای شامل ۲۶ سوال بوده که با مروری بر ادبیات جامع مشخص گردید. پیش از آزمون تجربی، آن را به وسیله یک هیئت کارشناسی از بازاریابان و کارشناسان هتلداری اصلاح و سپس پیش آزمون[۱۱۳] انجام شد تا از صحت پرسشنامه اطمینان حاصل گردد .
این مرحله با توزیع میدانی پرسشنامه ها آغاز و سپس اطلاعات جمع آوری شده در پرسشنامه بر اساس کدهایی که به سوالات اختصاص داده شده بود در نرم افزار Spss وارد گردید. پس از پایان یافتن ورود داده ها ، اطلاعات نهایی توسط همین نرم افزار و نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل نهایی قرار گرفت. برای رسیدن به پاسخ سوالات تحقیق براساس آمار استنباطی استفاده شده است.
فصل چهارم: تجزیه‌و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه
طبقه‌بندی و تجزیه‌و‌تحلیل درست داده‌ها و استفاده صحیح از تکنیک‌های آماری به طبع استفاده از روش‌های مناسب پژوهش در نهایت منجر به دستیابی به نتایج قابل اتکا خواهد شد. پس از آنکه محقق داده‌ها را گردآوری، استخراج و طبقه بندی نمود و جدول توزیع فراوانی و نسبت‌های توزیع را تهیه کرد باید مرحله جدیدی از فرایند تحقیق که به تجزیه و تحلیل داده‌ها معروف است، آغاز شود. درمرحله تجزیه و تحلیل، نکته مهم این است که محقق باید اطلاعات و داده‌ها را در مسیر هدف، پاسخگویی به سؤال یا سؤالات تحقیق و نیز ارزیابی ‌فرضیه‌های خود جهت داده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. (حافظ نیا ، ۱۳۸۲، ص ۱۰۲)
در این فصل تجزیه‌وتحلیل داده‌های گردآوری شده صورت خواهد گرفت و با بهره گرفتن از تکنیک‌های آماری توصیفی و استنباطی نتایج حاصل ارائه می‌گردد. از شاخص‌های آمار توصیفی مانند فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار برای بررسی و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات مربوط به ویژگی‌های عمومی پاسخگویان استفاده شده است. در بحث آمار استنباطی ابتدا ازمون نرمال بودن داده‌ها انجام شده است. سپس با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تاییدی از هر پرسشنامه مورد استفاده، روایی سازه به عمل آمده است. پس از آن روابط میان متغیرها و ‌فرضیه‌های تحقیق نیز با بهره گرفتن از مدل یابی معدلات ساختاری بررسی گردیده است.
۴-۲- ویژگی‌های عمومی پاسخ‌دهندگان
جهت توصیف ویژگی‌های عمومی پاسخ‌دهندگان از شاخص‌های آمار توصیفی استفاده شده است. فراوانی پاسخ‌دهندگان براساس جنسیت، سن، میزان تحصیلات و مکان کار مورد بررسی قرار گرفته است و نمودارهای مربوط ترسیم شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...