به برآورده شدن تمامی خدمات مورد نیاز مشتری در هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک اشاره دارد.
گویه ­های مربوط به کامل بودن خدمات بانکداری الکترونیک در پرسش­نامه در بخشی جداگانه به همین نام قرار گرفته است و شامل ۴ گویه می­باشد.
۳-۷-۱-۴- در دسترس بودن خدمات بانکداری الکترونیک
به امکان و سهولت دسترسی در ساعات متفاوت و زمان معطلی برای خدمات اشاره دارد (شاهرودی و همکاران، ۱۳۸۹).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

گویه ­های مربوط به در دسترس بودن خدمات بانکداری الکترونیک در پرسش­نامه در بخشی جداگانه به همین نام قرار گرفته است و شامل ۴ گویه می­باشد.
۳-۷-۱-۵- اعتماد به خدمات بانکداری الکترونیک
به معنی استمرار ارائه­ خدمات طبق تعهدات، با دقت و مطابق مرتبه­ی اول می­باشد (شاهرودی و همکاران، ۱۳۸۹).
گویه ­های مربوط به اعتماد به خدمات بانکداری الکترونیک در پرسش­نامه در بخشی جداگانه به همین نام قرار گرفته است و شامل ۴ گویه می­باشد.
۳-۷-۱-۶- پاسخگو بودن خدمات بانکداری الکترونیک
ﺑﻪﻣﻌﻨﯽ ﺗﻤـﺎﯾﻞ ﺳﺎزﻣـﺎن ﺑﺮای ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی و اراﺋﻪ ﺧﺪﻣـﺎت ﻃﺒﻖ ﺷﺮاﯾﻂ وﻋـﺪه داده ﺷﺪه ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ (شاهرودی و همکاران، ۱۳۸۹).
گویه ­های مربوط به پاسخگو بودن خدمات بانکداری الکترونیک در پرسش­نامه در بخشی جداگانه به همین نام قرار گرفته است و شامل ۶ گویه می­باشد.
۳-۷-۱-۷- رضایت از خدمات بانکداری الکترونیک
رضایت احساس مثبتی است که در فرد پس از استفاده از کالا یا دریافت خدمت ایجاد می­ شود. احساس مورد نظر از تقابل انتظارات مشتری و عملکرد عرضه­کننده به ­وجود می ­آید. اگر کالا و خدمت دریافت شده از جانب مشتری هم­سطح انتظارات ارزیابی شود،‌ در او احساس رضایت ایجاد ­می­ شود. در صورتی که سطح خدمت و کالا بالاتر از سطح انتظارات مشتری باشد موجب ذوق­زدگی و سطح پایین­تر خدمت و کالا نسبت به انتظارات منجر به نارضایتی مشتری می‌­شود. درجه رضایت، نارضایتی و ذوق­‌زدگی افراد در هر زمان و در هر مورد متفاوت بوده و همواره به میزان فاصله سطح انتظارات و عملکرد عرضه­کننده در غالب کیفیت کالا و خدمات مربوط می­‌شود (سایت تبیان).
گویه ­های مربوط به رضایت از خدمات بانکداری الکترونیک در پرسش­نامه در بخشی جداگانه به همین نام قرار گرفته است و شامل ۲ گویه می­باشد.
۳-۷-۲- متغیر وابسته
متغیر وابسته متغیری است که تحت تاثیر متغیر مستقل قرار می­گیرد و بر اثر تغییرات آن تغییر می­ کند. متغیر وابسته در این تحقیق «وفاداری» پاسخگویان می­باشد.
۳-۸- فرضیه ­های تحقیق
فرضیات تحقیق در جدول ۳-۴ بیان شده است.
جدول ۳-۴- فرضیه ­های تحقیق