۸۲/۱۶۹

۶۲/۱۷۱

۹۴/۱۵۲

۶۶/۷

۰۵۴/۰

همان‌گونه که جدول ۳-۱۱ نشان می‌دهد، بالاترین میانگین دریافتی اضطراب کتابخانه‌ای با رتبه (۶۲/۱۷۱) مربوط به دانشکده پرستاری و مامایی و پایین‌ترین میانگین دریافتی اضطراب کتابخانه‌ای با رتبه (۰۸/۱۳۶) مربوط به دانشکده پزشکی و دندان‌پزشکی است. بالاترین میانگین دریافتی در زمینه مؤلّفه های اضطراب کتابخانه‌ای یعنی “عوامل ناشی از تعامل با کتابداران”، “عوامل عاطفی”، “نداشتن احساس راحتی در کتابخانه”، “نداشتن مهارت‌های کتابخانه‌ای” و “عوامل مکانیکی” به ترتیب به دانشکدههای پرستاری و مامایی (۶۳/۱۷۶)، پیراپزشکی (۹۹/۱۶۵)، پرستاری و مامایی (۰۴/۱۶۷) پزشکی (۹/۱۷۰) و بهداشت (۴۸/۱۷۵) تعلّق دارد. اما پایین‌ترین میانگین دریافتی در مؤلّفه‌های “عوامل ناشی از تعامل با کتابداران”، “عوامل عاطفی”، “نداشتن احساس راحتی در کتابخانه”و “عوامل مکانیکی” به دانشکده پزشکی و دندان‌پزشکی ـ با میانگین‌های (۵۴/۱۳۶)، (۳۵/۱۴۹)، (۰۹/۱۴۱) و (۶۳/۱۳۲)ـ و در مؤلَفه “نداشتن مهارت‌های کتابخانه‌ای” به دانشکده بهداشت (۰۲/۱۴۸) اختصاص دارد.
همان‌طور که ملاحظه می‌شود در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فقط از لحاظ امتیاز دو مؤلّفه “عوامل ناشی از تعامل با کتابداران” و “عوامل مکانیکی” بین دانشکده‌ها تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارتی دیگر تفاوت در سطح اضطراب بین دانشکده‌های این دانشگاه بیشتر ناشی از دو مؤلّفه “عوامل ناشی از تعامل با کتابداران” و “عوامل مکانیکی” است.
۱-۴. در صورت وجود اضطراب کتابخانه‌ای بین دانشجویان دانشکده‌های چهارگانه‌ دانشگاه خلیج فارس، این تفاوت تا چه میزان است؟
برای مقایسه میانگین نمره‌های اضطراب کتابخانه‌ای دانشکدهها چون فرض همگنی واریانسها برای گروه‌ها برقرار نبود، از آزمون کروسکال- والیس استفاده شد. این آزمون در مواردی به کار برده میشود که تعداد آزمودنیها بیش از ۲ گروه باشد. علاوه بر آن، بتوان مشاهده‌ها را در گروه های مختلف دستهبندی کرد؛ یعنی مقیاس اندازه گیری دست کم، ترتیبی باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۳-۱۲. میانگین رتبه نمره‌های دریافتی اضطراب کتابخانه‌ای و مؤلّفههای آن به تفکیک دانشکدهها در دانشگاه خلیج فارس

مقیاس

علوم انسانی

علوم پایه

مهندسی

معماری و شهرسازی

۲χ

سطح معناداری

عوامل ناشی از تعامل با کتابداران

۶۷/۱۶۲

۴۱/۱۸۷

۴۴/۱۷۶

۶۴/۱۱۵

۲۸/۱۰

۰۱۶/۰

عوامل عاطفی

۲۱/۱۷۱

۵۸/۱۷۷

۰۳/۱۷۲

۳۲/۱۲۰

۱۹/۶

۱/۰

نداشتن احساس راحتی در کتابخانه

۹۲/۱۵۳

۳۲/۱۹۵

۳۵/۱۷۵

۵۹/۱۴۷

۷۸/۹

۰۲۱/۰

نداشتن مهارت‌های کتابخانه‌ای

۴۳/۱۵۳

۵/۱۷۴

۰۳/۱۸۹

۱۴۴

۰۳/۱۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...